ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
Roboty w restauracji – brzmi jak fantastyka. Jednak jak na całym świecie, również w Polsce są restauracje, które wspierają się najnowszymi technologiami oraz automatyzują pracę. Zlokalizowana we Wrocławiu restauracja franczyzowa Sushi Kushi do pomocy zatrudniła roboty.
200 rolek na godzinę
Właściciel wrocławskiego punktu franczyzowego Sushi Kushi zdecydowanie postawił na automatykę pracy w kuchni, inwestując aż w trzy roboty japońskiego producenta, które pomagają w pracy. Są to maszyny do układania ryżu, cięcia oraz kręcenia rolek. Automaty wspierają sushimastera zdecydowanie przyspieszając jego pracę. Jeden robot potrafi zrobić 2400 porcji nigiri lub pociąć 200 rolek sushi w godzinę. Maszyna w sposób idealny w ciągu 2 sekund tnie rolki jednym cięciem, perfekcyjnie układa ryż na nori.
„Optymalizacja czasu, doskonała precyzja jest znacznym wsparciem w procesie produkcji sushi”– mówi właściciel punktu franczyzowego - „Robot wykonuje za mnie najcięższą pracę, w której ludzki błąd zawsze istniał. Rolki docięte są idealnie, porcje ryżu idealnie wyważone, rolki złożone są perfekcyjnie a po przecięciu wyglądają idealnie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie znacznie szybciej obsłużyć naszych Gości oraz zamówienia. Odbiło się to już w procentowym wzroście sprzedaży oraz znacznie ułatwiają nam prace w weekendy, w momencie dużej ilości setów do przygotowania”.
Niewątpliwym plusem jest łatwość w obsłudze, bowiem do korzystania z maszyny nie potrzeba wykwalifikowanego personelu. Kolejnym atutem wykorzystania robota jest perfekcyjna powtarzalność w cięciu sushi oraz doskonałym przygotowaniu rolek. Robot nawet 5-krotnie przyspiesza pracę w restauracji. Odchodzi też czas na ostrzenie noży, a same maszyny czyści się bardzo szybko co optymalizuje proces pracy.
„Oczywiście, mnóstwo zależy od pracy sushi mastera, który przygotowuje rolki oraz od najwyższej jakości zastosowanych składników. Nadal trzeba idealnie wyfiletować rybę oraz perfekcyjnie ugotować ryż. Robot ma zadanie wspierać i wspomagać pracę w restauracji.”
Roboty ratunkiem w gastronomii
Odradzająca branża nadal cierpi na potężne braki kadrowe. Zastosowanie nowych technologii do wsparcia produkcji może przyczynić się do rozwiązania przynajmniej niektórych problemów w gastronomii. Ciągła rotacja pracowników, wzrastające wynagrodzenia, mogą spowodować, że robotyka w gastronomii będzie powszechnie stosowana.
„Na przykładzie restauracji wrocławskiej widzimy, jak automatyzacja wspiera biznes. Widoczny jest wzrost sprzedaży, skrócony czas produkcji co przedkłada się na szybszą realizację zamówień. Inwestycja w roboty to indywidualna decyzja naszych franczyzobiorców, ale planujemy znaczne ułatwienia we wdrożeniu robotów do placówek sieci Sushi Kushi” - o planach mówi Radosław Szwugier – manager rozwoju franczyzy Sushi Kushi.
Sushi Kushi to sieć franczyzowa sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś franczyza Sushi Kushi jest obecna w 10 polskich miastach i liczy ponad 30 punktów franczyzowych.
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.