Print&Apply, czyli jak znakować szybciej, dokładniej i wydajniej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów to jedne z kluczowych czynników wpływających na zwiększenie wydajności działań. Tym bardziej, że produktywność pracowników nie do końca zależy od nich samych. Zdarza się, że muszą rozwiązywać problemy związane z etykietami – ręcznie je aplikować, identyfikować produkt z powodu nieczytelnego oznakowania, odklejonej etykiety itp. W efekcie tracą niepotrzebnie czas na coś, co można zrobić szybciej i lepiej – dzięki automatyzacji. Najlepsze możliwe efekty dają urządzenia drukująco-aplikujące.
Dzięki automatyzacji etykietowania pracownicy mogą pracować wydajnie w innych obszarach. Ponadto maszyny do etykietowania nie wymagają wynagrodzenia, przerw ani dni urlopowych. W miarę rozwoju działalności zautomatyzowane systemy etykietowania pomogą firmie nadążyć za zwiększonym popytem bez konieczności zatrudniania dodatkowej siły roboczej. Nie bez znaczenia jest także zmniejszona liczba błędów. Systemy Print&Apply są wyposażone w opcje weryfikacji nadruku, które dają pewność, że właściwa etykieta została zastosowana do właściwego produktu.
Automatyzacja etykietowania staje się faktem
Jak wynika z badań* przeprowadzonych w 2020 r., w ostatnich latach świadomość klientów w zakresie etykietowania zdecydowanie wzrosła. Odbiciem tych trendów są bardziej zindywidualizowane potrzeby dotyczące urządzeń stosowanych do znakowania i etykietowania. Automatyzacja tych procesów stała się faktem. Najczęściej znakuje się gotowe wyroby (94%), opakowania zbiorcze (63%) oraz palety (48%). O ile stosowane systemy znakowania mogą się różnić w zakresie konkretnej technologii nanoszenia oznaczeń, mają jedną zasadniczą cechę wspólną – umożliwiają „traceability”. W języku branżowym pod tym pojęciem kryje się kontrola jakości, pozwalająca na dotarcie do źródeł ewentualnych problemów, odpowiedzialnych za niepowodzenie czy szkodę.
Jak działa automatyczne aplikowanie etykiet?
Systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet Print&Apply pozwalają na drukowanie etykiet oraz kodowanie tagów RFID o różnych rozmiarach na tym samym urządzeniu - maksymalny rozmiar etykiety jest określany przed zakupem aplikatora. Etykiety i tagi RFID z powodzeniem mogą być umieszczane na różnych powierzchniach, bez względu na ich kształt i użyty materiał, a ich zawartość może być modyfikowana i aktualizowana tuż przed aplikacją. Urządzenia firmy Etisoft, umieszczone na uniwersalnych stojakach, są także gotowe do szybkiej zmiany miejsca pracy. – Jednym z takich urządzeń jest Label-Aire 3138NV-DAT z ramieniem umożliwiającym aplikację dwóch etykiet na sąsiednie boki produktu – tłumaczy Michał Wąs z Etisoft. - Zmiana wysokości zawieszenia aplikatora nie wymaga także ciągłego nadzoru sprawowanego przez pracowników. Wszystko odbywa się w pełni automatycznie i bez przerwy technicznej, powodującej przestój produkcji – dodaje.
Print&Apply – etykietowanie może być proste
Argumenty przemawiające za automatyczną aplikacją etykiet mówią same za siebie. Zdarza się jednak, że klient nie zdaje sobie nawet sprawy z ograniczeń, wynikających ze stosowania tradycyjnych metod. Tymczasem okazuje się, że jest to jedno z głównych wąskich gardeł dla całego procesu produkcyjnego. Niestety firmy zwykle dostrzegają tę przeszkodę dopiero wtedy, gdy pojawia się realna groźba utraty klienta lub jego zaufania. Taka sytuacja prowadzi często do podejmowania doraźnych działań, mających na celu poprawę zdolności produkcyjnych. Tymczasem dzięki urządzeniom Print&Apply, etykietowanie jest nie tylko szybkie i efektywne. Zapewnia identyfikowalność zarówno w wewnętrznym procesie logistycznym, jak i w pozostałej części łańcucha dostaw. - Firma zyskuje więc lepszy wgląd w przepływ towarów, ale także zapewnia spełnienie wymagań klienta, wymagań jakościowych i przepisów dotyczących etykietowania – podsumowuje Michał Wąs z Etisoft.
* Badania ankietowe przeprowadzonego wśród czytelników magazynu Inżynieria i Utrzymanie Ruchu

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.