Komunikaty PR

Pracownicy P&G stworzyli cyfrowe rozwiązanie ułatwiające diagnozę autyzmu

2023-03-02  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Procter & Gamble to międzynarodowa korporacja, której brandy towarzyszą 7 miliardom konsumentów w ich codziennym życiu. Za globalnym sukcesem dobrze znanych marek takich jak pieluszki Pampers, proszek Ariel czy szampon do włosów Pantene stoi między innymi innowacyjność. Taka, którą kojarzymy z laboratorium badawczym, ta, którą P&G wykorzystuje w marketingu, a także związana z cyfryzacją pozwalającą na sprawne i efektywne zarządzanie procesami w firmie i jej funkcjonowanie. Wiele z tych innowacji powstaje w Polsce – w drugim co do wielkości hubie IT P&G na świecie. Jego pracownicy to osoby o ogromnej i różnorodnej wiedzy. To właśnie oni wzięli udział w wewnętrznym hackathonie. Mieli okazję połączyć swoje siły, pasję i umiejętności, by stworzyć aplikację, która pomoże rodzicom, opiekunom i lekarzom we wczesnym i szybkim przeprowadzeniu badań przesiewowych w kierunku spektrum autyzmu u dzieci. Dla uczestników hackathonu była to możliwość wykorzystania swoich umiejętności inaczej niż na co dzień, współpracy z ekspertami z różnych dziedzin  i rozwoju, a także bezpośredniego zaangażowania w ważny społecznie projekt. To już kolejna, po programie zatrudniania osób neuroróżnorodnych w P&G, inicjatywa wspierająca osoby w spektrum autyzmu.

Inspiracją dla innowacji są ludzie

Drugi pod względem wielkości hub IT Procter & Gamble na świecie, który znajduje się w Warszawie, specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących cyberbezpieczeństwa, blockchainu czy Internetu Rzeczy. Zatrudnia informatyków, którzy w ramach lokalnych i międzynarodowych zespołów tworzą rozwiązania wykorzystywane przez firmę w skali globalnej. Na przełomie stycznia i lutego ich uwaga skupiła się na zupełnie innych zadaniach. Przez trzy kolejne piątki kilkuosobowe drużyny pracowały nad opracowaniem cyfrowego rozwiązania dla Fundacji SYNAPSIS, które ułatwi rodzicom, opiekunom i lekarzom dostęp do narzędzia przesiewowego. Dzięki niemu będą oni mogli sprawdzić, czy dziecko znajduje się w grupie ryzyka spektrum autyzmu. P&G organizuje hackathony już od wielu lat, jednak po raz pierwszy wzięli w nim udział wyłącznie pracownicy firmy. W ten sposób koncern, który jest jednym z najbardziej cenionych pracodawców w Polsce, umożliwił swoim pracownikom w godzinach pracy udział w ciekawym, inspirującym i potrzebnym społecznie projekcie. Pozwoliło im to na zdobycie unikalnej wiedzy, a co za tym idzie zrobienie kolejnego kroku na ścieżce swojego rozwoju, zarówno zawodowego, jak i osobistego.

– Innowacyjność jest jednym z elementów DNA naszej firmy. Intensywnie inwestujemy w badania i rozwój, dbamy też o rozwój pracowników, którzy te innowacje tworzą. Nasi pracownicy to eksperci z wielu dziedzin. Tworzymy środowisko pracy z myślą o tym, by zapewnić im rozwój. Projekty takie jak nasz wewnętrzny hackhaton wzmacniają relacje między pracownikami i dają im szansę na współpracę z osobami, specjalizującymi się w  innych obszarach działalności firmy. Siłę tej współpracy widać w projektach finałowych, które były przemyślane, wykorzystywały różnorodne technologie, a jednocześnie każdy z nich wnosił coś świeżego, nowego – mówi Marta Kowalik, Senior IT Manager w Procter & Gamble.

Pracownicy, którzy wzięli udział w projekcie, podkreślali, że dużą wartością była dla nich możliwość realnej pomocy Fundacji SYNAPSIS w realizacji ważnego celu i wsparcia dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Docenili także możliwość poznania osób z zupełnie innych zespołów, skupienia się na innych zadaniach niż te, którymi zajmują się na co dzień, a także wymianę wiedzy i doświadczeń. Zespoły były bardzo zróżnicowane, uczestnicy mieli więc możliwość podpatrzenia na żywo pracy nad takimi aspektami tworzenia aplikacji, w które zazwyczaj nie są włączeni.

Budowanie świata równych szans

P&G od wielu lat dąży do budowania świata równych szans. Zaangażowanie w projekty ważne społecznie jest jednym z filarów strategii biznesowej firmy. Stąd zadanie, nad którym pracowali uczestnicy hackathonu, było przygotowane we współpracy z Fundacją SYNAPSIS.

Nasza Fundacja już od wielu lat prowadzi działania, które mają na celu wczesne wykrywanie spektrum autyzmu u dzieci. Szybkie rozpoznanie jest niezwykle ważne w kontekście rozwoju dzieci i znacząco zwiększa szanse na osiągnięcie przez nie samodzielności – mówi Agata Bujnik z Fundacji SYNAPSIS i dodaje: Rozwiązanie, nad którym pracowali specjaliści IT z P&G, oparte było o specjalny kwestionariusz M-CHAT-R. Pozwala on rodzicom w łatwy sposób dowiedzieć się, czy rozwój ich dziecka jest prawidłowy, czy też powinni się skierować do specjalisty w celu dalszej diagnostyki w kierunku spektrum autyzmu. Chcemy, żeby to rozwiązanie było łatwo dostępne dla wszystkich – stąd pomysł stworzenia prostej w użyciu aplikacji, która pozwala na przeprowadzenie testu bez wychodzenia z domu.

Przygotowane przez uczestników propozycje skupiały się na prostym i czytelnym interfejsie, tak, żeby aplikacja była łatwa w użyciu także dla osób niekorzystających z nowych technologii na co dzień. Istotny był także niski koszt utrzymania i możliwość skalowania, ze względu na to, że celem Fundacji jest dotarcie do jak największej grupy rodziców i opiekunów, a także lekarzy rodzinnych i innych specjalistów.

To nie pierwsze działanie Procter & Gamble na rzecz osób neuroróżnorodnych. P&G już od kilku lat realizuje również program zatrudniania osób w spektrum, które pracują w warszawskich jednostkach biznesowych firmy, w tym także hubie IT. Hackathon był więc dla firmy kolejnym krokiem na drodze do budowania świata równych szans dla wszystkich.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.