ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
Roboty w restauracji – brzmi jak fantastyka. Jednak jak na całym świecie, również w Polsce są restauracje, które wspierają się najnowszymi technologiami oraz automatyzują pracę. Zlokalizowana we Wrocławiu restauracja franczyzowa Sushi Kushi do pomocy zatrudniła roboty.
200 rolek na godzinę
Właściciel wrocławskiego punktu franczyzowego Sushi Kushi zdecydowanie postawił na automatykę pracy w kuchni, inwestując aż w trzy roboty japońskiego producenta, które pomagają w pracy. Są to maszyny do układania ryżu, cięcia oraz kręcenia rolek. Automaty wspierają sushimastera zdecydowanie przyspieszając jego pracę. Jeden robot potrafi zrobić 2400 porcji nigiri lub pociąć 200 rolek sushi w godzinę. Maszyna w sposób idealny w ciągu 2 sekund tnie rolki jednym cięciem, perfekcyjnie układa ryż na nori.
„Optymalizacja czasu, doskonała precyzja jest znacznym wsparciem w procesie produkcji sushi”– mówi właściciel punktu franczyzowego - „Robot wykonuje za mnie najcięższą pracę, w której ludzki błąd zawsze istniał. Rolki docięte są idealnie, porcje ryżu idealnie wyważone, rolki złożone są perfekcyjnie a po przecięciu wyglądają idealnie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie znacznie szybciej obsłużyć naszych Gości oraz zamówienia. Odbiło się to już w procentowym wzroście sprzedaży oraz znacznie ułatwiają nam prace w weekendy, w momencie dużej ilości setów do przygotowania”.
Niewątpliwym plusem jest łatwość w obsłudze, bowiem do korzystania z maszyny nie potrzeba wykwalifikowanego personelu. Kolejnym atutem wykorzystania robota jest perfekcyjna powtarzalność w cięciu sushi oraz doskonałym przygotowaniu rolek. Robot nawet 5-krotnie przyspiesza pracę w restauracji. Odchodzi też czas na ostrzenie noży, a same maszyny czyści się bardzo szybko co optymalizuje proces pracy.
„Oczywiście, mnóstwo zależy od pracy sushi mastera, który przygotowuje rolki oraz od najwyższej jakości zastosowanych składników. Nadal trzeba idealnie wyfiletować rybę oraz perfekcyjnie ugotować ryż. Robot ma zadanie wspierać i wspomagać pracę w restauracji.”
Roboty ratunkiem w gastronomii
Odradzająca branża nadal cierpi na potężne braki kadrowe. Zastosowanie nowych technologii do wsparcia produkcji może przyczynić się do rozwiązania przynajmniej niektórych problemów w gastronomii. Ciągła rotacja pracowników, wzrastające wynagrodzenia, mogą spowodować, że robotyka w gastronomii będzie powszechnie stosowana.
„Na przykładzie restauracji wrocławskiej widzimy, jak automatyzacja wspiera biznes. Widoczny jest wzrost sprzedaży, skrócony czas produkcji co przedkłada się na szybszą realizację zamówień. Inwestycja w roboty to indywidualna decyzja naszych franczyzobiorców, ale planujemy znaczne ułatwienia we wdrożeniu robotów do placówek sieci Sushi Kushi” - o planach mówi Radosław Szwugier – manager rozwoju franczyzy Sushi Kushi.
Sushi Kushi to sieć franczyzowa sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś franczyza Sushi Kushi jest obecna w 10 polskich miastach i liczy ponad 30 punktów franczyzowych.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.