Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży SoftBlue w pierwszym kwartale
SoftBlue SA, spółka notowana na NewConnect działająca w dziedzinie IT, w pierwszym kwartale br. wypracowała ponad dwukrotny wzrost przychodów ze sprzedaży (wzrost o 137 proc. rdr) do kwoty 6,63 mln zł. Realizacja wielu projektów informatycznych przełożyła się na 147 tys. zł zysku netto, co oznacza 6 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
- Pierwszy kwartał był niezwykle pracowitym okresem w naszej organizacji. Zrealizowaliśmy szereg zleceń dla klientów z polski i zagranicy. Podpisaliśmy wiele nowych umów, które przełożą się na nasz dalszy rozwój. – komentuje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA. – Jest to drugi kwartał z rzędu, w którym przekroczyliśmy 6 mln zł. To najlepiej pokazuje, że obrana przez nas ścieżka rozwoju jest właściwa. – dodaje.
Bardzo dobre wyniki SoftBlue są również konsekwencją i globalnym trendem rozwoju usług IT. Według raportu Grand View Research rynek profesjonalnych usług IT będzie co roku rósł średnio o 11,2 proc., osiągając globalnie wartość 1,9 bln dol. w 2030 r. Analitycy spodziewają się, że segment outsourcingu IT będzie rósł średniorocznie o 12 proc. do 2030 r. Specjaliści z Gartner prognozują, iż światowe wydatki na IT w obecnym roku wzrosną o 4 proc. w porównaniu do 2021 r. i osiągną 4,4 bln dolarów.
- Chcemy być beneficjentami rosnącego rynku i zachodzących zmian. Skupiamy się na dywersyfikacji naszych działań biznesowych, obszarów geograficznych i branżowych. Dzięki temu zabezpieczymy się przed ewentualnymi niekorzystnymi zjawiskami na rynku. W pierwszym kwartale podpisaliśmy kolejne bardzo ważne zlecenia. Na uwagę zasługuje projekt realizowany dla międzynarodowej firmy świadczącej usługi przemysłowe w zakresie wydobycia ropy naftowej. Powierzone nam zlecenie polega na zaprojektowaniu i dostawie dedykowanych rozwiązań elektronicznych wykorzystywanych w działalności Klienta. Dla tego podmiotu realizujemy już kolejne zlecenie, co świadczy o wielkim zaufaniu do naszych umiejętności oraz posiadanego know-how. – zakończył Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
Spółka prowadzi działalność na trzech płaszczyznach: Software i Hardware, Rozwiązania IoT oraz Telekomunikacja. W każdej z wyżej wymienionych działalności spółka proponuje rozwiązania skierowane na innowacje i nowoczesne technologie.
W poprzednim tygodniu akcjonariusze na Walnym Zgromadzeniu Spółki zdecydowali o podniesieniu kapitału zakładowego o kwotę 590 tys. zł. Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zostanie dokonane poprzez emisję 5,9 mln akcji zwykłych na okaziciela serii G o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna wyniesie 0,71 zł. Akcje w ramach oferty prywatnej mają zostać skierowane do obecnego właściciela przejmowanego przez Spółkę podmiotu.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.