Pergamin pozyskał 3 mln złotych
Pergamin, firma zajmująca się automatyzacją pracy z umowami i innymi dokumentami prawnymi, pozyskał 3 mln zł w rundzie seed od JR Holding i Nunatak Capital. Pergamin wykorzysta nowe środki na rozbudowę produktu o funkcje analizy danych z wykorzystaniem AI oraz pozyskiwanie klientów w sektorze Enterprise.
Pergamin to polski startup, który umożliwia cyfrowe zarządzanie umowami w oparciu o dane (data-driven contract management). Narzędzie pozwala na zautomatyzowane tworzenie, negocjowanie, elektroniczne podpisywanie i przechowywanie umów, a także wymianę danych i integrację z innymi narzędziami. Użytkownicy aplikacji mogą między innymi łatwo zweryfikować dane kontrahentów w zewnętrznych bazach (np. REGON), czy automatycznie przekazywać lub pobierać informacje z systemów CRM lub wspomagających procesy HR. Wbudowany podpis elektroniczny sprawia, że proces zawierania umowy odbywa się całkowicie cyfrowo i nie wymaga druku, ani wysyłki dokumentów pocztą.
Teraz Pergamin pozyskał 3 miliony złotych w rundzie seed, której przewodziła spółka inwestycyjna JR Holding ASI. W rundzie wziął też udział dotychczasowy inwestor, fundusz Nunatak Capital. Pozyskane środki przeznaczone zostaną przede wszystkim na dalszy rozwój produktu, m.in. rozbudowę funkcji opartych o analizę danych i uczenie maszynowe, wzmocnienie zespołu (m.in. o specjalistów od produktu i deweloperów) oraz marketing i sprzedaż.
Włączenie do naszego portfela inwestycyjnego spółki Pergamin wpisuje się w realizację strategii rozwoju JR Holding ASI, która zakłada inwestycje w projekty z obszaru Digital Business. Z naszych analiz wynika, że zarówno branża nowoczesnych usług dla biznesu opartych na automatyzacji i AI, jak również innowacyjny produkt stworzony przez Pergamin, dają solidne podstawy do dalszego rozwoju spółki i osiągnięcia wysokiego wzrostu skali biznesu – mówi Artur Jedynak, Prezes Zarządu spółki KBJ odpowiedzialnej za rozwój obszaru Digital Business JR Holding.
Rozwiązanie dostarczane przez Pergamin, dzięki kompleksowości i wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala radykalnie uprościć i przyspieszyć proces tworzenia, podpisywania i zarządzania umowami, a także zmniejszyć ryzyko błędów i nadużyć. Widząc niezwykle dynamiczny rozwój Pergaminu – zwłaszcza w nowej rzeczywistości, która wymaga zdalnego tworzenia i zawierania umów - postanowiliśmy zwiększyć nasze zaangażowanie. Nunatak Capital jako operacyjny fundusz VC, oprócz zaangażowania finansowego, będzie dalej wspierał Pergamin w rozwoju narzędzi data science - mówi Piotr Ciżkowicz, Partner Zarządzający funduszu Nunatak Capital i profesor SGH.
Firmy tracą pieniądze przez nieefektywne procedury i brak automatyzacji rutynowych, powtarzalnych procesów. W związku z COVID-19, tryb pracy zdalnej stał się “nową normalnością”, a firmy musiały przyspieszyć proces cyfryzacji. Pergamin odpowiada na te potrzeby skracając proces przygotowania umowy i ułatwiając negocjacje. W efekcie pozwalamy zwiększyć kontrolę nad procesem i poprawić jakość przygotowywanych dokumentów ograniczając liczbę błędów. Cały czas stawiamy na nasze podstawowe wartości: łatwość obsługi i bezpieczeństwo. Wierzymy, że w niedługim czasie narzędzia takie jak Pergamin, czyli tworzone w podejściu data-driven, staną się podstawą funkcjonowania każdej firmy - mówi Jakub Barwaniec, CEO i jeden z założycieli Pergaminu.
Z usług Pergaminu korzysta już 10 tys. użytkowników i ponad 150 firm – zarówno dużych korporacji, jak i spółek z sektora MŚP. Klienci startupu to m.in. Echo Investment, Atrium European Real Estate, Profitowi, Kross, Grupa ANG, Going. (Grupa Empik). Pergamin uczestniczy też w programie akceleracyjnym Accelpoint, realizując projekt dla Santander Bank Polska

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.