Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywtaności

2022-04-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody  na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.

Ochrona prywatności a wybór narzędzia do komunikacji online

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, ułatwiających szybkie porozumiewanie się na odległość. I jak pokazuje badanie ClickMeeting, Polacy przy wyborze narzędzia do komunikacji, niemal zgodnie twierdzą, że zwracają uwagę na ochronę prywatności i jest ona dla nich ważna (92 proc.). Jedynie 3 proc. nie przywiązuje do tej kwestii wagi, a 4 proc. nie była w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie.

Wiele mówi się o prywatności w kwestii narzędzi używanych do codziennej komunikacji prywatnej, jednak wciąż mało o wydarzeniach i spotkaniach online, które również stały się częścią tej codzienności mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting. – Powinniśmy zwracać większą uwagę na to, czy dane, które powierzamy podmiotowi świadczącemu takie usługi są odpowiednio chronione. W ClickMeeting zapewniamy komfort i bezpieczeństwo zarówno uczestnikom, jak i organizatorom wydarzenia.

Chcemy prywatności, lecz nie zawsze zapoznajemy się z politykami jej dotyczącymi

W związku dużą i utrzymującą się popularnością wszelkiego rodzaju wydarzeń online, ClickMeeting postanowił sprawdzić, czy użytkownikom webinarów zależy na tym, aby jego organizator odpowiednio zadbał o ich prywatność podczas jego trwania. Okazało się, że niemal 74 proc. respondentów bardzo na tym zależy. Jest to obojętne niemal 1/5 badanych, a nie zwraca na to uwagi blisko 5 proc. Natomiast tylko 4 proc. akceptując politykę prywatności i regulamin wydarzenia, zawsze zaznacza wszystkie zgody. 74 proc. wyraża jedynie zgody wymagane do zapisu, 5 proc. zdarzyło się zrezygnować z rejestracji, jeśli zakres zgód był zbyt szeroki. Zgody opcjonalne, o charakterze marketingowym zaznacza 17 proc. Polaków, o ile interesuje ich dany produkt lub firma.

A czy Polacy sprawdzają, na co wyrażają zgodę, akceptując regulamin wydarzenia lub politykę prywatności? Tylko blisko 36 proc. weryfikuje je w każdym przypadku, a 52,5 proc. nie zawsze, choć się stara. Ponad 10 proc. nie ma na to czasu, przy czym całkowicie nie ma to znaczenia zaledwie dla 1 proc. ankietowanych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Edukacja

Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce

Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.

Zdrowie

Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.

Algorytmy sztucznej inteligencji usprawnią wykrywanie wrodzonych wad serca w okresie prenatalnym. Wykrycie problemu na tym etapie ma kolosalne znaczenie dla rokowania noworodka. Fundacja Serce Dziecka realizuje program, który ma przygotować medyków na nadchodzące zastosowania AI w analizowaniu danych z echokardiografii płodu. Są już obiecujące dane mówiące o tym, że algorytmy skutecznie wspierają lekarzy w stawianiu takich diagnoz. Również polskie środowisko naukowe pracuje nad technologią, która będzie analizowała dane obrazowe w podobny sposób, jak robi to człowiek.

Handel

Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę

W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.