Komunikaty PR

Provema komercjalizuje autorski system KYC

2021-09-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

KYC jest skrótem od określenia nazwy Know Your Customer/Client. W Polsce często zamiennie stosuje się określenie Poznaj Swojego Klienta czyli PSK. Know Your Customer jest niczym innym, jak procedurą należytej staranności. Organizacje stosujące taką procedurę identyfikują klientów, potwierdzają ich wiarygodności oraz uzyskują informację, które pozwolą na przeprowadzenie transakcji zgodnie z prawem.  Stosowanie KYC znacząco poprawia bezpieczeństwo finansowe firm, które je wdrażają. 

Na rozwój KYC składa się m.in. znaczący rozwój technologiczny i rosnące oczekiwania klientów względem przedsiębiorstw typu Fintech. Firmy muszą dbać o to, kogo wdrażają jako klienta. W ramach programu AML zgodność z KYC odgrywa tutaj swoją rolę. Proces KYC (Know-Your-Customer / Client) rozpoczyna się przed nawiązaniem jakiejkolwiek relacji biznesowej i trwa przez cały okres współpracy.

Kilka miesięcy temu polski fintech, Provema poinformował o wdrożeniu w aplikacji mobilnej własnego systemu weryfikacji KYC opartego na sztucznej inteligencji. Nowi użytkownicy aplikacji mają możliwość założenia konta i dokonania weryfikacji w niespełna 5 minut. Własne KYC miało za zadanie nie tylko funkcjonować jeszcze szybciej ale było bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania użytkowników zainteresowanych założeniem konta w Provema. Klienci robią zdjęcie awersu i rewersu dokumentu tożsamości, fotografują siebie tzw. wykonują selfie, a algorytmy AI sprawdzają wiarygodności i poprawność danych. 

Teraz Provema idzie krok dalej i postanawia skomercjalizować swój system weryfikacji. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę użytkowników aplikacji (ponad 145 tysięcy w niespełna 6 miesięcy) i oraz pracami nad AI/ML w rozwiązaniach Provemy można się było spodziewać takiego kroku ze strony spółki. Provema pierwszy raz podzieli się swoim know-how dotyczącym wykorzystywanych technologii. Udostępnienie autorskiego systemu KYC powinno spotkać się ze sporym zainteresowaniem ze strony rynku, w szczególności firm stosujących politykę user friendly i chcących usprawnienia procesu weryfikacji swoich klientów. 

Rynek usług identyfikacji KYC rośnie rok do roku o kilkaset procent. Jest to spowodowane głównie przez COVID gdyż ludzie przekonali się do rozwiązań biometrycznych. Nasze rozwiązanie w znaczący sposób wyróżnia się czasem weryfikacji oraz profesjonalizmem weryfikacji klienta - mówi Grzegorz Szulik; Prezes Zarządu Provema.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Provema Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.