QNAP udostępnia system rozpoznawania twarzy QVR Face Smart
QNAP® Systems, Inc., wiodący innowator segmentów computing, networking oraz storage, udostępnił aplikację QVR Face – bazujące na serwerze NAS inteligentne rozwiązanie do rozpoznawania twarzy, wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji. Jako aplikacja dla NAS-a, QVR Face integruje materiały RTSP z kamer oraz innych systemów (via API), pozwalając tym samym użytkownikom na stworzenie atrakcyjnej cenowo i efektywnej platformy do rozpoznawania twarzy, którą wykorzystać można m.in. w nowoczesnych biurach, instytucjach naukowych, obiektach mieszkalnych czy sklepach.
QVR Face wyposażona jest w funkcje analizy w czasie rzeczywistym dowolnych strumieni wideo RTSP z kamer IP lub materiałów wideo przechowywanych na NAS-ie. Wyniki analiz QVR Face mogą być wykorzystane m.in. do konfigurowania profili użytkowników, grup, powiadomień czy natychmiastowego rozpoznawania użytkowników. Czyni to aplikację idealnym rozwiązaniem m.in. do systemów zarządzania dostępem do pomieszczeń, rejestrowania obecności czy inteligentnych usług dla handlu.
„System rozpoznawania twarzy QVR Face do działania potrzebuje jedynie NAS-a – nie są potrzebne żadne dodatkowe usługi chmurowe czy karty wspomagające obliczenia. W ramach QVR Face oferujemy również kompleksowy plan licencyjny, ułatwiający przeprowadzenie wdrożenia. Co istotne, wyniki analiz wideo i wszystkie zarejestrowane profile są przechowywane wyłącznie na NAS-ie i zabezpieczone dodatkowym mechanizmem chroniącym poufność danych, co gwarantuje użytkownikom bezpieczeństwo ich informacji i ochronę prywatności” – wyjaśnia Jason Tsai, Product Manager QNAP.
Analizy wykonane przez QVR Face mogą również zostać wykorzystane przez zewnętrzne aplikacje – w tym systemy monitoringu, systemy zarządzania dostępem do pomieszczeń czy rozwiązania digital signage. Mogą one pozyskiwać dane z QVR Face – w tym m.in. informacje o zarejestrowanych wydarzeniach, powiadomienia i wyniki analiz – przez interfejs API i wykorzystać je np. w systemach zarządzania obiektami handlowymi.
Dodajmy, że w ostatnim czasie QNAP wprowadził też kilka innych nowych usług i rozwiązań do swojej oferty. Warto tu wspomnieć m.in. o
- zintegrowaniu rozwiązania Wasabi Hot Cloud Storage z produktami QNAP, w tym HybridMount, VJBOD Cloud oraz Hybrid Backup Sync 3 (HBS 3) – dzięki czemu użytkownicy QNAP NAS mogą korzystać z obiektowego systemu przechowywania danych w chmurze w przystępnej cenie i o doskonałej opłacalności oraz wydajności (więcej informacji).
- zawarciu partnerstwa technologicznego z firmą CloudFuze®, w ramach którego użytkownikom produktów QNAP zaoferowane zostaną usługi multi-cloud data transfer (czyli możliwość sprawnego przesyłania danych pomiędzy różnymi platformami chmurowymi). CloudFuze to amerykańska firma, oferująca usługi przesyłania plików i migracji użytkowników end-to-end pomiędzy różnymi środowiskami, przeznaczone zarówno dla użytkowników domowych, jak i biznesowych (w tym zaawansowane usługi managed migration dla dużych organizacji). Jej rozwiązania pozwalają osobom korzystającym z ponad 40 różnych platform chmurowych na wygodne korzystanie, udostępnianie, migrowanie i zarządzanie plikami z poziomu dowolnego urządzenia i za pośrednictwem pojedynczego logowania (więcej informacji).
Dostępność QVR Face
Aplikacja do rozpoznawania twarzy QVR Face jest dostępna do pobrania w serwisie Centrum Aplikacji QTS. W wersji Basic Plan użytkownik może tworzyć pojedyncze zadania analityczne - po wykupieniu licencji możliwe jest rozbudowanie zadań analitycznych i dodanie profili rozpoznawania twarzy (pojedynczy profil obsługuje do 10 obrazów twarzy jednej osoby). Więcej informacji o nowości oraz innych produktach QNAP znaleźć można na stronie www.qnap.com.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.