Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania kierowców. Z perspektywy zarządców, główną zaletą jest natomiast elastyczność. Parking może być współdzielony, zarządzany w czasie rzeczywistym, posiada różne warianty cenowe i usprawnia proces parkowania.
Postęp technologiczny wymaga wprowadzania ulepszeń, wpływających na szybkość działania urządzeń i systemów, a także na łatwość ich obsługi. Dotyczy to również rozwiązań wykorzystywanych na parkingach. Zaprojektowanie bezpiecznego i funkcjonalnego systemu do zarządzania parkingiem jest działaniem przynoszącym wiele korzyści. Wdrożenie innowacyjnych oraz zaawansowanych technologicznie rozwiązań zaoszczędzi czas i nerwy kierowców. Parkowanie może być przyjemnym i bezproblemowym doświadczeniem, a dostępna przestrzeń parkingowa maksymalnie wykorzystana.
Zarządzanie parkingami ma znaczenie zarówno w przypadku dużych stref parkowania, jak również mniejszych przestrzeni. Inteligentne zarządzanie opiera się na integracji innowacyjnych technologii wykorzystujących między innymi sztuczną inteligencję, sensory i czujniki, systemy rozpoznające obraz z kamer ANPR oraz CCTV, rozwiązania IoT oraz platformę NaviParking as a Service służącą do przetwarzania danych w chmurze. Dzięki publicznemu REST API, platforma jest otwarta na integrację z zewnętrznymi partnerami, wspierając tym samym interoperacyjność w ekosystemie smart city – mówi Marek Stawiński, CEO NaviParking.
Inteligentne przesyłanie informacji pomiędzy zintegrowanymi urządzeniami systemu pozwala usprawnić proces parkowania. Osoba parkująca jest od razu informowana o dostępności miejsc parkingowych i kierowana w ich stronę. Oznacza to maksymalizację zysków z przestrzeni oraz zapewnienie bezpieczeństwa i kontroli. Urządzenia dedykowane do obsługi parkingu posiadają wbudowane algorytmy AI i głębokiego uczenia maszynowego, dzięki którym skutecznie gromadzą dane statystyczne i dowodowe. Właściciel małego obiektu może wykorzystać je do analizy ruchu na parkingu, poprawy wydajności i weryfikacji sytuacji konfliktowych. Skanowanie tablic rejestracyjnych przez kamery ANPR stanowi natomiast podstawę całego systemu.
Praktycznym rozwiązaniem jest wdrożenie aplikacji mobilnej umożliwiającej zaplanowanie przyjazdu na parking z wyprzedzeniem. Dodatkowo, poprzez urządzenie mobilne właściciel może zarządzać wjazdami i wyjazdami z parkingu oraz wyjściami ewakuacyjnymi. Istnieje też możliwość ustawienia powiadomień alarmowych dla konkretnych pojazdów. Monitoring daje z kolei możliwość identyfikacji samochodów wjeżdżających na teren parkingu, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa obiektu. System rozpoznawania tablic rejestracyjnych aktualnie nie jest już tak kosztowny jak kiedyś i wiele podmiotów może pozwolić sobie na skuteczną implementację takiego narzędzia.
Wdrażanie inteligentnych rozwiązań na pozór kojarzone jest z dużymi kosztami, jednak w rzeczywistości w sferze parkingów takie rozwiązania pozwalają obniżyć koszty infrastruktury nawet o połowę. Dotychczas niewykorzystane zasoby mogą stać się źródłem dochodu. Płatności mobilne są wygodne dla użytkowników, a cyfryzacja parkingu zmniejsza koszty operacyjne, w tym koszt biletów parkingowych i automatów. Zarządzanie parkingiem za pomocą rozpoznawania obrazu z kamer automatyzuje procesy, a poprzez dedykowany panel w pełni online, właściciel parkingu może obserwować jego obłożenie i generowane przychody.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.