Komunikaty PR

Parkowanie może być eko. Korki i zanieczyszczenia redukowane przez cyfryzację

2022-12-20  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Parkowanie w centrach miast to poważne wyzwanie. Zagęszczenie ruchu w dużej mierze jest spowodowane przez kierowców, poszukujących miejsca do pozostawienia swojego samochodu i wpływa  także na dodatkowe emisje spalin. Jak się jednak okazuje, nowoczesna technologia w prosty sposób może wyjść naprzeciw wyzwaniom, przed którymi stoją miasta – nie tylko na korzyść firm, ale i na rzecz ochrony klimatu.

Poszukiwanie parkingu przyczynia się do powstawania korków i dodatkowych zanieczyszczeń powietrza. Wiele obiektów parkingowych w przestrzeni miejskiej jest do dużego stopnia niewykorzystanych: parkingi są często niewidoczne lub ich dostęp jest ograniczony (m.in. dla osób starszych lub z niepełnosprawnościami). W dzisiejszych czasach wyzwaniom tym pomagają sprostać nowoczesne rozwiązania informatyczne. Odpowiednio zaprojektowane aplikacje mobilne i strony internetowe (jak np. NaviParking czy cyfrowyparking.pl) pokazują kierowcom w czasie rzeczywistym dostępność miejsc postojowych w wybranych lokalizacjach. Co więcej, inteligentne produkty cyfrowe pozwalają także na rezerwację parkingu w perspektywie krótko- i długoterminowej. Sprawia to, że kierowcy nie szukają wolnych miejsc do pozostawienia swojego samochodu, a jadąc prosto do celu, nie przyczyniają się do dodatkowych emisji gazów cieplarnianych i tworzenia korków ulicznych. Cyfrowe rozwiązania parkingowe przynoszą wymierne korzyści także swoim właścicielom i administratorom – parkingi są wykorzystywane do maksimum swoich możliwości, mieszcząc większą liczbę aut i przynosząc wyższy przychód. 

Analizując koszty budowy i utrzymania parkingów, firmy poszukują inteligentnych rozwiązań pozwalających na efektywne zarządzanie przestrzenią parkingową. W obliczu rosnących kosztów budowy nowych parkingów oraz utrzymania personelu, nie dziwi wzrost zainteresowania rozwiązaniami cyfrowymi, które prowadzą do realnych oszczędności i poprawy satysfakcji klientów.

Smart city dla biznesu i mieszkańców miast 

Na przestrzeni lat pojawiło się wiele rozmaitych definicji terminu “smart city”. W rozumieniu potocznym jest to koncepcja, która określa miasta jako przestrzeń dla rozwoju nowych technologii, dążących do podniesienia jakości usług publicznych i poprawy życia mieszkańców aglomeracji. W obszarze transportu, koncepcja smart city dotyczy nie tylko transportu indywidualnego, ale też publicznego i współdzielonego. Co istotne, w coraz większym stopniu działania w ramach smart city koncentrują się na zrównoważonym rozwoju.

Przyszłość transportu to cyfryzacja, która odpowiada nie tylko potrzebom ekorozwoju, ale też interesom biznesu i mieszkańców miast. Warto w tym kontekście zwrócić uwagę na cyfrową transformację tradycyjnych parkingów. Cyfryzacja otwiera dodatkowe możliwości i uwalnia potencjał miejsc, które były dotychczas wykorzystywane jedynie częściowo. Prawdziwe smart city z transportem multimodalnym i pojazdami elektrycznymi nie może istnieć bez udziału cyfrowo zarządzanych przestrzeni parkingowych – mówi Marek Stawiński, CEO NaviParking.

CEO NaviParking, Marek Stawiński, wskazuje, że cyfrowe parkingi są nie tylko ekonomiczne, ale bardzo wygodne – wjazd i wyjazd samochodem jest bezdotykowy i bezobsługowy, a tradycyjne, papierowe bilety są zastępowane przez ich wirtualne odpowiedniki. Kolejki do kas parkingowych i automaty mogą wreszcie odejść w zapomnienie – użytkownik końcowy jest w stanie samodzielnie dokonywać mobilnych płatności (np. w aplikacji NaviParking) i rezerwacji (na portalu cyfrowyparking.pl). Krojone na miarę cyfrowe produkty dla firm (jak np. NaviParking Enterprise) pomagają z kolei w wygodnym współdzieleniu przestrzeni parkingowej przez swoich pracowników i minimalizowaniu kosztów operacyjnych administratorów budynków. 

Cyfryzacja parkingu to nie tylko oszczędność finansowa, dodatkowe dochody, ale też lepszy wgląd w szczegółowe dane dotyczące parkingu, a – co za tym idzie – bardziej świadomie zarządzanie potencjałem obiektu. Jak pokazuje rozwój współczesnych firm, działających w duchu idei smart city, tradycyjny parking może stać się cyfrowy w mgnieniu oka zarówno w dużym, jak i małym mieście, bez instalacji drogiego i skomplikowanego sprzętu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.