Polska firma znalazła sposób na plagę kradzieży w hotelach
Kradzieże hotelowego wyposażenia, szczególnie ręczników, szlafroków i innych elementów garderoby są prawdziwą plagą, wobec której hotelarze wydają się być bezradni. Problem ten postanowiła rozwiązać polska firma MasterID, która opracowała prawdopodobnie pierwszy skuteczny system antykradzieżowy dla hoteli.
Walka z kradzieżami za pomocą RFID
Stworzone rozwiązanie bazuje na technologii fal radiowych (RFID) i ze względu na swoją skuteczność może stać się prawdziwym przełomem w walce z nieuczciwymi gośćmi.
Krzysztof Skoroniak, partner w MasterID, wyjaśnia motywy jego powstania – Byliśmy zaskoczeni skalą problemu, a jeszcze bardziej tym, że nikt nie podejmuje się próby jego rozwiązania. Znając możliwości technologii RFID i rozpoznając specyfikę działania hoteli opracowaliśmy autorski system, który może skutecznie ograniczyć, a nawet całkowicie wyeliminować wynoszenie wyposażenia z hotelu przez nieuczciwych gości.
Działanie i skuteczność w warunkach hotelowych
Hotelowy system antykradzieżowy MasterID jest prawdopodobnie pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku. Istotą jego działania jest odpowiednie zabezpieczenie tekstyliów i innego wyposażenia za pomocą specjalnie przystosowanych do tego znaczników.
– Dyskretnie oznakowane ręczniki, szlafroki oraz inne sprzęty, podczas próby wyniesienia przez gościa, są natychmiast wykrywane przez czytniki. System automatycznie alarmuje obsługę hotelu, jawnie lub dyskretnie, dzięki czemu personel może niezwłocznie zareagować. – wyjaśnia Grzegorz Paul, partner zarządzający w MasterID.
Twórcy rozwiewają obawy o ewentualną trwałość stosowanych zabezpieczeń. Tak zwane tagi, za pomocą których znakowane są tekstylia to niewielkie wszywki odporne na wodę i wysokie temperatury, na przykład podczas prasowania.
Technologiczną innowacją i równocześnie przewagą systemu polskiej firmy jest jednak fakt, że jego działanie nie opiera się na oprogramowaniu, ale na sprzętowym sterowniku. Dzięki temu system funkcjonuje bez względu na dostęp do internetu czy obecność komputera. Do jego działania nie jest potrzebny żaden z tych elementów, co ułatwia jego wykorzystanie i zwiększa skuteczność wykrywania kradzieży.
Praktycznie całkowita eliminacja kradzieży
Producent deklaruje, że system wykrywa aż 99,5% podejmowanych prób wyniesienia hotelowego wyposażenia. Biorąc zatem pod uwagę skalę kradzieży z jaką zmagają się hotele, jego wdrożenie niesie ze sobą gigantyczne oszczędności, które w skali miesiąca i roku mogą znacznie zwiększyć zysk z prowadzonej działalności.
Koniec z wliczaniem kradzieży w koszty prowadzonej działalności
Antykradzieżowy system dla hoteli polskiej firmy może już niedługo całkowicie zmienić sposób funkcjonowania hoteli. Przełomowe rozwiązanie uderza w nieuczciwych gości i chroni hotele przed nieuzasadnionymi kosztami.
Starty wynikające z kradzieży, które większość hotelarzy traktowała do tej pory jak przykrą normę, mogą zostać zupełnie wyeliminowane i stać się jedynie mało przyjemnym wspomnieniem. Co ważne, zwrot z inwestycji ma być osiągany już w ciągu kilku miesięcy od wdrożenia.
Innowacyjne rozwiązanie niesie nadzieje tysiącom hoteli, które w walce z kradzieżami były do tej pory bezradne. Nowoczesna technologia wręcza im skuteczne narzędzie do walki z tym uciążliwym procederem i daje możliwość jego całkowitej eliminacji.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.