Komunikaty PR

Podczas wybierania produktów liczy się etykieta!

2020-08-27  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe Oki
Oki Systems Polska

Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl
Do pobrania zdjęcie ( 0.06 MB )

Dr Guy Boxall, starszy kierownik ds. rozwiązań dla druku w przemyśle w firmie OKI Europe bada, w jaki sposób wizerunek marki i kreatywna tożsamość opiera się na kolorze białym, umieszczanym na produktach w celu wywarcia dobrego wrażenia i zapewnienia rozpoznawalności.

Od neo-minimalizmu po geometryczne wzory, przyciągające wzrok szeryfy i kreatywne wykorzystanie negatywnej przestrzeni – obecne trendy wpływają na wiele aspektów projektowania etykiet, a marki dostosowują się do ponadczasowego, wyrafinowanego wzornictwa.

W kwestii marek i komunikacji wizualnej rzuca się w oczy pewny wspólny mianownik. Przechadzając się wśród alejek sklepowych lub oglądając szyldy sklepów w galerii handlowej, można z łatwością zauważyć, że dominuje na nich kolor biały.

Oczywiście inne kolory są nadal bardzo istotne, ale to właśnie biel dopełnia paletę barw na najbardziej charakterystycznych logo. Kolor charakterystyczny dla marki Coca Cola to intensywna czerwień, Cadbury's – intensywny fiolet, Starbucks – zieleń kadmowa. Kiedy następnym razem zauważysz któreś z powyższych logo, zwróć uwagę na pewną kwestię: to właśnie kolor biały stanowi jego dopełnienie i czyni tak charakterystycznym.  

Wraz ze zmianą trendów w projektowaniu zmieniają się również nośniki. Etykiety znajdują bardzo wiele zastosowań. Etykiety produktów są często integralną częścią markowych opakowań. Są one umieszczane na produktach wystawionych na półkach sklepowych w celu przyciągnięcia uwagi. Dostarczają one również istotnych informacji, na przykład o właściwościach i składnikach produktu, pomagając klientom podjąć świadomą decyzję.

Jeśli chodzi o drukowanie etykiet, nadążenie za najnowszymi trendami w projektowaniu – które wyraźnie promują użycie koloru białego – jest kosztowne, problematyczne i stanowi dla firm nie lada wyzwanie. Zazwyczaj drukowanie etykiet zleca się zewnętrznym drukarniom. Jeśli jednak chodzi o druk w bieli, drukarnie te od zawsze stosowały czasochłonny i drogi proces.

To z kolei wiązało się z koniecznością zamawiania dużych ilości etykiet w celu obniżenia kosztów. W rezultacie w magazynach firmowych pozostawał nadmiar etykiet, które należało zutylizować, gdy nie były już przydatne. Ta praktyka nie tylko generowała dodatkowe koszty, ale była również sprzeczna z ekologicznymi zobowiązaniami firm – wskutek jej stosowania generowane były przecież dodatkowe odpady – no i oczywiście wpływała negatywnie na ich wyniki finansowe.

Rewolucja w projektowaniu

OKI Pro1050 to pierwsza kompaktowa cyfrowa drukarka etykiet LED, która może drukować etykiety w kolorach CMYK oraz bieli. Możliwość stosowania przezroczystych i kolorowych nośników to niezliczona liczba potencjalnych zastosowań w drukowaniu kreatywnych projektów w kolorze białym, które sprawiają, że produkt wyróżnia się na półce. Zapewnia to kreatywną przewagę nad konkurencją oraz zwiększa atrakcyjność produktu, na którym taka etykieta jest umieszczona.

Biały nadruk na przezroczystym materiale syntetycznym (PE, PET, PP) umożliwia prezentację zawartości opakowania pod etykietą. Jest to idealne rozwiązanie w branży produktów spożywczych, napojów i kosmetyków. Sprawia ono, że klienci mogą zobaczyć sam produkt i w ten sposób zachęca do jego zakupu. Etykiety mogą być również używane do umieszczania na produktach numerów seryjnych, a także informacji prawnych, ekonomicznych i dotyczących bezpieczeństwa. Można je też umieszczać na oknach i przezroczystych wystawach punktów sprzedaży, aby zaprezentować informacje o produktach i cenach.

Making Great Ideas Stick – grunt to etykieta!

To dobre rozwiązanie dla małych drukarni i małych firm – na przykład marek butikowych z branży kosmetycznej albo browarów i winiarni rzemieślniczych, w przypadku których nie trzeba już polegać na zewnętrznych drukarniach i zamawiać dużych ilości etykiet. Drukarka etykiet OKI Pro1050 została zaprojektowana do szybkiego drukowania od jednej do kilku tysięcy etykiet w ciągu jednego dnia. To wyjątkowe urządzenie umożliwia drukowanie na żądanie niezwykle kreatywnych etykiet w pięciu kolorach, w tym białym (CMYK+White). Wewnętrzne działy produkcyjne mogą modyfikować układ etykiet i dodawać etykiety do druku zmiennych danych, co pozwala na szybkie, proste i ekonomiczne drukowanie w firmie etykiet zgodnych z najnowszymi trendami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Mniejsze zużycie farby - nowy elektrostatyczny pistolet natryskowy Biuro prasowe
2024-04-10 | 14:30

Mniejsze zużycie farby - nowy elektrostatyczny pistolet natryskowy

Firma Dürr rozszerza swoją ofertę ręcznych pistoletów natryskowych o model EcoGun AS MAN DC/EC. Dürr dodaje elektrostatyczny pistolet ESTA do swojej oferty ręcznych
Technologie Najważniejszy element projektu transformacji cyfrowej? Czynnik ludzki
2024-04-10 | 01:00

Najważniejszy element projektu transformacji cyfrowej? Czynnik ludzki

Wszyscy mówią o cyfrowej transformacji, jednak praktyczne wyzwania związane z jej wdrażaniem są rzadko omawiane szerzej. Według raportu IDC InfoBrief zleconego przez Endavę[1], aż
Technologie Naprawy pogwarancyjne od MediaMarkt z nagrodą Debiut Retail 2024 OLX!
2024-04-09 | 13:30

Naprawy pogwarancyjne od MediaMarkt z nagrodą Debiut Retail 2024 OLX!

OLX, z którym MediaMarkt współpracuje od 2023 roku, jest dla retailera elektroniki użytkowej dodatkowym kanałem dotarcia do klienta, natomiast platforma sprzedażowa zyskuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe

W ubiegłym roku odnawialne źródła energii stanowiły już ponad 40 proc. mocy zainstalowanej w krajowym miksie energetycznym i odpowiadały za 27 proc. całkowitej produkcji energii. Tym samym Polska pobiła kolejne rekordy, ale w kontekście rozwoju OZE na rodzimym rynku wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Eksperci i branża wskazują m.in. na konieczność aktualizacji strategicznych dokumentów wyznaczających kierunki polityki energetycznej, szerszego wdrożenia magazynów energii, a przede wszystkim – pilną potrzebę rozwoju systemu przesyłowego i dystrybucyjnego oraz regulacji sprzyjających inwestorom. – Zielona energia potrzebuje przede wszystkim stabilności regulacyjnej i niskiego kosztu kapitału. To kluczowe elementy, które definiują ryzyko i tempo, w jakim możemy budować nowe źródła – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.

Edukacja

Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy

Coraz więcej absolwentów i studentów inwestuje w kursy i szkolenia, aby zdobyć praktyczne umiejętności i stać się bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych pracodawców. Jedną z odpowiedzi edukacji na te wymagania są mikropoświadczenia, czyli dowód na określone umiejętności. W Polsce są stosunkowo mało popularne, jednak wdrożenie ich przez uczelnie mogłoby przynieść szereg korzyści – zarówno szkołom, jak i studentom i absolwentom.

Ochrona środowiska

Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie

60 proc. polskich rolników ocenia, że zmiany klimatu mają już duży wpływ na kondycję sektora. 75 proc. z nich obawia się skutków suszy i innych ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak huraganowe wiatry, grad czy nawalne deszcze. Co trzeci ocenia, że zmiany klimatu są obecnie dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego – wynika z raportu opublikowanego w ubiegłym roku przez Instytut Spraw Publicznych. Eksperci wskazują, że adaptacja do zmian klimatycznych jest niezbędna, żeby utrzymać zarówno rentowność gospodarstw rolnych, jak i ciągłość produkcji żywności. Rolników w coraz większym stopniu wspierają w tym nowe technologie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.