Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania kierowców. Z perspektywy zarządców, główną zaletą jest natomiast elastyczność. Parking może być współdzielony, zarządzany w czasie rzeczywistym, posiada różne warianty cenowe i usprawnia proces parkowania.
Postęp technologiczny wymaga wprowadzania ulepszeń, wpływających na szybkość działania urządzeń i systemów, a także na łatwość ich obsługi. Dotyczy to również rozwiązań wykorzystywanych na parkingach. Zaprojektowanie bezpiecznego i funkcjonalnego systemu do zarządzania parkingiem jest działaniem przynoszącym wiele korzyści. Wdrożenie innowacyjnych oraz zaawansowanych technologicznie rozwiązań zaoszczędzi czas i nerwy kierowców. Parkowanie może być przyjemnym i bezproblemowym doświadczeniem, a dostępna przestrzeń parkingowa maksymalnie wykorzystana.
Zarządzanie parkingami ma znaczenie zarówno w przypadku dużych stref parkowania, jak również mniejszych przestrzeni. Inteligentne zarządzanie opiera się na integracji innowacyjnych technologii wykorzystujących między innymi sztuczną inteligencję, sensory i czujniki, systemy rozpoznające obraz z kamer ANPR oraz CCTV, rozwiązania IoT oraz platformę NaviParking as a Service służącą do przetwarzania danych w chmurze. Dzięki publicznemu REST API, platforma jest otwarta na integrację z zewnętrznymi partnerami, wspierając tym samym interoperacyjność w ekosystemie smart city – mówi Marek Stawiński, CEO NaviParking.
Inteligentne przesyłanie informacji pomiędzy zintegrowanymi urządzeniami systemu pozwala usprawnić proces parkowania. Osoba parkująca jest od razu informowana o dostępności miejsc parkingowych i kierowana w ich stronę. Oznacza to maksymalizację zysków z przestrzeni oraz zapewnienie bezpieczeństwa i kontroli. Urządzenia dedykowane do obsługi parkingu posiadają wbudowane algorytmy AI i głębokiego uczenia maszynowego, dzięki którym skutecznie gromadzą dane statystyczne i dowodowe. Właściciel małego obiektu może wykorzystać je do analizy ruchu na parkingu, poprawy wydajności i weryfikacji sytuacji konfliktowych. Skanowanie tablic rejestracyjnych przez kamery ANPR stanowi natomiast podstawę całego systemu.
Praktycznym rozwiązaniem jest wdrożenie aplikacji mobilnej umożliwiającej zaplanowanie przyjazdu na parking z wyprzedzeniem. Dodatkowo, poprzez urządzenie mobilne właściciel może zarządzać wjazdami i wyjazdami z parkingu oraz wyjściami ewakuacyjnymi. Istnieje też możliwość ustawienia powiadomień alarmowych dla konkretnych pojazdów. Monitoring daje z kolei możliwość identyfikacji samochodów wjeżdżających na teren parkingu, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa obiektu. System rozpoznawania tablic rejestracyjnych aktualnie nie jest już tak kosztowny jak kiedyś i wiele podmiotów może pozwolić sobie na skuteczną implementację takiego narzędzia.
Wdrażanie inteligentnych rozwiązań na pozór kojarzone jest z dużymi kosztami, jednak w rzeczywistości w sferze parkingów takie rozwiązania pozwalają obniżyć koszty infrastruktury nawet o połowę. Dotychczas niewykorzystane zasoby mogą stać się źródłem dochodu. Płatności mobilne są wygodne dla użytkowników, a cyfryzacja parkingu zmniejsza koszty operacyjne, w tym koszt biletów parkingowych i automatów. Zarządzanie parkingiem za pomocą rozpoznawania obrazu z kamer automatyzuje procesy, a poprzez dedykowany panel w pełni online, właściciel parkingu może obserwować jego obłożenie i generowane przychody.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.