Rekordowe zainteresowanie bardziej zrównoważonymi produktami IT
W pierwszych miesiącach po wprowadzeniu TCO Certified, generacja 9 wykazała rekordowe zainteresowanie bardziej zrównoważonymi produktami IT. Mimo że kryteria dotyczące produkcji odpowiedzialnej społecznie, cyrkularności i bezpieczniejszych substancji chemicznych są bardziej rygorystyczne, lista certyfikowanych produktów IT spełniających wymagania jest dłuższa niż kiedykolwiek.
W pierwszych miesiącach po wprowadzeniu TCO Certified generacji 9, TCO Development odnotował rekordowe zainteresowanie certyfikatem zrównoważonego rozwoju dla produktów IT. Ogłoszone
1 grudnia 2021 kryteria skupiają się zarówno na środowisku, jak i społeczeństwie, mając na uwadze zapewnienie bezpieczeństwa osobom pracującym w łańcuchach dostaw. Działania te mają na celu znalezienie nowych rozwiązań w zakresie używanych substancji chemicznych, lepsze wykorzystanie zasobów naturalnych oraz większą przejrzystość wszystkich procesów.
Zainteresowanie branży IT nową generacją jest ogromne. Podsumowując pierwsze trzy miesiące po wprowadzeniu na rynek, więcej produktów niż kiedykolwiek wcześniej uzyskało certyfikaty nowej generacji.
W trzy miesiące od wprowadzenia na rynek poprzedniej generacji wymogów w 2018 r., 144 produkty zostały certyfikowane zgodnie z ówczesnym zestawem kryteriów weryfikacji. Tym razem na liście znalazły się 393 certyfikowane produkty, co oznacza wzrost o ponad 170%. Liczba marek posiadających certyfikowane produkty wzrosła ponad dwukrotnie - z 6 do 14.
– Osiągnięcie prawdziwie zrównoważonych produktów IT to ciężka praca, polegająca na ciągłym doskonaleniu w zakresie odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Dzięki TCO Certified generacji 9 stawiamy kolejny, ważny krok na tej drodze. Cieszę się, że coraz więcej marek chce wziąć na siebie odpowiedzialność i dołączyć do nas w tej walce. W ten sposób kupujący będą mogli łatwiej dokonywać właściwych wyborów – komentuje Sören Enholm, CEO TCO Development.
Kolejnym usprawnieniem w TCO Certified generacji 9 jest ocena modeli sprzętu we wszystkich kategoriach produktów biurowych (komputery typu all-in-one, monitory, notebooki, komputery stacjonarne, zestawy słuchawkowe i smartfony), nawet w trzy miesiące po wprowadzeniu na rynek. Największy wzrost procentowy w bezpośrednim porównaniu z tym samym okresem dla TCO Certified generacji 8 odnotowano w przypadku notebooków i komputerów stacjonarnych, a także zestawów słuchawkowych i smartfonów.
* * *
TCO Certified (norma wprowadzona przez organizację TCO Development) jest wiodącym na świecie certyfikatem zrównoważonego rozwoju dla produktów IT. Kompleksowe kryteria zostały opracowane
z myślą o odpowiedzialności społecznej i środowiskowej podczas całego cyklu życia produktu. Obejmując 11 kategorii produktowych, w tym m.in. komputery, urządzenia mobilne, monitory i rozwiązania dla centrów danych, ich zgodność jest niezależnie weryfikowana zarówno przed, jak i po certyfikacji.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.