Produkty TomTom Road Analytics dostępne w Microsoft Azure Marketplace
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że klienci Microsoft Azure mogą od teraz nabyć TomTom Junction Analytics w Microsoft Azure Marketplace. Jest to pierwszy z linii czterech produktów do analizy dróg, które zostaną udostępnione na platformie.
TomTom Junction Analytics jest częścią pakietu produktów do analityki drogowej, który wykorzystuje historyczne i bieżące dane o ruchu drogowym w oparciu o anonimowe dane o prędkości z ponad 600 milionów urządzeń połączonych (connected) na całym świecie. Rezultatem są szczegółowe, wysokiej jakości dane dostarczane za pomocą intuicyjnych narzędzi, które umożliwiają zarządom dróg, właścicielom autostrad i centrom zarządzania ruchem, tworzenie inteligentniejszych rozwiązań w zakresie mobilności. Produkty są teraz dostępne za pośrednictwem Microsoft Azure Marketplace, sklepu internetowego oferującego aplikacje i usługi na platformie Azure. Klienci TomTom mogą teraz korzystać z wydajnej i zaufanej platformy chmurowej Azure, z usprawnionym wdrażaniem i zarządzaniem.
„Dane i analizy drogowe stają się coraz ważniejsze dla inteligentnego planowania miast" – powiedział Ralf-Peter Schäfer, Vice President, TomTom Traffic & Travel Information. „Udostępnienie naszych wiodących w branży produktów analitycznych na platformie Azure, umożliwi planistom transportu, władzom miast, twórcom koncepcji smart cities oraz dostawcom platform analizy rynku, zrozumienie procesów, prognozowanie oraz świadczenie lepszych usług obywatelom i podróżnym na całym świecie. Analityka skrzyżowań w czasie rzeczywistym umożliwia również miastom i zarządcom ruchu optymalizację sygnałów drogowych w czasie rzeczywistym, pomagając zmniejszyć zatory i emisje spalin”.
„Cieszymy się, że możemy powitać TomTom Junction Analytics w Microsoft Azure Marketplace, który zapewnia naszym partnerom doskonałą ekspozycję na klientów z całego świata, korzystających z rozwiązań opartych na chmurze" – powiedział Jake Zborowski, General Manager Microsoft Azure Platform w Microsoft Corp. „Azure Marketplace oferuje światowej klasy doświadczenia od zaufanych partnerów z całego świata, z rozwiązaniami przetestowanymi pod kątem bezproblemowej współpracy z Azure”.
Rozwiązania TomTom Road Analytics działają na platformie Azure i korzystają z globalnej dostępności i skalowalności usług chmurowych firmy Microsoft. Wprowadzenie produktów Road Analytics do Azure Marketplace zwiększa wartość i łatwość, z jaką klienci platformy Azure mogą zintegrować analitykę drogową ze swoimi rozwiązaniami dzięki prostemu, przejrzystemu, ujednoliconemu rozliczaniu i uwierzytelnianiu.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.