Polska firma znalazła sposób na plagę kradzieży w hotelach
Kradzieże hotelowego wyposażenia, szczególnie ręczników, szlafroków i innych elementów garderoby są prawdziwą plagą, wobec której hotelarze wydają się być bezradni. Problem ten postanowiła rozwiązać polska firma MasterID, która opracowała prawdopodobnie pierwszy skuteczny system antykradzieżowy dla hoteli.
Walka z kradzieżami za pomocą RFID
Stworzone rozwiązanie bazuje na technologii fal radiowych (RFID) i ze względu na swoją skuteczność może stać się prawdziwym przełomem w walce z nieuczciwymi gośćmi.
Krzysztof Skoroniak, partner w MasterID, wyjaśnia motywy jego powstania – Byliśmy zaskoczeni skalą problemu, a jeszcze bardziej tym, że nikt nie podejmuje się próby jego rozwiązania. Znając możliwości technologii RFID i rozpoznając specyfikę działania hoteli opracowaliśmy autorski system, który może skutecznie ograniczyć, a nawet całkowicie wyeliminować wynoszenie wyposażenia z hotelu przez nieuczciwych gości.
Działanie i skuteczność w warunkach hotelowych
Hotelowy system antykradzieżowy MasterID jest prawdopodobnie pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku. Istotą jego działania jest odpowiednie zabezpieczenie tekstyliów i innego wyposażenia za pomocą specjalnie przystosowanych do tego znaczników.
– Dyskretnie oznakowane ręczniki, szlafroki oraz inne sprzęty, podczas próby wyniesienia przez gościa, są natychmiast wykrywane przez czytniki. System automatycznie alarmuje obsługę hotelu, jawnie lub dyskretnie, dzięki czemu personel może niezwłocznie zareagować. – wyjaśnia Grzegorz Paul, partner zarządzający w MasterID.
Twórcy rozwiewają obawy o ewentualną trwałość stosowanych zabezpieczeń. Tak zwane tagi, za pomocą których znakowane są tekstylia to niewielkie wszywki odporne na wodę i wysokie temperatury, na przykład podczas prasowania.
Technologiczną innowacją i równocześnie przewagą systemu polskiej firmy jest jednak fakt, że jego działanie nie opiera się na oprogramowaniu, ale na sprzętowym sterowniku. Dzięki temu system funkcjonuje bez względu na dostęp do internetu czy obecność komputera. Do jego działania nie jest potrzebny żaden z tych elementów, co ułatwia jego wykorzystanie i zwiększa skuteczność wykrywania kradzieży.
Praktycznie całkowita eliminacja kradzieży
Producent deklaruje, że system wykrywa aż 99,5% podejmowanych prób wyniesienia hotelowego wyposażenia. Biorąc zatem pod uwagę skalę kradzieży z jaką zmagają się hotele, jego wdrożenie niesie ze sobą gigantyczne oszczędności, które w skali miesiąca i roku mogą znacznie zwiększyć zysk z prowadzonej działalności.
Koniec z wliczaniem kradzieży w koszty prowadzonej działalności
Antykradzieżowy system dla hoteli polskiej firmy może już niedługo całkowicie zmienić sposób funkcjonowania hoteli. Przełomowe rozwiązanie uderza w nieuczciwych gości i chroni hotele przed nieuzasadnionymi kosztami.
Starty wynikające z kradzieży, które większość hotelarzy traktowała do tej pory jak przykrą normę, mogą zostać zupełnie wyeliminowane i stać się jedynie mało przyjemnym wspomnieniem. Co ważne, zwrot z inwestycji ma być osiągany już w ciągu kilku miesięcy od wdrożenia.
Innowacyjne rozwiązanie niesie nadzieje tysiącom hoteli, które w walce z kradzieżami były do tej pory bezradne. Nowoczesna technologia wręcza im skuteczne narzędzie do walki z tym uciążliwym procederem i daje możliwość jego całkowitej eliminacji.
Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł
SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.