QNAP udostępnia system rozpoznawania twarzy QVR Face Smart
QNAP® Systems, Inc., wiodący innowator segmentów computing, networking oraz storage, udostępnił aplikację QVR Face – bazujące na serwerze NAS inteligentne rozwiązanie do rozpoznawania twarzy, wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji. Jako aplikacja dla NAS-a, QVR Face integruje materiały RTSP z kamer oraz innych systemów (via API), pozwalając tym samym użytkownikom na stworzenie atrakcyjnej cenowo i efektywnej platformy do rozpoznawania twarzy, którą wykorzystać można m.in. w nowoczesnych biurach, instytucjach naukowych, obiektach mieszkalnych czy sklepach.
QVR Face wyposażona jest w funkcje analizy w czasie rzeczywistym dowolnych strumieni wideo RTSP z kamer IP lub materiałów wideo przechowywanych na NAS-ie. Wyniki analiz QVR Face mogą być wykorzystane m.in. do konfigurowania profili użytkowników, grup, powiadomień czy natychmiastowego rozpoznawania użytkowników. Czyni to aplikację idealnym rozwiązaniem m.in. do systemów zarządzania dostępem do pomieszczeń, rejestrowania obecności czy inteligentnych usług dla handlu.
„System rozpoznawania twarzy QVR Face do działania potrzebuje jedynie NAS-a – nie są potrzebne żadne dodatkowe usługi chmurowe czy karty wspomagające obliczenia. W ramach QVR Face oferujemy również kompleksowy plan licencyjny, ułatwiający przeprowadzenie wdrożenia. Co istotne, wyniki analiz wideo i wszystkie zarejestrowane profile są przechowywane wyłącznie na NAS-ie i zabezpieczone dodatkowym mechanizmem chroniącym poufność danych, co gwarantuje użytkownikom bezpieczeństwo ich informacji i ochronę prywatności” – wyjaśnia Jason Tsai, Product Manager QNAP.
Analizy wykonane przez QVR Face mogą również zostać wykorzystane przez zewnętrzne aplikacje – w tym systemy monitoringu, systemy zarządzania dostępem do pomieszczeń czy rozwiązania digital signage. Mogą one pozyskiwać dane z QVR Face – w tym m.in. informacje o zarejestrowanych wydarzeniach, powiadomienia i wyniki analiz – przez interfejs API i wykorzystać je np. w systemach zarządzania obiektami handlowymi.
Dodajmy, że w ostatnim czasie QNAP wprowadził też kilka innych nowych usług i rozwiązań do swojej oferty. Warto tu wspomnieć m.in. o
- zintegrowaniu rozwiązania Wasabi Hot Cloud Storage z produktami QNAP, w tym HybridMount, VJBOD Cloud oraz Hybrid Backup Sync 3 (HBS 3) – dzięki czemu użytkownicy QNAP NAS mogą korzystać z obiektowego systemu przechowywania danych w chmurze w przystępnej cenie i o doskonałej opłacalności oraz wydajności (więcej informacji).
- zawarciu partnerstwa technologicznego z firmą CloudFuze®, w ramach którego użytkownikom produktów QNAP zaoferowane zostaną usługi multi-cloud data transfer (czyli możliwość sprawnego przesyłania danych pomiędzy różnymi platformami chmurowymi). CloudFuze to amerykańska firma, oferująca usługi przesyłania plików i migracji użytkowników end-to-end pomiędzy różnymi środowiskami, przeznaczone zarówno dla użytkowników domowych, jak i biznesowych (w tym zaawansowane usługi managed migration dla dużych organizacji). Jej rozwiązania pozwalają osobom korzystającym z ponad 40 różnych platform chmurowych na wygodne korzystanie, udostępnianie, migrowanie i zarządzanie plikami z poziomu dowolnego urządzenia i za pośrednictwem pojedynczego logowania (więcej informacji).
Dostępność QVR Face
Aplikacja do rozpoznawania twarzy QVR Face jest dostępna do pobrania w serwisie Centrum Aplikacji QTS. W wersji Basic Plan użytkownik może tworzyć pojedyncze zadania analityczne - po wykupieniu licencji możliwe jest rozbudowanie zadań analitycznych i dodanie profili rozpoznawania twarzy (pojedynczy profil obsługuje do 10 obrazów twarzy jednej osoby). Więcej informacji o nowości oraz innych produktach QNAP znaleźć można na stronie www.qnap.com.

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
Na stronach rządowych pojawiła się zapowiedź kolejnej nowelizacji ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Zakłada ona m.in. całkowity zakaz sprzedaż saszetek nikotynowych o aromatach innych niż tytoniowy. Branża nie kryje zaskoczenia nagłą propozycją Ministerstwa Zdrowia, zwłaszcza że z podobnej propozycji resort wycofał się kilka miesięcy temu. Eksperci twierdzą, że to oznacza de facto likwidację rynku woreczków nikotynowych, bo aromatyzowane produkty odpowiadają prawie za 100 proc. sprzedaży.
Praca
Eksperci ochrony zdrowia apelują o większy zakres kompetencji pielęgniarek. To mogłoby zwiększyć dostępność usług medycznych

Według szacunków OECD w Unii Europejskiej brakuje 1,2 mln lekarzy, pielęgniarek i położnych. Ponad jedna czwarta pielęgniarek ma ponad 55 lat, jednocześnie spada zainteresowanie pracą w tym zawodzie i liczba absolwentów kierunków pielęgniarskich. Dlatego jednym z priorytetów polskiej prezydencji jest inicjatywa European Nursing Action, która zakłada m.in. poszerzanie kompetencji zawodowych personelu pielęgniarskiego. Profesjonalizacja zawodu mogłaby zachęcić do niego więcej młodych ludzi.
Handel
Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów

ONZ podaje, że ponad 37 proc. światowych zasobów ryb jest poławianych w sposób niezrównoważony, czyli zagrażający środowisku i populacjom morskim. Przeciwdziałanie przełowieniu jest o tyle istotne, że ryby i owoce morza stanowią ważne źródło białka dla ponad 3 mld ludzi na świecie. W Polsce dużym zainteresowaniem cieszą się białe ryby jak mintaj czy dorsz. Choć trzy czwarte poławianych białych ryb pochodzi z certyfikowanych rybołówstw, to produkty MSC stanowią obecnie zaledwie 5–10 proc. wszystkich produktów z białych ryb dostępnych na polskim rynku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.