Reflex Logistics Solutions na targach MODERNLOG 2022 i SMART WAREHOUSE
Przedstawiciele branży logistycznej po raz kolejny spotkali się na Targach Logistyki, Magazynowania
i Transportu MODERNLOG, które odbyły się w Poznaniu w dniach 31 maja - 2 czerwca 2022 roku.
W tegorocznej edycji wydarzenia kilkadziesiąt firm zaprezentowało swoje produkty i rozwiązania
dla branży. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele Reflex Logistics Solutions, twórcy oprogramowania do zarządzania procesami logistycznymi w obiektach magazynowych.
Tegoroczny sezon spotkań branżowych otworzyła konferencja Smart Warehouse, która odbyła się podczas targów Modernolg. Wydarzenie skierowane do dyrektorów logistyki, menedżerów łańcucha dostaw i kierowników magazynów przyciągnęło szerokie grono słuchaczy z całego kraju. Pięć paneli dyskusyjnych, dwa dni praktycznej wiedzy, trzydziestu trzech prelegentów i pięciuset dziewięćdziesięciu trzech zarejestrowanych uczestników - tak w kilku liczbach można podsumować konferencję Smart Warehouse.
Targi Modernlog od lat są jednym z najważniejszych obszarów współpracy biznesowej dla branży TSL. To także doskonała okazja do promocji innowacyjnych rozwiązań, takich jak REFLEX WMS. Jego autorem jest Hardis Group, firma rozwija to rozwiązanie od 25 lat, a na polskim rynku jest ono obecna od 2021 roku. Debiut na największym wydarzeniu branżowym w Poznaniu, to duży krok w rozwoju firmy. To także potwierdzenie, że współpraca z Hardis to doskonały wybór inwestycyjny i perspektywiczne rozwiązanie dla rynku logistycznego. Dynamiczne zmiany gospodarcze i technologiczne, które obserwujemy obecnie, wymuszają m.in. zmianę systemów operacyjnych. Zastosowanie takich usprawnień w firmie logistycznej wiąże się z wieloma korzyściami. W czym one pomagają? Rozwiązanie to ułatwia zarządzanie firmą poprzez usprawnienie procesów logistycznych poprzez lepszą wizualizację sytuacji w magazynie, co umożliwiają dane dostępne w czasie rzeczywistym.
Jest to szczególnie ważne, gdy operator obsługuje klientów z różnych krajów i sektorów oraz stara się efektywniej zarządzać operacjami logistycznymi. Takim operatorem jest FM Logistic - jedna z wiodących firm branży TSL, która wdrożyła system REFLEX WMS w swoich obiektach magazynowych. Hardis Group i FM Logistic we współpracy pojawiły się podczas targów Modernlog. Reflex Logistics Solutions współtworzył część programu Smart Warehouse z wykładem "Jak budować przewagę konkurencyjną za pomocą systemu zarządzania magazynem? - na przykładzie doświadczeń FM Logistic".
Prezentację poprowadził Jarosław Dąbrowski, Dyrektor Sprzedaży w Hardis Group Polska oraz ekspert z firmy partnerskiej Łukasz Kościelniak, Senior IT Consultant w FM Logistic. Prezentacja odbyła się 1 czerwca na scenie partnerskiej. Podczas prelekcji przedstawiono wieloletnią historię współpracy obu firm, a także plany wspólnego rozwoju. Szczególne znaczenie dla słuchaczy miały zaprezentowane przykłady innowacyjnych rozwiązań dla branż FMCG, E-commerce, Pharma, takich jak integracja z systemem kamer dla przesyłek e-commerce, które zostały wdrożone w magazynach FM Logistic, dzięki wykorzystaniu systemu REFLEX WMS. Prezentacja cieszyła się z dużym zainteresowaniem, a jej nieodłącznym elementem był networking w specjalnie wydzielonej do tego celu strefie, gdzie można było skonsultować się z obecnymi na sali ekspertami.
W dobie innowacyjnych technologii szybkość i efektywność liczą się przede wszystkim również
w procesach magazynowych. Odpowiednio skonfigurowane systemy WMS pomagają zapewnić właściwy obieg dokumentów, zwiększyć produktywność czy znacząco obniżyć koszty. Cieszę się, że wspólnie z przedstawicielem FM Logistic mogliśmy współtworzyć program imprezy i opowiedzieć zwiedzającym o korzyściach płynących z wdrożenia rozwiązań Reflex, szczególnie tym, którzy rozważają wdrożenie systemu WMS. Liczba osób odwiedzających nasze stoisko i zainteresowanie naszą ofertą dowodzą, że nowe technologie i logistyka idą w parze. Wszystko po to, aby zadbać
o potrzeby wymagającego rynku i klienta końcowego – mówi Jarosław Dąbrowski, Dyrektor Sprzedaży Reflex w Hardis Group Polska.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.