Ponad 5 milionów złotych dla EpicVR na rozwiązanie dla "Metaverse"
EpicVR – producent gier Virtual Reality (VR) oraz doświadczony twórca technologii i aplikacji VR/AR podpisał umowę na finansowanie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). W ramach projektu "Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR" – krakowska spółka otrzyma ponad 5 milionów złotych. Środki te zostaną przeznaczone na stworzenie narzędzia dedykowanego twórcom i użytkownikom „Metaverse”.
– Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie, chcemy stworzyć innowacyjne narzędzie wpisujące się w koncepcję zapowiadanego głośno w ostatnim czasie „Metaverse”, czyli trójwymiarowej przestrzeni zacierającej granice między światem wirtualnym a realnym. Nasz produkt będzie wieloplatformowy i znacznie ułatwi tworzenie i wdrażanie rozwiązań wieloosobowych w projektach VR – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Na koncie firmy są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla tak uznanych firm, jak Procter&Gamble, FedEx, PGE, Mitsubishi Motors czy Arcelor Mittal. Spółka zajmuje się także tworzeniem rozwiązań szkoleniowych oraz wspierających sprzedaż i marketing. Obecnie pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”. Jego prototyp powstanie w ciągu 2 lat.
– Dzięki naszemu otwartemu rozwiązaniu wszelkie aktywności, które jesteśmy w stanie wykonywać w świecie Virtual Reality, nie będą miały żadnych barier dla użytkowników. Narzędzie będzie można wykorzystywać zarówno w celach rozrywkowych - grając w wieloosobowe gry VR, ale też edukacyjnych czy biznesowych biorąc udział w szkoleniach, eventach czy spotkaniach w przestrzeni wirtualnej – dodaje Adrian Łapczyński.
Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR. Od chwili pojawienia się Grupy PlayWay w strukturze udziałowców EpicVR, spółka we współpracy z giełdowym Live Motion Games pracuje nad adaptacją w VR gry „Builder Simulator”.
– W pierwszej kolejności zaprezentujemy trailer gry i zamierzamy budować dalszą społeczność wokół niej na platformie Steam. Zarys tytułu oraz wysoka wishlista Builder Simulator stwarza również duży potencjał do odniesienia sukcesu w sferze VR – nadmienia Adrian Łapczyński.
Kolejną grą, jaką zamierza stworzyć zespół EpicVR, jest „Reptile Park VR”. Gra ma być survivalową produkcją utrzymaną w realiach współczesności z uwzględnieniem elementów sci-fi.
EpicVR stale rozwija swoje kompetencje w obszarze szkoleniowym. Wyspecjalizowani eksperci firmy dostarczają zaawansowane rozwiązania m.in. dla branży lotniczej, motoryzacyjnej i medycznej.
Jak wynika z najnowszych raportów rynek rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości VR / AR ma przed sobą olbrzymi potencjał, zwłaszcza po zmianach nazwy Facebook na Meta. Według TechNavio w 2021 r. jego wartość wzrosła o jedną czwartą. Szacunki pokazują, że do 2025 r. rynek VR będzie rósł średnio w tempie 46 proc. rocznie.
EpicVR w dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku giełdowym NewConnect.
***
O EpicVR:
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej, czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.