Polskie narzędzie po raz kolejny w zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka@rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Jak wynika z badania Gemius/PBI, ClickMeeting polska platforma do organizacji spotkań online, po raz kolejny znalazł się w czołówce komunikatorów nad Wisłą. W ciągu jednego miesiąca czas spędzany na nim przez użytkowników wzrósł o 85,7 proc., z prawie 13 minut w sierpniu do niemal 24 minut we wrześniu tego roku. Z przedstawionych danych wynika również, że liczba realnych użytkowników zwiększyła się o ponad 40 proc., osiągając 850 tys., co przełożyło się na 2,86 proc. zasięgu. W ubiegłym roku ponad połowa spotkań online na rodzimym narzędziu dotyczyła szkoleń, konsultingu, marketingu i sprzedaży.
Wideokonferencje coraz popularniejsze
ClickMeeting, narzędzie do spotkań, szkoleń oraz webinarów online odnotował duży wzrost czasu spędzonego przez każdego użytkownika na platformie. Wyniósł on 85,7 proc. W sierpniu bieżącego roku średnia sesja trwała 12 minut i 50 sekund, natomiast we wrześniu 23 minut i 50 sekund. Warto zauważyć, że w badaniu Gemius/PBI, polska platforma znalazła się również w gronie liderów pod względem procentowego wzrostu liczby osób korzystających z danego komunikatora. Spotkania oraz szkolenia online cieszą się obecnie renomą, co przekłada się na wzrost liczby realnych użytkowników ClickMeeting o 245 tys. z 605 tys. w sierpniu do 850 tys. we wrześniu (więcej o 40,6 proc.). Z danych wynika, również, że w ostatnim z wymienionych miesięcy platforma posiadała 2,86 proc. zasięgu.
Polska platforma w 2022 odnotowała kolejne rekordy
W ubiegłym roku wideokonferencje cieszyły się równie wielką popularnością. Użytkownicy ClickMeeting spędzili łącznie na wydarzeniach online 1 086 426 dni. W trakcie jednego ze spotkań padł również rekord dotyczący przychodu z jednego wydarzenia online, który wynosił 95 tys. złotych. Rok temu spotkania online dotyczyły takich kategorii jak: szkolenia i consulting (31 proc. wydarzeń organizowanych na platformie), marketing i sprzedaż (24 proc.), spotkania biznesowe (16 proc.), edukacja (12 proc.), medycyna (12 proc.). Pozostałe 5 proc. wydarzeń zostało zakwalifikowanych do grupy - inne.
-Platformy oraz komunikatory dają nam dzisiaj szeroki zakres możliwości: od rozrywki aż po nowoczesne formy spotkań online. Dlatego cieszą tak wielką popularnością i coraz częściej definiują to, w jaki społeczeństwo porozumiewa się, pracuje, spędza czas wolny, czy zdobywa nowe umiejętności. Narzędzia do komunikacji online wpływają obecnie przede wszystkim na edukację oraz rozwój kompetencji, co jest szczególnie ważne w erze dynamicznych zmian i postępującej digitalizacji. Wyniki badania Gemius/PBI potwierdzają, że ClickMeeting skutecznie odpowiada na rosnące potrzeby użytkowników. Jako platforma staramy się oferować im nowoczesne rozwiązania zapewniające komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych lekcji, szkoleń oraz webinarów w Polsce, jak i na całym świecie - komentuje Dominika Paciorkowska Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
www.clickmeeting.pl
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał
Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.
Media
Problem patotreści w internecie narasta. Potrzebna edukacja dzieci, rodziców i nauczycieli

Co czwarty nastolatek (26 proc.) ogląda w sieci tzw. patostreamy, wulgarne, obsceniczne i nacechowane przemocą widowiska lub transmisje internetowe nadawane na żywo w serwisach streamingowych i mediach społecznościowych – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. To zjawisko mające na młodych ludzi negatywny wpływ wciąż zyskuje na znaczeniu w przestrzeni internetowej, a prawo nie nadąża za rozwojem technologii. Specjaliści zauważają, że nie jest to tylko chwilowa moda, ale poważny problem społeczny, który wymaga zintegrowanych działań edukacyjnych i informacyjnych.
Handel
Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.