Nowe technologie, czyli czas na wdrożenie IoT
Przyspieszona transformacja doprowadziła do pojawienia się nowych sposobów wykorzystywania technologii. Firmy na całym świecie dotknęły skutki pandemii COVID-19. Jednym z nich było szybkie przyjęcie nowych technologii, w tym chmury obliczeniowej, przetwarzania brzegowego, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI/ML).
Te i wiele innych technologii było wdrażanych, aby ułatwić przejście na tryb pracy zdalnej, ale okazało się, że mają one również ogromną wartość dla zwiększenia wydajności i zapewnienia trwałej odporności (na co?). Co ważniejsze, narzędzia te zapewniają organizacjom podstawę do wdrożenia ich inicjatyw związanych z Internetem rzeczy (IoT).
Teraz jest czas na IoT
IoT niesie ze sobą tak wiele obietnic - ale także wykładniczo zwiększa ilość danych dostępnych na wyciągnięcie ręki. Dobra wiadomość jest taka, że dzisiejsze technologie pozwalają nam w pełni zmaksymalizować korzyści płynące z IoT. Chmura obliczeniowa pozwala nam na łatwiejsze cyfrowe łączenie, przechowywanie i wydobywanie danych z urządzeń; 5G i inne innowacje łączące, takie jak LoraWan, zapewniają przepustowość i niskie opóźnienia potrzebne do udostępniania danych z urządzeń na brzegu w czasie zbliżonym do rzeczywistego; a AI i ML pozwalają nam łatwiej analizować dane i umożliwiać podejmowanie inteligentnych decyzji.
Przedsiębiorstwa mają większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości wykorzystania IoT i analityki danych w celu rozwiązania problemu nieefektywności operacyjnej, ograniczenia kosztów i tworzenia nowych obszarów wzrostu i przychodów.
Jednak aby osiągnąć te pożądane wyniki biznesowe, organizacje potrzebują odpowiedniego wglądu w dane i zdolności do działania na ich podstawie. A większość organizacji potrzebuje zaufanego partnera, który im w tym pomoże.
Pierwszym krokiem jest połączenie danych z urządzeń IoT z danymi z podstawowych systemów biznesowych, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzanie relacjami z klientami (CRM) i zarządzanie cyklem życia produktu (PLM). Po uzyskaniu tego niezbędnego połączenia, organizacje potrzebują pomocy w pozyskiwaniu, harmonizacji, analizie, wizualizacji i operacjonalizacji wszystkich tych danych.
Dopiero wtedy organizacje mogą uwolnić moc IoT, aby szybciej wprowadzać innowacje, szybciej rozwiązywać problemy, szybciej znajdować możliwości obniżenia kosztów i nie tylko.
Dlaczego warto zaufać firmie Lexmark w zakresie IoT?
Klienci potrzebują sprawdzonego doświadczenia w zakresie IoT, które pozwoli im osiągnąć wyznaczone cele, a nie eksperymentów. Potrzebują rozwiązań, które się skalują, i rzeczywistych wyników biznesowych. Lexmark może im to zapewnić.
Firma Lexmark wprowadziła Internet Rzeczy na długo zanim stał się on "czymś" - wyposażając nasze urządzenia do drukowania i przetwarzania obrazu ponad dwie dekady temu w czujniki, które monitorują setki punktów danych dotyczących wydajności, użytkowania i alarmów. Ale nie tylko zbudowaliśmy urządzenia IoT - stworzyliśmy globalny system IoT, który łączy i zarządza ponad 1 milionem drukarek na całym świecie, przetwarzając terabajty danych tygodniowo. Lexmark świadczy usługi zarządzania dla niektórych z największych i najbardziej złożonych organizacji na świecie.
Opracowaliśmy również procesy mające na celu harmonizację i operacjonalizację naszych danych, co pozwoliło nam na usprawnienie operacji i zwiększenie skali działalności drukarskiej. Jako nasz pierwszy klient jesteśmy pewni, że posiadamy doświadczenie, które pozwoli nam pomóc innym w pokonaniu wszelkich wyzwań związanych z transformacją cyfrową. W końcu sami byliśmy na ich miejscu.
Rozwiązanie IoT oparte na wynikach
Platforma Lexmark Optra IoT Platform, oparta na szerokich doświadczeniach z rozwiązań IoT, które zbudowaliśmy w celu obsługi naszych usług zarządzania drukiem, pomaga naszym kolegom, producentom urządzeń połączonych, w operacjonalizacji ich danych i uproszczeniu procesów.
Dzięki Optra IoT Platform producenci mogą:
- Bezproblemowo łączyć dane ze swoich podłączonych urządzeń z danymi z podstawowych systemów biznesowych, aby uzyskać holistyczny obraz operacji.
- Szybko opracować użyteczne spostrzeżenia na podstawie danych, wykorzystując modele AI i ML, pulpity raportowania i szablony procesów biznesowych dostępne w ramach platformy.
- Współpracować z zespołem zaufanych konsultantów, którzy pomogą zidentyfikować możliwości i zmaksymalizować wydajność operacyjną.
Zdajemy sobie sprawę, że w przestrzeni IoT jest wielu graczy, ale wiemy też, że nie ma zbyt wielu sprawdzonych partnerów. W przypadku większych dostawców rozwiązań IoT, klient często otrzymuje bloki oprogramowania i notatkę "Powodzenia, wymagany jest montaż!". W firmie Lexmark nie rzucamy rozwiązania na kolana klienta, a następnie odchodzimy.
Lexmark jest prawdziwym partnerem, pomagającym klientom w ich własnej transformacji biznesowej dzięki naszemu unikalnemu oprogramowaniu i dogłębnym branżowym wskazówkom naszych ekspertów w zakresie usług konsultingowych. Dzięki takiemu podejściu Lexmark na nowo odkrywa, jak producenci wykorzystują IoT do przekształcania biznesu.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.