Rekordowy rok dla automatyzacji AI. SentiOne uzyskał 5 mln zł EBIDTA
Polskie spółki coraz odważniej ruszają na podbój świata. SentiOne to startup stworzony 10 lat temu w garażu przez trzech kolegów ze studiów. Firma zajmuje się monitoringiem Internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta opartej o metody sztucznej inteligencji. W 2020 roku spółka odnotowała rekordowy zysk EBIDTA na poziomie 5 mln zł oraz przychód w wysokości 15 mln zł, co stanowi wzrost o 70 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Już połowa przychodów pochodzi z rynków zagranicznych.
Rok 2020 był dla nas zdecydowanie rokiem przełomowym, wkroczyliśmy w fazę bardzo intensywnego rozwoju, skalowania procesów, dynamicznej ekspansji zagranicznej oraz dużego zainteresowania ze strony klientów i partnerów - mówi Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne - Pojawiły się również zapytania ze strony inwestorów, tak polskich, jak i zagranicznych i w związku z tym rozważamy niewielką emisję udziałów dla inwestorów prywatnych w celu przyspieszenia wzrostu.
Boom na automatyzację AI
W 2017 roku SentiOne otrzymało ponad 8 milionów złotych w ramach grantu badawczego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dzięki niemu wraz z wiodącymi uniwersytetami technicznymi w Polsce i za granicą stworzyło nową generację usług do automatyzacji marketingu oraz obsługi sieci społecznościowych opartą o metody sztucznej inteligencji. Kluczowym wydarzeniem był udany debiut nowej linii biznesowej na rynku: platformy do automatyzacji obsługi klienta za pomocą sztucznej inteligencji, dla której widzimy ogromne perspektywy na przyszłość - dodaje Kamil Bargiel - Potwierdzeniem słuszności naszej strategii rozwoju jest olbrzymi popyt rynkowy, z którym spotkał się nowy produkt. Efektem jest solidny lejek sprzedażowy na 2021 rok wśród firm z sektora bankowego, ubezpieczeń oraz energetyki.
SentiOne poza świadczeniem usług z zakresu monitoringu Internetu, od 3 lat intensywnie rozwija swoje kompetencje w zakresie nauczania maszynowego oraz rozumienia języka naturalnego, tworząc chatboty i voiceboty, znacznie usprawniające obsługę klientów. W czerwcu 2020 ich rozwiązanie zajęło pierwsze miejsce w światowym rankingu Intent Detection Leaderboard prowadzonym przez repozytorium naukowe Papers with Code na temat rozumienia języka naturalnego i rozpoznawania intencji rozmówcy. Z rozwiązań dostarczonych przez SentiOne korzystają m.in. bank BNP Paribas oraz firma windykacyjna Kruk S.A. W 2020 firma wygrała w 2020 roku przetargi na wdrożenie automatyzacji obsługi klienta, w sumie na kwotę 6,5 mln zł.
Plany 2021
W tym roku SentiOne skupiać się będzie na doskonaleniu autorskiej technologii AI w językach angielskim, niemieckim oraz hiszpańskim i na ekspansji na rynki zachodnioeuropejskie. W tym celu spółka pozyskała strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 SentiOne otrzymało tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazło się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.
SentiOne zatrudnia
W związku z ogromnym zainteresowaniem usługami firmy od początku pandemii zatrudnia średnio 2-3 nowe osoby miesięcznie. SentiOne powołało 3 nowe zespoły zajmujące się rozwojem linii biznesowej chatbotów i voicebotów: Project Managerów do prowadzenia najbardziej skomplikowanych wdrożeń, Chatbot Designerów do projektowania konwersacji tekstowych i głosowych oraz dział Analizy Biznesowej, do którego trafiają wszystkie zapytania przetargowe. Do końca czerwca firma planuje zatrudnić dodatkowe 24 osoby.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.
Zdrowie
Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
Algorytmy sztucznej inteligencji usprawnią wykrywanie wrodzonych wad serca w okresie prenatalnym. Wykrycie problemu na tym etapie ma kolosalne znaczenie dla rokowania noworodka. Fundacja Serce Dziecka realizuje program, który ma przygotować medyków na nadchodzące zastosowania AI w analizowaniu danych z echokardiografii płodu. Są już obiecujące dane mówiące o tym, że algorytmy skutecznie wspierają lekarzy w stawianiu takich diagnoz. Również polskie środowisko naukowe pracuje nad technologią, która będzie analizowała dane obrazowe w podobny sposób, jak robi to człowiek.
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.