Rekordowe wsparcie dla Wielkiej Orkiestry od Uber: ponad ćwierć miliona złotych
Ponad 136 milionów złotych - tę rekordową sumę zebrała 30-sta edycja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Swoje cegiełki do tej kwoty dołożył również Uber oraz użytkownicy aplikacji. Dzięki specjalnej opcji “Uber z WOŚP” oraz przekazaniu przez firmę całkowitego przychodu z tych przejazdów, na konto fundacji trafi ponad ćwierć miliona złotych!
Z okazji jubileuszowej edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Uber uruchomił specjalną opcję przejazdu “Uber z WOŚP”. Dzięki niemu każdy użytkownik mógł dopłacić 5 złotych do przejazdu, aby Uber mógł ją wpłacić Fundacji. Dodatkowo Uber przekaże równowartość całego swojego przychodu z tych przejazdów, dzięki czemu pomoc jest jeszcze większa.
Polacy po raz kolejny pokazali jak ważna dla nich jest dobroczynność. Z wszystkich zaangażowanych miast, najwięcej, bo ponad 10 tys. specjalnych przejazdów zamówili Warszawiacy. Na drugim i trzecim miejscu znaleźli się mieszkańcy Wrocławia i Poznania.
“Już drugi rok wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Tym bardziej cieszymy się, że tym razem, po raz pierwszy uruchomiliśmy specjalną opcję w aplikacji. Dzięki usłudze “Uber z WOŚP”, w zbiórkę od ponad miesiąca włączali się bardzo chętnie zarówno pasażerowie jak i kierowcy we wszystkich miastach w Polsce, w których działa Uber. Dziękujemy każdemu użytkownikowi, który przy zamawianiu przejazdu wybrał opcję “Uber z WOŚP” i tym samym przekazał 5 złotych od siebie na rzecz Fundacji. Aby ta pomoc była jeszcze bardziej widoczna, jako firma zdecydowaliśmy się przekazać całą prowizję z dobroczynnych przejazdów na tegoroczną zbiórkę. Ćwierć miliona złotych to suma, z której wszyscy możemy być dumni” mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Poland.
Przejazd ze złotym sercem
Na początku stycznia ruszyła również specjalna rywalizacja, w której można było wygrać miesiąc darmowych podróży za zamówienie największej liczby przejazdów “Uber z WOŚP”. Złoty kod trafi do użytkownika z Warszawy, który skorzystał z opcji Uber z WOŚP aż 37 razy.
Oprócz donacji zebranych za pośrednictwem platformy, na organizację jubileuszowego 30. finału, Uber przekazał 10 000 kodów na darmowe przejazdy dla WOŚP o łącznej wartości powyżej 300 000 PLN.
Wspieranie lokalnych społeczności
Wspieranie lokalnych społeczności jest integralną częścią misji firmy Uber. Dlatego też Uber wspiera organizacje oraz inicjatywy, które mają na celu pomoc potrzebującym. Jednym z celów, jaki postawiła przed sobą firma w zeszłym roku, było wspieranie społeczności najbardziej dotkniętych pandemią, między innymi poprzez pomoc w dotarciu na szczepienia. Globalnie Uber przeznaczył 10 milionów przejazdów na ten cel. W Polsce firma przekazała ponad 10 tys. kodów na rzecz Caritas Polska oraz Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku, aby pomóc dotrzeć seniorom do 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa aplikacja. W ostatnie święta Bożego Narodzenia Uber ofiarował kody na darmowe przejazdy wolontariuszom Fundacji Wolne Miejsce. Dzięki nim mogli dostarczyć kolację wigilijną samotnym osobom w Warszawie oraz Katowicach. Ponadto, w trakcie pandemii Uber udostępnił kody na ponad 10 tys. darmowych przejazdów personelowi medycznemu, aby mogli szybko i sprawnie dojeżdżać do domu lub pracy. Dodatkowo firma wsparła takie organizacje jak Centrum Praw Kobiet, Fundacja Rak’n’roll, Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Senior w Koronie i Caritas, przekazując vouchery na darmowe przejazdy zaangażowanym w pomoc wolontariuszom lub pomoc finansową. Uber dołączył również do akcji #WzywamyPosiłki mającej na celu wsparcie personelu medycznego, pomagając dostarczyć im ciepłe obiady.
Fot. Marcin Machoń

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.