Komunikaty PR

Od 6 do 17 cobotów w trzy lata. Automatyzacja się opłaca

2023-02-13  |  15:00
Biuro prasowe

Od 6 do 17 cobotów w trzy lata. Automatyzacja się opłaca

Katowice, 8.02.2023.

Lipton Teas and Infusions podniósł wydajność paletyzacji w katowickim zakładzie dzięki wdrożeniu cobotów Universal Robots na końcówkach linii produkcyjnych. Doświadczenie z polskiego zakładu jest teraz przenoszone do fabryk firmy w innych krajach.

Lipton Teas and Infusions to międzynarodowa firma zajmująca się produkcją herbaty. Należą do niej m.in. takie marki jak Lipton, Brooke Bond, Saga, Pukka. Katowicka fabryka, w której  zatrudnionych jest ponad 400 osób, zajmuje się konfekcjonowaniem herbaty dostarczanej w 25-kilogramowych workach. Przedsiębiorstwo, równocześnie z rozwojem, szukało sposobów na poprawę wydajności produkcji. Odpowiedzią okazało się zastosowanie robotów współpracujących (cobotów). Wdrożenie pierwszych 6 cobotów UR10e miało miejsce w 2019 roku. Rezultaty zachęciły do kolejnych inwestycji - obecnie wykorzystywanych jest ich już 17 i przygotowywane są kolejne implementacje.

Coboty obsługują proces paletyzacji na końcówkach linii produkcyjnych. Jedna z hal w katowickiej fabryce jest niemal całkowicie zrobotyzowana i wyposażona w case packery do pakowania pudełek jednostkowych do opakowań zbiorczych, coboty UR do paletyzacji i autonomiczne roboty mobilne do odbierania zapełnionych palet. Przed automatyzacją w hali tej pracowało na zmianie 6 – 7 osób, obecnie wystarcza jeden operator. Pozostałym pracownikom można było powierzyć nowe zadania.

Łatwość wdrożenia i krótkie ROI

Poza pierwszym cobotem, wszystkie wdrożenia w katowickiej fabryce zostały przeprowadzone przez wewnętrznych inżynierów przy wsparciu dystrybutora urządzeń Universal Robots. „Mamy dwuosobowy zespół, który zajmuje się uruchamianiem kolejnych stanowisk i ich utrzymaniem. Według mnie, dobry, potrafiący programować informatyk i automatyk, który wie, jak wszystko podłączyć wystarczą, by wdrożyć cobota. Wsparcie od dystrybutora i szkolenia z UR Academy gwarantują dostęp do niezbędnej wiedzy” mówi Dariusz Ratajczak, Digital & ManEx Engineer w Lipton.

Lipton ocenia okres zwrotu z inwestycji w zakup cobota UR na 2-2,5 roku. Jest on pochodną zmniejszenia kosztów pracy i zwiększenia wydajności. „Rozwiązania, które opracowaliśmy w Polsce, są teraz implementowane w innych fabrykach Lipton Teas and Infusions na całym świecie – w Wielkiej Brytanii, USA, Turcji. Entuzjazm, z jakim pracownicy podchodzą do innowacji jest wszędzie ten sam: zachowanie zatrudnienia i poprawa ergonomii wynikająca z braku konieczności ciągłego schylania, są odbierane przez nich zdecydowanie pozytywnie. Kierownictwo natomiast docenia łatwość wdrożenia i poprawę rentowności produkcji” – podsumowuje Ratajczak.

„Doświadczenia Liptona pokazują, że coboty Universal Robots pomagają uelastycznić produkcję i uodpornić się na nieprzewidziane sytuacje. Niezawodność I utrzymanie produkcji mogą przesądzić o przewadze konkurencyjnej w zmiennym środowisku gospodarczym.” -   dodaje Daniel Niepsuj, Channel Development Manager w Universal Robots.

Elastyczność zastosowań

Rozwój branży robotycznej i ekosystemu urządzeń peryferyjnych UR+ zaowocował ułatwieniami w kolejnych wdrożeniach. „Dzisiaj, dzięki dostępowi do narzędzi wspomagających programowanie możemy sprawdzić, czy zaprojektowane obciążenia i szybkość pracy są optymalne, a szeroki wybór efektorów końcowych pozwala na optymalne dopasowanie cobota do zadań. Mamy na przykład nakładki, które wspomagają szybką wymianę chwytaka, co ma znaczenie w takim zakładzie, jak nasz, gdzie jedna linia produkcyjna może mieć kilka końcówek i kilka produktów, które trzeba oddzielnie zapakować. Szybka zmiana efektora umożliwia prawidłową pracę cobota” – stwierdził Dariusz Ratajczak. Wszystkie narzędzia współpracujące, oferowane w ramach ekosystemu UR+, to rozwiązania plug&play, nie wymagające dodatkowego programowania.

Szybka inwestycja w niezawodność produkcji

Rozwój produkcji w fabryce Lipton Teas and Infusions zbiegł się w czasie z pandemią covid-19 i koniecznością wdrożenia ścisłego reżimu higienicznego. Zgodnie z wewnętrznymi zasadami firmy, przy jednym stanowisku pracy mogła pracować tylko jedna osoba. I tu znowu swoją wyższość pokazały linie zautomatyzowane, gdzie cobot z człowiekiem, ramię w ramię mogli pakować i paletyzować gotowe produkty. Dlatego, nawet podczas ścisłego lock-downu i przy dużej absencji pracowników, firma mogła utrzymać produkcję kluczowego asortymentu. Przy pełnym obciążeniu testowi poddana została też niezawodność robotów. Wśród wszystkich pracujących w Katowicach jednostek, awaria do tej pory przytrafiła się tylko jednej, a wyłączenie z eksploatacji trwało zaledwie jeden dzień.

„Doświadczenia zebrane podczas pierwszych implementacji pozwoliły nam na opracowanie własnego programu bazowego dla nowych stacji robotycznych, co znacznie skraca czas uruchomienia kolejnego stanowiska. Dzięki temu jesteśmy w stanie wdrożyć kolejnego cobota w ciągu 16 godzin, wliczając w to testy” – stwierdził przedstawiciel Liptona.

 

Informacje o firmie Lipton Teas and Infusions:

Lipton Teas and Infusions (ekaterra) powstała w 2021 roku, ale ma ponad 150-letnią historię. Oferujemy ponad 34 marki herbat, znane na całym świecie.

Nasze doskonałe herbaty – Lipton, Pukka, TAZO®, PG tips i T2 – są dostępne w ponad 100 krajach.

Najlepsze herbaty to te, które stanowią kompozycję różnych smaków. Również nasza nazwa jest taką kompozycją.

Łączymy idee i kultury, aby osiągnąć cel, jakim jest propagowanie idei powszechnego dobrostanu, który można osiągnąćdzięki regeneracyjnej mocy roślin.

Poprzez nasze marki i naszych partnerów wspieramy zarówno ludzi, jak i planetę. Chcemy, by wszystkie osoby związane z firmą – społeczności naszych rolników, konsumentów, pracowników i udziałowców – rozwijały się w etyczny sposób.

Każdego dnia ponad 15 000 naszych pracowników z czterech kontynentów dostarcza ponad 600 milionom osób doskonałe herbaty tradycyjne i ziołowe. Konsumenci piją je w swoich domach, w kawiarniach i restauracjach, a także w miejscach pracy.

 

Informacje o firmie Universal Robots

Universal Robots wspiera zmiany w sposobie pracy poprzez swoją innowacyjną platformę robotyki.

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego komercyjnego robota współpracującego (cobota) w 2008 roku, UR rozwinęło portfolio obejmujące urządzenia UR3e, UR5e, UR10e , UR16e i UR20, o różnym udźwigu i zasięgu roboczym. Każdy model jest uzupełniany przez szeroki zakres efektorów końcowych, oprogramowania, akcesoriów i zestawów aplikacji dostępnych w ekosystemie UR+. Dzięki temu coboty mogą być stosowane w wielu branżach i wdrażane do wielu różnych zadań.

Firma, która jest częścią Teradyne Inc., ma siedzibę w duńskim Odense oraz oddziały
w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Czechach, Rumunii, Turcji, Chinach, Indiach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze i Meksyku.

Universal Robots zainstalowało ponad 50 000 cobotów na całym świecie.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.universal-robots.com.

 

Dodatkowe informacje:
Dorota Prochowicz, Omega Communication,
dprochowicz@communication.pl, +48 728 433 401

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku? Biuro prasowe
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną
Technologie Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-03-25 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie
Technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.