Robot numer 18 000 firmy Dürr będzie lakierować pojazdy w Ingolstadt
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Dürr wyposaża linię do nakładania lakierów wykończeniowych na potrzeby pojazdów elektrycznych Audi
Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne Dürr wyprodukowało robota malującego numer 18 000 dla firmy Audi w Ingolstadt. Robot wykorzystuje najnowszy atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową do szybkiej zmiany koloru przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Dürr wyposażył nową linię do nakładania lakierów wykończeniowych dla Audi, producenta samochodów z siedzibą w Ingolstadt, na potrzeby malowania wewnętrznych i zewnętrznych elementów karoserii nowego modelu Audi Q6 e-tron. Przełomowy robot EcoRP L033i został zamontowany w maju na stacji do lakierowania wewnętrznych elementów karoserii. Sześcioosiowy robot malujący, wyposażony w najnowszy atomizer EcoBell4 marki Dürr, potrzebuje zaledwie czterech sekund na przełączenie lakieru, a to za sprawą opatentowanej technologii 4-igłowej. – Ta technologia aplikacji umożliwia nam łączenie trzech najczęściej stosowanych przez nas lakierów bezpośrednio w atomizerze. Znacząco zmniejsza to zużycie lakieru i środka płuczącego – wyjaśnia Sven Veit, Dyrektor ds. Produkcji i Inżynierii w lakierni AUDI AG. Dzięki najnowszemu atomizerowi EcoBell4 firmy Dürr producent samochodów nie tylko obniża koszty operacyjne, ale także chroni środowisko poprzez ograniczenie emisji lotnych związków organicznych.
Zrównoważone podejście do dostarczania lakieru
Nowa linia do nakładania lakierów wykończeniowych obejmuje łączenie 28 robotów i towarzyszącą im technologię aplikacji. Ponadto firma Dürr oferuje miernik do pomiaru grubości, struktury i odcienia lakieru, a także stację oczyszczania, na której dwa roboty EcoRS Clean F czyszczą nadwozia samochodów za pomocą szczotek z pierza. W ramach tego projektu Audi wykorzystuje też opracowany przez Dürr specjalny system dostarczania lakierów EcoSupply P z technologią tłoczenia, aby dynamicznie zapewniać stały dostęp do stosowanych środków lakierniczych.
Historia sukcesu robotów malujących
W 1998 r. firma Dürr dostarczyła swojego pierwszego robota malującego, model RP7, dla marki Nissan w Hiszpanii. Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne oferuje obecnie trzecią generację robotów, która weszła na rynek w 2016 r. Wyróżnia się ona modułową konstrukcją, w której selektor lakierów i pompa dozująca znajdują się na przednim ramieniu robota. Pozwala to na szybką zmianę kolorów przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Pod koniec kwietnia firma Dürr dostarczyła firmie Audi historycznego robota. – Zawsze jesteśmy gotowi na odważne projekty. W końcu seryjne lakierowanie samochodów zgodnie z najwyższymi standardami to coś, czym zajmujemy się na co dzień. Nowością w Audi są liczne innowacje, które wdrażamy po raz pierwszy: atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową czy technologia malowania o wysokiej wydajności transferu. To dlatego ten projekt jest tak wyjątkowy – powiedział dr Lars Friedrich, Kierownik Działu ds. Technologii Aplikacyjnych w Dürr.
![Transformacja cyfrowa w praktyce: API i strategia multicloud, a rozwój firm Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_795392169,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Transformacja cyfrowa w praktyce: API i strategia multicloud, a rozwój firm
![The Forrester Wave: SAS liderem rozwiązań do przeciwdziałania nadużyciom](/files/_uploaded/glownekonf_105576975,w_251,wo_300,ho_169,_small.jpg)
The Forrester Wave: SAS liderem rozwiązań do przeciwdziałania nadużyciom
![Bolt wybiera TomTom Traffic do wsparcia usługi przewozów i dostaw jedzenia](/files/_uploaded/glownekonf_1586138889,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Bolt wybiera TomTom Traffic do wsparcia usługi przewozów i dostaw jedzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1617144973/n-biznes_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1617144973/n-lifestyle_1.png)
Ochrona środowiska
![](/files/1617144973/sonia-roselli-twng4d9njxo-unsplash,w_274,_small.jpg)
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
![](/files/1617144973/filipek-deregulacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
![](/files/1617144973/dej-kadry-foto_1,w_133,r_png,_small.png)
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Szkolenia
![](/files/1617144973/ramka-prawa-akademia-newser_2,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.