Rekordowy rok dla automatyzacji AI. SentiOne uzyskał 5 mln zł EBIDTA
Polskie spółki coraz odważniej ruszają na podbój świata. SentiOne to startup stworzony 10 lat temu w garażu przez trzech kolegów ze studiów. Firma zajmuje się monitoringiem Internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta opartej o metody sztucznej inteligencji. W 2020 roku spółka odnotowała rekordowy zysk EBIDTA na poziomie 5 mln zł oraz przychód w wysokości 15 mln zł, co stanowi wzrost o 70 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Już połowa przychodów pochodzi z rynków zagranicznych.
Rok 2020 był dla nas zdecydowanie rokiem przełomowym, wkroczyliśmy w fazę bardzo intensywnego rozwoju, skalowania procesów, dynamicznej ekspansji zagranicznej oraz dużego zainteresowania ze strony klientów i partnerów - mówi Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne - Pojawiły się również zapytania ze strony inwestorów, tak polskich, jak i zagranicznych i w związku z tym rozważamy niewielką emisję udziałów dla inwestorów prywatnych w celu przyspieszenia wzrostu.
Boom na automatyzację AI
W 2017 roku SentiOne otrzymało ponad 8 milionów złotych w ramach grantu badawczego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dzięki niemu wraz z wiodącymi uniwersytetami technicznymi w Polsce i za granicą stworzyło nową generację usług do automatyzacji marketingu oraz obsługi sieci społecznościowych opartą o metody sztucznej inteligencji. Kluczowym wydarzeniem był udany debiut nowej linii biznesowej na rynku: platformy do automatyzacji obsługi klienta za pomocą sztucznej inteligencji, dla której widzimy ogromne perspektywy na przyszłość - dodaje Kamil Bargiel - Potwierdzeniem słuszności naszej strategii rozwoju jest olbrzymi popyt rynkowy, z którym spotkał się nowy produkt. Efektem jest solidny lejek sprzedażowy na 2021 rok wśród firm z sektora bankowego, ubezpieczeń oraz energetyki.
SentiOne poza świadczeniem usług z zakresu monitoringu Internetu, od 3 lat intensywnie rozwija swoje kompetencje w zakresie nauczania maszynowego oraz rozumienia języka naturalnego, tworząc chatboty i voiceboty, znacznie usprawniające obsługę klientów. W czerwcu 2020 ich rozwiązanie zajęło pierwsze miejsce w światowym rankingu Intent Detection Leaderboard prowadzonym przez repozytorium naukowe Papers with Code na temat rozumienia języka naturalnego i rozpoznawania intencji rozmówcy. Z rozwiązań dostarczonych przez SentiOne korzystają m.in. bank BNP Paribas oraz firma windykacyjna Kruk S.A. W 2020 firma wygrała w 2020 roku przetargi na wdrożenie automatyzacji obsługi klienta, w sumie na kwotę 6,5 mln zł.
Plany 2021
W tym roku SentiOne skupiać się będzie na doskonaleniu autorskiej technologii AI w językach angielskim, niemieckim oraz hiszpańskim i na ekspansji na rynki zachodnioeuropejskie. W tym celu spółka pozyskała strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 SentiOne otrzymało tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazło się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.
SentiOne zatrudnia
W związku z ogromnym zainteresowaniem usługami firmy od początku pandemii zatrudnia średnio 2-3 nowe osoby miesięcznie. SentiOne powołało 3 nowe zespoły zajmujące się rozwojem linii biznesowej chatbotów i voicebotów: Project Managerów do prowadzenia najbardziej skomplikowanych wdrożeń, Chatbot Designerów do projektowania konwersacji tekstowych i głosowych oraz dział Analizy Biznesowej, do którego trafiają wszystkie zapytania przetargowe. Do końca czerwca firma planuje zatrudnić dodatkowe 24 osoby.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego
Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Polityka
PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.