ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
Roboty w restauracji – brzmi jak fantastyka. Jednak jak na całym świecie, również w Polsce są restauracje, które wspierają się najnowszymi technologiami oraz automatyzują pracę. Zlokalizowana we Wrocławiu restauracja franczyzowa Sushi Kushi do pomocy zatrudniła roboty.
200 rolek na godzinę
Właściciel wrocławskiego punktu franczyzowego Sushi Kushi zdecydowanie postawił na automatykę pracy w kuchni, inwestując aż w trzy roboty japońskiego producenta, które pomagają w pracy. Są to maszyny do układania ryżu, cięcia oraz kręcenia rolek. Automaty wspierają sushimastera zdecydowanie przyspieszając jego pracę. Jeden robot potrafi zrobić 2400 porcji nigiri lub pociąć 200 rolek sushi w godzinę. Maszyna w sposób idealny w ciągu 2 sekund tnie rolki jednym cięciem, perfekcyjnie układa ryż na nori.
„Optymalizacja czasu, doskonała precyzja jest znacznym wsparciem w procesie produkcji sushi”– mówi właściciel punktu franczyzowego - „Robot wykonuje za mnie najcięższą pracę, w której ludzki błąd zawsze istniał. Rolki docięte są idealnie, porcje ryżu idealnie wyważone, rolki złożone są perfekcyjnie a po przecięciu wyglądają idealnie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie znacznie szybciej obsłużyć naszych Gości oraz zamówienia. Odbiło się to już w procentowym wzroście sprzedaży oraz znacznie ułatwiają nam prace w weekendy, w momencie dużej ilości setów do przygotowania”.
Niewątpliwym plusem jest łatwość w obsłudze, bowiem do korzystania z maszyny nie potrzeba wykwalifikowanego personelu. Kolejnym atutem wykorzystania robota jest perfekcyjna powtarzalność w cięciu sushi oraz doskonałym przygotowaniu rolek. Robot nawet 5-krotnie przyspiesza pracę w restauracji. Odchodzi też czas na ostrzenie noży, a same maszyny czyści się bardzo szybko co optymalizuje proces pracy.
„Oczywiście, mnóstwo zależy od pracy sushi mastera, który przygotowuje rolki oraz od najwyższej jakości zastosowanych składników. Nadal trzeba idealnie wyfiletować rybę oraz perfekcyjnie ugotować ryż. Robot ma zadanie wspierać i wspomagać pracę w restauracji.”
Roboty ratunkiem w gastronomii
Odradzająca branża nadal cierpi na potężne braki kadrowe. Zastosowanie nowych technologii do wsparcia produkcji może przyczynić się do rozwiązania przynajmniej niektórych problemów w gastronomii. Ciągła rotacja pracowników, wzrastające wynagrodzenia, mogą spowodować, że robotyka w gastronomii będzie powszechnie stosowana.
„Na przykładzie restauracji wrocławskiej widzimy, jak automatyzacja wspiera biznes. Widoczny jest wzrost sprzedaży, skrócony czas produkcji co przedkłada się na szybszą realizację zamówień. Inwestycja w roboty to indywidualna decyzja naszych franczyzobiorców, ale planujemy znaczne ułatwienia we wdrożeniu robotów do placówek sieci Sushi Kushi” - o planach mówi Radosław Szwugier – manager rozwoju franczyzy Sushi Kushi.
Sushi Kushi to sieć franczyzowa sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś franczyza Sushi Kushi jest obecna w 10 polskich miastach i liczy ponad 30 punktów franczyzowych.
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.