Komunikaty PR

Rewolucyjna aukcja

2021-04-07  |  10:35
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.2 MB )

To rewolucja na polskim rynku sztuki. Kwietniowa aukcja Młoda Sztuka jako pierwsza w Polsce odbywać się będzie w trybie hybrydowym, łącząc nowe technologie z tradycyjnym sposobem licytowania. Pojawią się na niej prace najciekawszych młodych twórców, które wcześniej obejrzeć można będzie również na wystawie oraz online.

 

Aukcje Młoda Sztuka mają nową, hybrydową formułę. Licytowanie prac najciekawszych młodych twórców rozpocznie się już po ich opublikowaniu w aplikacji mobilnej DESA Unicum oraz na platformie bid.desa.pl. Nadal wszystkie obiekty będą licytowane od 1 000 złotych. Jednak podczas aukcji na żywo licytacja zacznie się od najwyższej kwoty uzyskanej w trakcie licytacji online. Przykładowo, jeśli najwyższa kwota uzyskana podczas aukcji online to 2 000 zł, to podczas aukcji stacjonarnej licytowanie pracy rozpocznie się od tej kwoty. 

 

-Takie rozwiązania wprowadzone są w największych domach aukcyjnych na Zachodzie. W Polsce ten rodzaj licytacji odbywać się będzie po raz pierwszy. To przeniesienie części aukcji do przestrzeni wirtualnej, jednak decydujący moment rozgrywać będzie się na sali aukcyjnej - mówi Maja Mazurkiewicz-Elgut, koordynatorka aukcji Młoda Sztuka.

 

Zainteresowanie aukcjami Młoda Sztuka rośnie z roku na rok w dynamicznym tempie. To dzieła atrakcyjne cenowo, które często są pierwszym krokiem do przygody z kolekcjonowaniem. Artyści, których prace prezentowane są na aukcjach, stawiają swoje pierwsze kroki na rynku sztuki lub są już znani szerokiej publiczności, wystawiają swoją twórczość w prestiżowych instytucjach, a za ich dzieła trzeba zapłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Takim przykładem mogą być np. Aleksandra Staniorowska czy Sonia Ruciak.

 

Jednymi z najchętniej kupowanych prac są barwne abstrakcje. Takich dzieł nie zabraknie na kwietniowej wystawie i aukcji. Przykładem mogą być obrazy Eweliny Ulaneckiej. Charakteryzują się one niezwykłą fakturą i feerią barw, które niemal eksplodują na powierzchni płótna. Dzieła tworzone przez artystkę są wyrazem jej ciekawości wobec świata i natury ludzkiej, spontanicznym jak i podświadomym zapisem twórczym. Ciekawe są również prace Przemysława Wójciaka, szerzej znanego jako Karifurava. Tematycznie i stylistycznie nawiązują one do długiej i bogatej tradycji japońskich drzeworytów. Artysta odnosi się nie tylko do dobrze znanych twórców z epoki Edo, ale również do współczesnej kultury wizualnej krajów azjatyckich. Twórczość artysty charakteryzują silnie zarysowane kontury, ograniczona paleta kolorystyczna, symetria oraz wyraziste kolory i kontrasty przyciągające wzrok. Łącznie zaprezentowanych zostanie ponad 80 prac. 

 

Aukcja online wystartowała już 26 marca, a stacjonarnie odbędzie się 13 kwietnia w DESA Unicum. Licytować można będzie przez internet, telefonicznie, przez aplikację lub zlecenia stałe. Przebieg aukcji można będzie śledzić w mediach społecznościowych.

 

Wystawa Młoda Sztuka: 26 marca - 13 kwietnia 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny

Aukcja Młoda Sztuka: 13 kwietnia 2021, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

https://bid.desa.pl/auctions/1-4DCIFL/moda-sztuka

https://desa.pl/pl/aukcje-dziel-sztuki/mloda-sztuka-l87j/



 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Farmacja

Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.