Robot numer 18 000 firmy Dürr będzie lakierować pojazdy w Ingolstadt
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Dürr wyposaża linię do nakładania lakierów wykończeniowych na potrzeby pojazdów elektrycznych Audi
Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne Dürr wyprodukowało robota malującego numer 18 000 dla firmy Audi w Ingolstadt. Robot wykorzystuje najnowszy atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową do szybkiej zmiany koloru przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Dürr wyposażył nową linię do nakładania lakierów wykończeniowych dla Audi, producenta samochodów z siedzibą w Ingolstadt, na potrzeby malowania wewnętrznych i zewnętrznych elementów karoserii nowego modelu Audi Q6 e-tron. Przełomowy robot EcoRP L033i został zamontowany w maju na stacji do lakierowania wewnętrznych elementów karoserii. Sześcioosiowy robot malujący, wyposażony w najnowszy atomizer EcoBell4 marki Dürr, potrzebuje zaledwie czterech sekund na przełączenie lakieru, a to za sprawą opatentowanej technologii 4-igłowej. – Ta technologia aplikacji umożliwia nam łączenie trzech najczęściej stosowanych przez nas lakierów bezpośrednio w atomizerze. Znacząco zmniejsza to zużycie lakieru i środka płuczącego – wyjaśnia Sven Veit, Dyrektor ds. Produkcji i Inżynierii w lakierni AUDI AG. Dzięki najnowszemu atomizerowi EcoBell4 firmy Dürr producent samochodów nie tylko obniża koszty operacyjne, ale także chroni środowisko poprzez ograniczenie emisji lotnych związków organicznych.
Zrównoważone podejście do dostarczania lakieru
Nowa linia do nakładania lakierów wykończeniowych obejmuje łączenie 28 robotów i towarzyszącą im technologię aplikacji. Ponadto firma Dürr oferuje miernik do pomiaru grubości, struktury i odcienia lakieru, a także stację oczyszczania, na której dwa roboty EcoRS Clean F czyszczą nadwozia samochodów za pomocą szczotek z pierza. W ramach tego projektu Audi wykorzystuje też opracowany przez Dürr specjalny system dostarczania lakierów EcoSupply P z technologią tłoczenia, aby dynamicznie zapewniać stały dostęp do stosowanych środków lakierniczych.
Historia sukcesu robotów malujących
W 1998 r. firma Dürr dostarczyła swojego pierwszego robota malującego, model RP7, dla marki Nissan w Hiszpanii. Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne oferuje obecnie trzecią generację robotów, która weszła na rynek w 2016 r. Wyróżnia się ona modułową konstrukcją, w której selektor lakierów i pompa dozująca znajdują się na przednim ramieniu robota. Pozwala to na szybką zmianę kolorów przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Pod koniec kwietnia firma Dürr dostarczyła firmie Audi historycznego robota. – Zawsze jesteśmy gotowi na odważne projekty. W końcu seryjne lakierowanie samochodów zgodnie z najwyższymi standardami to coś, czym zajmujemy się na co dzień. Nowością w Audi są liczne innowacje, które wdrażamy po raz pierwszy: atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową czy technologia malowania o wysokiej wydajności transferu. To dlatego ten projekt jest tak wyjątkowy – powiedział dr Lars Friedrich, Kierownik Działu ds. Technologii Aplikacyjnych w Dürr.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Ochrona środowiska
Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.