ONZ dostarczy pomoc w Ukrainie dzięki platformie Uber
Inżynierowie na co dzień udoskonalający rozwiązania Uber, stworzyli i udostępnili specjalną wersję platformy, która posłuży do dostarczania pomocy humanitarnej w Ukrainie. Technologia jest obecnie wdrażana w Dnieprze, z planami rozszerzenia na Lwów, Winnicę, Kijów i Czerniowce.
Światowy Program Żywnościowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (WFP) rozpoczął współpracę z Uberem w celu koordynacji transportów humanitarnych do najbardziej dotkniętych wojną obszarów w Ukrainie. Służyć do tego ma specjalnie przygotowana wersja platformy, bazująca na rozwiązaniu Uber Direct.
Ponieważ duże samochody ciężarowe mają problemy z dotarciem do osób potrzebujących na terenach gęsto zabudowanych, współpraca z Uber pozwala WFP lepiej koordynować, wysyłać i śledzić flotę mniejszych pojazdów dostarczających artykuły pomocowe z magazynów do osób potrzebujących.
Dzięki temu WFP może w czasie rzeczywistym monitorować postęp wysyłki do miejsca docelowego i potwierdzić, że dostawa została bezpiecznie wykonana.
Pierwsze dostawy zostały już wykonane w Dnieprze, a kolejne realizowane są również w innych częściach Ukrainy, m.in. we Lwowie, Winnicy, Kijowie i Czerniowcach.
"WFP odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu żywności i pomocy materialnej osobom najbardziej dotkniętym wojną w Ukrainie. Technologia Uber pomaga WFP reagować na bieżąco i służyć społecznościom w Ukrainie, które na nas polegają"- mówi Matthew Hollingworth, koordynator ds. Sytuacji nadzwyczajnych WFP w Ukrainie. "Jednocześnie wspiera to naszą współpracę z ukraińskimi firmami dostępnymi na platformie Uber, dzięki czemu nasze operacje są bardziej wydajne, wykorzystując lokalne zasoby".
„Cieszymy się, że możemy wesprzeć WFP w dostarczaniu pomocy humanitarnej na terytorium całej Ukrainy, poprzez zapewnienie bezpłatnego dostępu do spersonalizowanej wersji platformy Uber"- powiedział Dara Khosrowshahi, dyrektor generalny Uber. "Korzystając z naszej technologii, WFP może teraz planować, wysyłać, śledzić i zarządzać dostawami przez sieć samochodów osobowych i małych samochodów dostawczych, do końcowych punktów dystrybucji, w promieniu 100 km od magazynów WFP w całym kraju."
Oprócz udostępnienia technologii, Uber przekazał darowiznę w wysokości 250 000 USD na rzecz Światowego Programu Żywnościowego USA w ramach wsparcia dla Ukrainy.
"Dziękujemy firmie Uber za pomoc w dostarczeniu niezbędnej pomocy humanitarnej w Ukrainie. Taka współpraca z sektorem prywatnym ma kluczowe znaczenie dla wdrażania innowacyjnych, niestandardowych rozwiązań w celu sprostania złożonym wyzwaniom"- powiedział Barron Segar, prezes i dyrektor generalny World Food Program USA.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy WFP dynamicznie zwiększył skalę swojej działalności w Ukrainie i przylegających regionach. Do końca czerwca WFP będzie dostarczać żywność i wsparcie finansowe ponad 3 milionom ludzi miesięcznie w kraju.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.