Panasonic przedstawia nowy obiektyw
LEICA DG SUMMILUX 9mm F 1.7 ASPH (H-X09)
Nowy ultraszerokokątny obiektyw Mikro Cztery Trzecie 18 mm* z dużą przysłoną F1,7
Panasonic z przyjemnością przedstawia nowy, ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy LEICA DG SUMMILUX 9 mm F1,7 (odpowiednik aparatu 35 mm: 18 mm) do serii LUMIX G oparty na standardzie Mikro Cztery Trzecie. LEICA DG SUMMILUX 9 mm (H-X09) to niezrównany obiektyw, który charakteryzuje się wyjątkowo krótką odległością ogniskowania 0,095 m i znakomitym współczynnikiem powiększenia 0,25x (odpowiednik aparatu 35 mm: 0,5x). Połączenie tych wyjątkowych specyfikacji umożliwia podkreślenie fotografowanej osoby bądź obiektu na rozległym tle. Charakteryzuje się również wysoką wydajnością i płynnym, pięknym efektem bokeh zarówno na zdjęciach, jak i filmach, spełniając rygorystyczne standardy LEICA.
LEICA DG SUMMILUX 9 mm F1,7 składa się z dwunastu soczewek w dziewięciu grupach, w tym dwóch soczewek asferycznych, dwóch soczewek ED (o bardzo niskiej dyspersji) i jednej soczewki UHR (Ultra wysoki współczynnik załamania), aby skutecznie tłumić zarówno osiową aberrację chromatyczną, jak i chromatyczną aberrację powiększenia. Dzięki soczewkom asferycznym korygowany jest również astygmatyzm, co zapewnia wysoką rozdzielczość. Co więcej, soczewka UHR (Ultra-High Refractive Index) zapewnia jednolitą jakość obrazu od środka do samej krawędzi, jednocześnie przyczyniając się do zmniejszenia rozmiaru obiektywu. Średnica filtra wynosi 55 mm.
LEICA DG SUMMILUX 9 mm F1,7 jest w stanie płynnie i cicho pracować z systemem AF aparatu i komunikuje się z aparatem z prędkością do 240 kl./s. W przypadku ustawienia nieliniowego ostrość jest przesuwana o zmienną wielkość zgodnie z prędkością obrotową pierścienia ostrości, podczas gdy przy ustawieniu liniowym ostrość jest przesuwana o wyznaczoną wartość zgodnie z kwantem obrotu pierścienia ostrości. Czułość (wielkość przesunięcia ostrości na kwant obrotu) można wybrać w zakresie od 90 do 360 stopni*1 na 30 stopni, aby umożliwić zamierzone działanie ostrości. LEICA DG SUMMILUX 9 mm F1,7 wyróżnia się również wydajnością nagrywania wideo dzięki mechanizmowi, który tłumi „oddychanie” ostrości, co było problemem wszystkich wymiennych obiektywów zaprojektowanych do robienia zdjęć. Dzięki mikrokrokowej regulacji przysłony, która zapewnia płynną zmianę ekspozycji, produkt umożliwia nagrywanie wideo o profesjonalnej jakości.
Dzięki kompaktowym rozmiarom i wadze około 130 g, LEICA DG SUMMILUX 9 mm F1,7 oferuje oszałamiającą mobilność systemu Mikro Cztery Trzecie. Wytrzymała konstrukcja odporna na kurz i zachlapania*2 pozwala na użytkowanie w trudnych warunkach, nawet w temperaturze minus 10 stopni Celsjusza, zapewniając najwyższą niezawodność.
Panasonic angażuje się w rozwój obiektywów Mikro Cztery Trzecie, aby dalej rozszerzać swoją ofertę w celu zaspokojenia potrzeb klientów.
LUMIX H-X09 to produkt kwalifikujący się do programu LUMIX PRO. Program LUMIX PRO został zaprojektowany, aby wspierać użytkowników LUMIX, gdy najbardziej tego potrzebują, oferując szereg korzyści dostępnych dla członków nie tylko w ich własnych krajach, ale także w krajach, które odwiedzają w ramach ich pracy.
Sprawdź www.lumix-pro.com, aby uzyskać szczegółowe informacje i przeczytać warunki dotyczące kwalifikujących się poziomów, krajów i produktów.
*Odporność na kurz i zachlapanie nie gwarantuje, że nie nastąpi uszkodzenie, jeśli obiektyw zostanie wystawiony na bezpośredni kontakt z kurzem i wodą.
* Projekt i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.