Purina poszukuje najbardziej innowacyjnych start-upów!
Purina poszukuje najbardziej innowacyjnych start-upów!
Trwa nabór do trzeciej edycji Unleashed – inkubatora technologicznego dla start-upów działających w obszarze opieki nad zwierzętami. Program działa przy Purina Accelerator Lab i we współpracy z ekspertami Nestlé Purina pomaga wschodzącym przedsiębiorcom rozwijać innowacje produktowe i usługowe dla zwierząt i ich opiekunów.
Program Unleashed pomaga rozwijać projekty, które poprawiają dobrostan zwierząt oraz wspierają ich opiekunów w codziennych wyzwaniach. W tegorocznej, trzeciej już, edycji kluczowym obszarem poszukiwanych innowacji jest zrównoważony rozwój, a w szczególności projekty wspierające rolnictwo regeneracyjne, produkcję zero waste, wykorzystanie alternatywnych źródeł białka w żywieniu zwierząt czy upcycling surowców. Przewidziane jest również wsparcie dla start-upów, które wspomagają wzmacnianie więzi między ludźmi a zwierzętami. Jury podda ocenie zgodność pomysłu z założeniami programu, jego skalowalność oraz stosowanie się do zasad zrównoważonego rozwoju w obranym modelu biznesowym.
Zgłoszenia do programu można przesyłać do końca grudnia. Sześć wyłonionych w procesie start-upów weźmie udział w 24-tygodniowych projektach realizowanych we współpracy z ekspertami Nestlé Purina, którzy podzielą się wskazówkami w zakresie prowadzenia biznesu oraz dopasowania produktów i usług do potrzeb konsumentów i rynku. Wybrane projekty otrzymają również wsparcie finansowe – łączna pula na ich rozwój to nawet 50 000 CHF (ok. 225 tys. zł) dla każdego ze zwycięzców.
Aby aplikować, należy wysłać zgłoszenie na www.unleashedbypurina.com. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w kwietniu 2022.
W dwóch dotychczasowych edycjach programu wsparcie otrzymało kilkanaście start-upów. Zwycięzcy to m.in. BorrowMyDoggy (UK), Cat in a Flat (UK), Natu (Hiszpania), Petable (Portugalia), BlueNalu Innovations (USA) oraz OneMind Dogs (Finlandia) w roku 2020 oraz Animoscope (Francja), BioKind (UK), Pawesomer (Finlandia), PuppyFat (UK), Pawpots (UAE) oraz Scorpet (Francja) w 2021. Więcej informacji na www.unleashedbypurina.com.
O inkubatorze Purina Lab
Purina Accelerator Lab łączy naukę, badania własne i rozwój z możliwościami komercyjnymi tak, by wspomóc rozwój start-upów, które w innowacyjny sposób integrują technologię z produktami i usługami dla zwierząt. Naszym celem jest zapewnianie usług zdrowotnych, żywieniowych i pielęgnacyjnych, jak również wdrożenie nowych cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie zwierząt i ich właścicieli. UNLEASHED to pierwszy program prowadzony przez Purina Accelerator Lab, który wspiera innowacyjne start-upy w branży pet care. Jego celem jest poprawa życia zwierząt i ich właścicieli poprzez wdrażanie przełomowych technologii, możliwości i wartościowych produktów i usług. Program opiera się na pracy badawczo-rozwojowej, a Purina oferuje zarówno dostęp do profesjonalnej, rzetelnej wiedzy oraz doświadczenia w zakresie żywienia i dobrostanu zwierząt, jak i środki wspierające rozwój wybranych start-upów.
O Nestlé Purina PetCare
Nestlé Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pożywną i smaczną karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Nestlé Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Nestlé Purina wprowadziła 10 zobowiązań Purina w Społeczeństwie, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Nestlé Purina wspiera adopcje, a także promuje obecność psów w miejscu pracy. Dzięki programowi odpowiadanych adopcji Adopciaki.pl, którego Nestlé Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 roku 4500 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W 2021 roku firma przekazała ponad 200 ton karmy, fundując ponad milion posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio Purina obejmuje wiele najbardziej znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.