Komunikaty PR

Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesu

2023-01-26  |  13:04
Biuro prasowe

Od początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł w Internecie i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na wyższą skuteczność ich modeli AI. W ciągu ostatniego roku stworzyła silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i pracuje nad silnikami dla francuskiego, włoskiego i ukraińskiego. Rozwinęła też możliwość integracji botów z innymi platformami - m.in. Facebookiem, Messengerem i WhatsAppem.

 

Polska sztuczna inteligencja

Polski SentiOne, firma wspierająca marki w monitoringu Internetu oraz automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, pracuje nad stworzeniem europejskiej odpowiedzi na ChatGPT - konwersacyjną sztuczną inteligencję uruchomioną na początku grudnia, która potrafi tworzyć rozbudowane, poprawne wypowiedzi nawet na abstrakcyjne tematy i w ciągu zaledwie pięciu dni zdobyła ponad milion użytkowników. 

ChatGPT robi wrażenie, jednak przez to, jak został zbudowany, może wprowadzać w błąd lub szerzyć dezinformację, co jest nieakceptowalne, szczególnie w zastosowaniu biznesowym - mówi Bartosz Baziński, COO i współzałożyciel SentiOne - Nasze modele sztucznej inteligencji są na bieżąco douczane na specjalnie przygotowanych tekstach i wiedzy dziedzinowej, testowane m.in. na zapisach rzeczywistych rozmów klientów z call center. Patrząc na nasze zasoby – zbiory danych i zespół – jestem przekonany, że nikt nie zbuduje lepszego modelu dla języka polskiego, a następnie dla innych języków europejskich, niż my. Chcemy stać się liderem w dostarczaniu technologii AI dla biznesu, a konkretnie dla branż: finansowej, ubezpieczeniowej, medycznej, telekomunikacyjnej. Od początku powstania SentiOne zainwestowaliśmy w rozwój technologii oraz modeli sztucznej inteligencji ponad 42 mln złotych i cały czas ją rozwijamy. 

SentiOne spełnia trzy warunki, pozwalające zbudować takie narzędzie. Dzięki jedenastu latom monitorowania Internetu ma dostęp do nieprzebranej ilości danych publicznych, tekstów i wypowiedzi. Ma również doświadczenie w budowaniu skutecznego, autorskiego modelu AI opartego o sieci neuronowe, który rozumie ludzkie intencje na poziomie 96 proc. Dzięki licznym skutecznym wdrożeniom chatbotów i voicebotów u klientów biznesowych eksperci z SentiOne dysponują również dużym know-how oraz mają dostęp do danych dziedzinowych

W minionym roku SentiOne dokonał znaczącego postępu w zakresie rozwoju  technologii i produktu oraz budowaniu swojej przewagi na zagranicznych rynkach. Dział Badań i Rozwoju stworzył 81 tys. nowych tekstów do uczenia algorytmów AI, które w ramach treningu przetworzyły o 55 mln wypowiedzi więcej niż w poprzednim roku. Firma dodała również nowy silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i  pracuje nad silnikami dla francuskiego, włoskiego i ukraińskiego. Znacząco rozwinęła też możliwości integracji swoich botów z innymi narzędziami lub platformami - m.in. Facebookiem, Messengerem, WhatsAppem, Microsoft Teams, Skype for Business czy dowolnym czatem na stronie internetowej. 

 

SentiOne w social listeningu z TikTokiem i Wykopem

Oprócz tego SentiOne w ciągu ostatniego roku dodało ponad 12 tys. nowych stron do swojego silnika monitorowania Internetu, m.in. długo wyczekiwanego TikToka, z którego korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, oraz bardzo popularnego w Polsce Wykopu. Aktualnie firma łącznie monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na coraz lepsze rozumienie ludzkich intencji przez jej algorytmy AI.  

 

Rozwój globalny polskiej firmy - nowa siedziba w Dubaju

Obecnie SentiOne współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach całego świata. W ubiegłym roku firma otworzyła biuro w Dubaju, a we wrześniu nawiązała współpracę z e&enterprise, największym dostawcą telekomunikacyjnym w regionie MENA. Spółka wzmacnia również swoją obecność na rynkach szybko rozwijających się - spośród wspomnianych 12 tys. nowych monitorowanych stron aż 30 proc. pochodzi z rynków amerykańskich, przede wszystkim USA, Meksyku i Kolumbii. Z biznesowego punktu widzenia był to trudny rok dla wszystkich firm technologicznych, ale z perspektywy produktowej i rozwojowej był to jeden z najlepszych dla SentiOne. Dążymy do tego, aby stać się światowym liderem w dostarczaniu i rozwijaniu rozwiązań sztucznej inteligencji dla zespołów marketingowych oraz obsługi klienta i nie wątpię, że jesteśmy na dobrej drodze - mówi Bartosz Baziński, COO i współzałożyciel SentiOne

W 2021 r. firma otrzymała od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju grant wysokości niemal 19 mln zł na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji, a w 2020 r. zdobyła tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazła się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.