Komunikaty PR

Perspektywy rozwoju rynku automatów paczkowych

2023-02-08  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

Automaty paczkowe w ostatnich latach stały się kluczowym ogniwem w sektorze przesyłek oraz e-commerce. Umożliwiają one komfortowe odbiory i nadawanie towarów w cyklu całodobowym, siedem dni w tygodniu. Jak wynika z raportu Colliers, w Polsce znajduje się najwięcej urządzeń na świecie w przeliczeniu na 100 tysięcy mieszkańców.

Jeszcze pod koniec 2021 roku w naszym kraju było około 18 tysięcy automatów. Zgodnie z prognozami, w ubiegłym roku przybyło siedem tysięcy nowych urządzeń. Badanie Colliers wykazało, że aż 97% spośród ankietowanych korzysta z automatów paczkowych. 85% robi to natomiast często i regularnie.

Korzystanie z urządzeń do odbioru przesyłek wpisuje się w zielone, ekologiczne trendy. Wystarczy wspomnieć o ograniczeniu śladu węglowego, a także redukcji zużycia paliwa poprzez dostarczenie wielu towarów w jedno miejsce. Automaty do odbioru przesyłek kurierskich to już nie tylko bezpieczny czy wygodny, ale przede wszystkim ekologiczny sposób odbioru zakupów online. Bezdotykowe urządzenia, intuicyjne w konfiguracji, które nie wymagają podłączenia do prądu i są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji, stanowią przyszłość całego rynku, wpisując się jednocześnie w zielone trendy.

Ekologiczne trendy

Ponadto, konsumenci bardzo często realizują odbiory przy tak zwanej okazji, w drodze do pracy lub sklepu, co z kolei ogranicza ruch samochodowy. Trendem, który w ostatnich latach przybrał na sile, jest elektromobilność. Transport samochodowy musi sprostać nowym wyzwaniom, będących efektem restrykcyjnych regulacji związanych z ochroną środowiska w Unii Europejskiej, co w konsekwencji ma przynieść zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, a także NOx. Strefy niskoemisyjne w wielu miastach na Starym Kontynencie są już standardem i nie mają do nich dostępu pojazdy zanieczyszczające powietrze. W ciągu najbliższych kilku lat całkowity koszt użytkowania ciężarówek elektrycznych ma być bardziej konkurencyjny w relacji do tradycyjnych pojazdów między innymi dzięki obniżeniu cen baterii.

Coraz większa, ekologiczna świadomość przynosi innowacyjne koncepty, które już wkrótce będą dostępne na naszym rynku. Automaty paczkowe mogą być zasilane energią z odnawialnych źródeł czy posiadać czujniki jakości powietrza. Urządzenia można również pokryć zieloną ścianą z roślin.

Dostawy do punktów odbioru stanowią już prawie 40% wszystkich realizowanych przesyłek. Zgodnie z analizami Dataplace.ai, do 2024 roku liczba ta ma wyrównać się z udziałem na rynku dostaw do miejsca zamieszkania. Prawie 15,7 mln Polaków ma więcej niż dziesięć minut pieszo do najbliższego automatu. W naszym kraju nadal jest więcej przestrzeń do rozwoju sieci urządzeń. Wiodącym wyzwaniem będzie natomiast znalezienie optymalnych lokalizacji.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.