ROEQ zwiększa ładowność i udźwig autonomicznych robotów mobilnych
ROEQ, światowy lider w dziedzinie mobilnego wyposażenia robotycznego (MRE), wprowadza na rynek dwa nowe moduły górne oraz towarzyszące im akcesoria. Zwiększają one ładowność i udźwig autonomicznych robotów mobilnych (AMR) tworzonych przez lidera branży – Mobile Industrial Robots (MiR). Dzięki nowemu modułowi ROEQ TMS-C1500, robot mobilny MiR1350 po raz pierwszy będzie w stanie transportować ładunki ważące nawet 1500 kg.
Powszechne niedobory pracowników i wysokie wzrosty w sektorze handlu elektronicznego wywierają ogromną presję na magazyny, logistykę i zakłady produkcyjne, w celu maksymalizacji istniejących inwestycji w automatyzację. Zwiększanie przepustowości i produktywności w obszarze transportu towarów pozwala zrealizować więcej zadań mniejszym kosztem.
Poprzez zwiększenie ładowności robotów mobilnych (AMR) i ich elastyczności w zakresie podnoszenia, opracowane przez specjalistów ROEQ dwa nowe, górne moduły i towarzyszące im akcesoria pozwalają ich użytkownikom osiągnąć zaplanowaną wydajność oraz pokonać problemy związane z niedoborem pracowników. Wszystko to przy jednoczesnym uniknięciu konieczności dodatkowych inwestycji w automatykę.
Rozwiązania ROEQ są dostępne w Polsce w ofercie partnera – firmy ASTOR.
ROEQ TMS-C1500 zwiększa ładowność robotów mobilnych
W połączeniu z nowym wózkiem półkowym S-Cart1500W, nowy moduł górny ROEQ TMS-C1500, zdolny do obsługi całkowitego obciążenia wynoszącego nawet 1500 kg, znacznie zwiększa ładowność robotów mobilnych firmy MiR: MiR500, MiR600, MiR1000 i MiR1350.
Dzięki nowemu modułowi ROEQ TMS-C1500, roboty mobilne MiR 1000 lub MiR1350 będą w stanie transportować ładunki nawet do 1500 kg, co pozwoli na ich zastosowanie w aplikacjach o wyższej niż kiedykolwiek wcześniej ładowności. W przypadku robotów mobilnych MiR500 i MiR600, TMS-C1500 pozwoli na obsługę obciążeń wynoszących do 800 kg, co oznacza znaczący wzrost w porównaniu do 400 kg - maksymalnego obciążenia obsługiwanego przez inne systemy mobilnego wyposażenia dla tych dwóch robotów MiR.
Dzięki wyeliminowaniu potrzeby stosowania stacji dokującej, TMS-C1500 może precyzyjnie podnosić i opuszczać wózek półkowy w wolnej przestrzeni. Gwarantuje to, że robot mobilny nigdy nie będzie pozostawiony bezczynnie. Może po prostu opuścić wózek i natychmiast udać się po nowy.
„Standaryzowane rozwiązania MRE od ROEQ zaprojektowano w taki sposób, aby uwolnić pełną moc i potencjał robotów AMR dla firm każdej wielkości. Najnowsze dodatki z naszej rodziny produktów są tego dowodem” – podkreśla Michael Ejstrup Hansen, Dyrektor Zarządzający ROEQ. – „TMS-C1500 zwiększa możliwość obciążenia użytkowego autonomicznych robotów mobilnych. Umożliwia ich użytkownikom zmianę przeznaczenia robotów i wykorzystanie ich do transportu większych i cięższych przedmiotów. Zapewnia to znaczne oszczędności, szybszy zwrot z inwestycji i obniżenie całkowitego kosztu posiadania w porównaniu z innymi rozwiązaniami. Nie widzieliśmy żadnych innych standardowych rozwiązań MRE dla robotów mobilnych MiR, które charakteryzowałyby się takimi możliwościami w zakresie ładowności.”
Moduł TMS-Cart1500 wraz z S-Cart1500W umożliwia robotowi AMR obsługę wielu różnych rodzajów i rozmiarów ładunków. Dzięki powierzchni ładunkowej większej niż paleta amerykańska, wózek ma zwiększoną stabilność przechyłu. Z kolei kółka rozmieszczone w większej odległości od siebie umożliwiają jego bezpieczne zastosowanie.
Rozszerzone opcje zautomatyzowanego podnoszenia
Firma ROEQ wprowadziła na rynek także moduł górny TML200 o skoku 40 mm. Może on podnosić ładunki przenoszone przez robota typu MiR250. Ten wszechstronny dodatek z rodziny modułów górnych ROEQ może nie tylko podnosić i transportować skrzynie, lecz także palety, regały i wózki półkowe ROEQ. Dodatkowe akcesoria wspierające szeroki zakres zastosowań – takie jak podnoszenie i opuszczanie za pomocą oznaczeń kodów kreskowych (regał paletowy PR250), podnoszenie i opuszczanie na wolnej przestrzeni (wózek S-Cart300L Cart) oraz podnoszenie ładunków o nierównym dnie, np. półpalet (TML200 Forks) – pozwalają wykorzystać robota MiR250 na znacznie więcej sposobów niż dotychczas, eliminując często konieczność dodawania droższych rozwiązań, takich jak podajniki. Ponadto TML200 jest wyposażony w funkcję czujnika odbioru ładunku, która zapobiega pobieraniu dodatkowego ładunku, gdy TML200 jest już załadowany.
„W ROEQ zdajemy sobie sprawę, że w obiektach magazynowych i logistycznych istnieje potrzeba, by zrobić o wiele więcej przy mniejszym nakładzie środków. Opracowujemy więc rozwiązania MRE, które pozwalają sprostać temu wyzwaniu” – wyjaśnia Michael Ejstrup Hansen. – „Rozwiązania ROEQ są korzystne z perspektywy zysków, wydajności, przepustowości i bezpieczeństwa.” – dodaje i zauważa, że wszystkie nowe produkty są dostarczane z oprogramowaniem ROEQ Assist
Bezpośredni interfejs z robotami firmy MiR
Oprogramowanie ROEQ Assist jest niezbędnym elementem procesu tworzeniu kompletnego, ustandaryzowanego i profesjonalnego zastosowania robota AMR. Zaprojektowane z myślą o uproszczeniu integracji, zwiększeniu produktywności i usprawnieniu konfiguracji, oprogramowanie ROEQ Assist ładuje wstępnie zakodowane zadania bezpośrednio do robota MiR. Można je następnie modyfikować w interfejsie MiR. Pozwala to na szybkie i spójne zastosowanie aplikacji do stworzenia stabilnej konfiguracji AMR na obszarze całego zakładu.
ROEQ Assist oferuje również wstępnie zdefiniowane zakresy przestrzeni roboczej, aby jeszcze bardziej ułatwić konfigurację systemu robota AMR. Ponadto ROEQ zapewnia strefy bezpieczeństwa dostosowane do potrzeb zgodnych z urządzeniami ROEQ. W przypadku wózków ROEQ strefy te są aktywowane automatycznie przez górny moduł, umożliwiając robotowi bezpieczną, efektywną nawigację.
ROEQ
ROEQ opracowuje mobilne wyposażenie robotyczne (MRE), które skutecznie wypełniają lukę między magazynem a produkcją, pozwalając na pełną automatyzację logistyki wewnętrznej. Założona w 2017 roku firma ROEQ jest w 100% własnością duńską, a większość dostarczanych do niej komponentów pochodzi od dostawców z terenu Danii. Oferta ROEQ w zakresie modułów górnych, wózków, regałów oraz podnośników i rolek sprawia, że robot MiR może podnosić, transportować i opuszczać wózki lub palety z umieszczonymi na nich przedmiotami bez udziału człowieka. Urządzenia ROEQ wykorzystywane są w przemyśle, opiece zdrowotnej i logistyce. Obecnie ROEQ opracowuje, produkuje, a następnie sprzedaje swoje produkty w prawie 40 krajach za pośrednictwem ponad 100 dystrybutorów.
Kontakt:
Dorota Sapija, Omega Communication
e-mail: dsapija@communication.pl
tel.: 608 03 84 01

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.