Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywtaności

2022-04-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody  na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.

Ochrona prywatności a wybór narzędzia do komunikacji online

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, ułatwiających szybkie porozumiewanie się na odległość. I jak pokazuje badanie ClickMeeting, Polacy przy wyborze narzędzia do komunikacji, niemal zgodnie twierdzą, że zwracają uwagę na ochronę prywatności i jest ona dla nich ważna (92 proc.). Jedynie 3 proc. nie przywiązuje do tej kwestii wagi, a 4 proc. nie była w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie.

Wiele mówi się o prywatności w kwestii narzędzi używanych do codziennej komunikacji prywatnej, jednak wciąż mało o wydarzeniach i spotkaniach online, które również stały się częścią tej codzienności mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting. – Powinniśmy zwracać większą uwagę na to, czy dane, które powierzamy podmiotowi świadczącemu takie usługi są odpowiednio chronione. W ClickMeeting zapewniamy komfort i bezpieczeństwo zarówno uczestnikom, jak i organizatorom wydarzenia.

Chcemy prywatności, lecz nie zawsze zapoznajemy się z politykami jej dotyczącymi

W związku dużą i utrzymującą się popularnością wszelkiego rodzaju wydarzeń online, ClickMeeting postanowił sprawdzić, czy użytkownikom webinarów zależy na tym, aby jego organizator odpowiednio zadbał o ich prywatność podczas jego trwania. Okazało się, że niemal 74 proc. respondentów bardzo na tym zależy. Jest to obojętne niemal 1/5 badanych, a nie zwraca na to uwagi blisko 5 proc. Natomiast tylko 4 proc. akceptując politykę prywatności i regulamin wydarzenia, zawsze zaznacza wszystkie zgody. 74 proc. wyraża jedynie zgody wymagane do zapisu, 5 proc. zdarzyło się zrezygnować z rejestracji, jeśli zakres zgód był zbyt szeroki. Zgody opcjonalne, o charakterze marketingowym zaznacza 17 proc. Polaków, o ile interesuje ich dany produkt lub firma.

A czy Polacy sprawdzają, na co wyrażają zgodę, akceptując regulamin wydarzenia lub politykę prywatności? Tylko blisko 36 proc. weryfikuje je w każdym przypadku, a 52,5 proc. nie zawsze, choć się stara. Ponad 10 proc. nie ma na to czasu, przy czym całkowicie nie ma to znaczenia zaledwie dla 1 proc. ankietowanych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT Biuro prasowe
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
Technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.