Komunikaty PR

Provema komercjalizuje autorski system KYC

2021-09-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

KYC jest skrótem od określenia nazwy Know Your Customer/Client. W Polsce często zamiennie stosuje się określenie Poznaj Swojego Klienta czyli PSK. Know Your Customer jest niczym innym, jak procedurą należytej staranności. Organizacje stosujące taką procedurę identyfikują klientów, potwierdzają ich wiarygodności oraz uzyskują informację, które pozwolą na przeprowadzenie transakcji zgodnie z prawem.  Stosowanie KYC znacząco poprawia bezpieczeństwo finansowe firm, które je wdrażają. 

Na rozwój KYC składa się m.in. znaczący rozwój technologiczny i rosnące oczekiwania klientów względem przedsiębiorstw typu Fintech. Firmy muszą dbać o to, kogo wdrażają jako klienta. W ramach programu AML zgodność z KYC odgrywa tutaj swoją rolę. Proces KYC (Know-Your-Customer / Client) rozpoczyna się przed nawiązaniem jakiejkolwiek relacji biznesowej i trwa przez cały okres współpracy.

Kilka miesięcy temu polski fintech, Provema poinformował o wdrożeniu w aplikacji mobilnej własnego systemu weryfikacji KYC opartego na sztucznej inteligencji. Nowi użytkownicy aplikacji mają możliwość założenia konta i dokonania weryfikacji w niespełna 5 minut. Własne KYC miało za zadanie nie tylko funkcjonować jeszcze szybciej ale było bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania użytkowników zainteresowanych założeniem konta w Provema. Klienci robią zdjęcie awersu i rewersu dokumentu tożsamości, fotografują siebie tzw. wykonują selfie, a algorytmy AI sprawdzają wiarygodności i poprawność danych. 

Teraz Provema idzie krok dalej i postanawia skomercjalizować swój system weryfikacji. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę użytkowników aplikacji (ponad 145 tysięcy w niespełna 6 miesięcy) i oraz pracami nad AI/ML w rozwiązaniach Provemy można się było spodziewać takiego kroku ze strony spółki. Provema pierwszy raz podzieli się swoim know-how dotyczącym wykorzystywanych technologii. Udostępnienie autorskiego systemu KYC powinno spotkać się ze sporym zainteresowaniem ze strony rynku, w szczególności firm stosujących politykę user friendly i chcących usprawnienia procesu weryfikacji swoich klientów. 

Rynek usług identyfikacji KYC rośnie rok do roku o kilkaset procent. Jest to spowodowane głównie przez COVID gdyż ludzie przekonali się do rozwiązań biometrycznych. Nasze rozwiązanie w znaczący sposób wyróżnia się czasem weryfikacji oraz profesjonalizmem weryfikacji klienta - mówi Grzegorz Szulik; Prezes Zarządu Provema.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Provema Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.