Komunikaty PR

Rekordowy wzrost w kierunku zrównoważonych produktów IT

2022-10-21  |  01:00
Biuro prasowe

Zainteresowanie bardziej zrównoważonymi produktami IT rośnie w rekordowym tempie. Obecnie ponad 1000 modeli produktów uzyskałoTCO Certified, generation 9. Dzięki większej liczbie certyfikowanych produktów, nabywcom łatwiej dokonywać bardziej świadomych, zrównoważonych wyborów. 

 

TCO Certified to wiodący na świecie certyfikat zrównoważonego rozwoju dla produktów IT oraz narzędzie, które pomaga nabywcom realizować zrównoważony rozwój. TCO Certified, generation 9, został wprowadzony pod koniec 2021 roku. Od tego czasu produkty są certyfikowane w rekordowym tempie. Kamieniem milowym było osiągniecie 1000 certyfikowanych nowych modeli produktów - ponad miesiąc wcześniej niż w momencie wydania poprzedniej generacji. To sukces, zważywszy na coraz ostrzejsze kryteria zrównoważonego rozwoju środowiskowego i społecznego, na przykład zwiększonej przejrzystości wokół certyfikowanych produktów, ponad czterdziestoma nowymi wskaźnikami zrównoważonego rozwoju (SPI) oraz rozszerzonym systemem bezpieczniejszych substancji, który teraz obejmuje również chemikalia procesowe stosowane przy wyrobie produktów IT.

Kierunek jest jasny: zainteresowanie branży IT zrównoważonym rozwojem jest rekordowo wysokie i nadal rośnie. Zaangażowanie marek IT jest w dużej mierze napędzane przez nabywców domagających się bardziej zrównoważonych produktów IT- zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.

„Fantastycznie obserwować, jak postęp przyspiesza, a kolejne marki biorą odpowiedzialność i dołączają do nas w podróży ku naszej wizji, w której wszystkie produkty IT mają zrównoważony cykl życia. Dzięki większej liczbie certyfikowanych produktów nabywcom łatwiej dokonywać lepszych wyborów. Widzimy również, że coraz więcej nabywców chce to robić" - mówi Sören Enholm, dyrektor generalny TCO Development, organizacji stojącej za TCO Certified.

TCO Certified pomaga nabywcom obniżyć emisję gazów cieplarnianych, zredukować ilość e-odpadów, realizować zamówienia w ramach gospodarki cyrkularnej i maksymalizować wartość inwestycji w IT. Kryteria są aktualizowane co trzy lata, aby krok po kroku uczynić certyfikowane produkty bardziej zrównoważonymi.

Wszystkie aktualnie certyfikowane modele produktów - ponad 3,500 - są wymienione w naszej Product Finder.Informacje o kryteriach w TCO Certified można znaleźć na https://tcocertified.com/generation-9.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane
Technologie Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
2024-12-20 | 01:00

Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!

To idealny moment, aby wyposażyć swój dom w najnowsze technologie i cieszyć się komfortem oraz bezpieczeństwem na najwyższym poziomie. Wśród prawdziwych, zakupowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.