QNAP udostępnia system rozpoznawania twarzy QVR Face Smart
QNAP® Systems, Inc., wiodący innowator segmentów computing, networking oraz storage, udostępnił aplikację QVR Face – bazujące na serwerze NAS inteligentne rozwiązanie do rozpoznawania twarzy, wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji. Jako aplikacja dla NAS-a, QVR Face integruje materiały RTSP z kamer oraz innych systemów (via API), pozwalając tym samym użytkownikom na stworzenie atrakcyjnej cenowo i efektywnej platformy do rozpoznawania twarzy, którą wykorzystać można m.in. w nowoczesnych biurach, instytucjach naukowych, obiektach mieszkalnych czy sklepach.
QVR Face wyposażona jest w funkcje analizy w czasie rzeczywistym dowolnych strumieni wideo RTSP z kamer IP lub materiałów wideo przechowywanych na NAS-ie. Wyniki analiz QVR Face mogą być wykorzystane m.in. do konfigurowania profili użytkowników, grup, powiadomień czy natychmiastowego rozpoznawania użytkowników. Czyni to aplikację idealnym rozwiązaniem m.in. do systemów zarządzania dostępem do pomieszczeń, rejestrowania obecności czy inteligentnych usług dla handlu.
„System rozpoznawania twarzy QVR Face do działania potrzebuje jedynie NAS-a – nie są potrzebne żadne dodatkowe usługi chmurowe czy karty wspomagające obliczenia. W ramach QVR Face oferujemy również kompleksowy plan licencyjny, ułatwiający przeprowadzenie wdrożenia. Co istotne, wyniki analiz wideo i wszystkie zarejestrowane profile są przechowywane wyłącznie na NAS-ie i zabezpieczone dodatkowym mechanizmem chroniącym poufność danych, co gwarantuje użytkownikom bezpieczeństwo ich informacji i ochronę prywatności” – wyjaśnia Jason Tsai, Product Manager QNAP.
Analizy wykonane przez QVR Face mogą również zostać wykorzystane przez zewnętrzne aplikacje – w tym systemy monitoringu, systemy zarządzania dostępem do pomieszczeń czy rozwiązania digital signage. Mogą one pozyskiwać dane z QVR Face – w tym m.in. informacje o zarejestrowanych wydarzeniach, powiadomienia i wyniki analiz – przez interfejs API i wykorzystać je np. w systemach zarządzania obiektami handlowymi.
Dodajmy, że w ostatnim czasie QNAP wprowadził też kilka innych nowych usług i rozwiązań do swojej oferty. Warto tu wspomnieć m.in. o
- zintegrowaniu rozwiązania Wasabi Hot Cloud Storage z produktami QNAP, w tym HybridMount, VJBOD Cloud oraz Hybrid Backup Sync 3 (HBS 3) – dzięki czemu użytkownicy QNAP NAS mogą korzystać z obiektowego systemu przechowywania danych w chmurze w przystępnej cenie i o doskonałej opłacalności oraz wydajności (więcej informacji).
- zawarciu partnerstwa technologicznego z firmą CloudFuze®, w ramach którego użytkownikom produktów QNAP zaoferowane zostaną usługi multi-cloud data transfer (czyli możliwość sprawnego przesyłania danych pomiędzy różnymi platformami chmurowymi). CloudFuze to amerykańska firma, oferująca usługi przesyłania plików i migracji użytkowników end-to-end pomiędzy różnymi środowiskami, przeznaczone zarówno dla użytkowników domowych, jak i biznesowych (w tym zaawansowane usługi managed migration dla dużych organizacji). Jej rozwiązania pozwalają osobom korzystającym z ponad 40 różnych platform chmurowych na wygodne korzystanie, udostępnianie, migrowanie i zarządzanie plikami z poziomu dowolnego urządzenia i za pośrednictwem pojedynczego logowania (więcej informacji).
Dostępność QVR Face
Aplikacja do rozpoznawania twarzy QVR Face jest dostępna do pobrania w serwisie Centrum Aplikacji QTS. W wersji Basic Plan użytkownik może tworzyć pojedyncze zadania analityczne - po wykupieniu licencji możliwe jest rozbudowanie zadań analitycznych i dodanie profili rozpoznawania twarzy (pojedynczy profil obsługuje do 10 obrazów twarzy jednej osoby). Więcej informacji o nowości oraz innych produktach QNAP znaleźć można na stronie www.qnap.com.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.