Komunikaty PR

Nowe technologie, czyli czas na wdrożenie IoT

2021-11-30  |  15:00
Biuro prasowe

Przyspieszona transformacja doprowadziła do pojawienia się nowych sposobów wykorzystywania technologii. Firmy na całym świecie dotknęły skutki pandemii COVID-19. Jednym z nich było szybkie przyjęcie nowych technologii, w tym chmury obliczeniowej, przetwarzania brzegowego, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI/ML).

Te i wiele innych technologii było wdrażanych, aby ułatwić przejście na tryb pracy zdalnej, ale okazało się, że mają one również ogromną wartość dla zwiększenia wydajności i zapewnienia trwałej odporności (na co?). Co ważniejsze, narzędzia te zapewniają organizacjom podstawę do wdrożenia ich inicjatyw związanych z Internetem rzeczy (IoT).

Teraz jest czas na IoT

IoT niesie ze sobą tak wiele obietnic - ale także wykładniczo zwiększa ilość danych dostępnych na wyciągnięcie ręki. Dobra wiadomość jest taka, że dzisiejsze technologie pozwalają nam w pełni zmaksymalizować korzyści płynące z IoT. Chmura obliczeniowa pozwala nam na łatwiejsze cyfrowe łączenie, przechowywanie i wydobywanie danych z urządzeń; 5G i inne innowacje łączące, takie jak LoraWan, zapewniają przepustowość i niskie opóźnienia potrzebne do udostępniania danych z urządzeń na brzegu w czasie zbliżonym do rzeczywistego; a AI i ML pozwalają nam łatwiej analizować dane i umożliwiać podejmowanie inteligentnych decyzji.

Przedsiębiorstwa mają większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości wykorzystania IoT i analityki danych w celu rozwiązania problemu nieefektywności operacyjnej, ograniczenia kosztów i tworzenia nowych obszarów wzrostu i przychodów.

Jednak aby osiągnąć te pożądane wyniki biznesowe, organizacje potrzebują odpowiedniego wglądu w dane i zdolności do działania na ich podstawie. A większość organizacji potrzebuje zaufanego partnera, który im w tym pomoże.

Pierwszym krokiem jest połączenie danych z urządzeń IoT z danymi z podstawowych systemów biznesowych, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzanie relacjami z klientami (CRM) i zarządzanie cyklem życia produktu (PLM). Po uzyskaniu tego niezbędnego połączenia, organizacje potrzebują pomocy w pozyskiwaniu, harmonizacji, analizie, wizualizacji i operacjonalizacji wszystkich tych danych.

Dopiero wtedy organizacje mogą uwolnić moc IoT, aby szybciej wprowadzać innowacje, szybciej rozwiązywać problemy, szybciej znajdować możliwości obniżenia kosztów i nie tylko.

Dlaczego warto zaufać firmie Lexmark w zakresie IoT?

Klienci potrzebują sprawdzonego doświadczenia w zakresie IoT, które pozwoli im osiągnąć wyznaczone cele, a nie eksperymentów. Potrzebują rozwiązań, które się skalują, i rzeczywistych wyników biznesowych. Lexmark może im to zapewnić.

Firma Lexmark wprowadziła Internet Rzeczy na długo zanim stał się on "czymś" - wyposażając nasze urządzenia do drukowania i przetwarzania obrazu ponad dwie dekady temu w czujniki, które monitorują setki punktów danych dotyczących wydajności, użytkowania i alarmów. Ale nie tylko zbudowaliśmy urządzenia IoT - stworzyliśmy globalny system IoT, który łączy i zarządza ponad 1 milionem drukarek na całym świecie, przetwarzając terabajty danych tygodniowo. Lexmark świadczy usługi zarządzania dla niektórych z największych i najbardziej złożonych organizacji na świecie.

Opracowaliśmy również procesy mające na celu harmonizację i operacjonalizację naszych danych, co pozwoliło nam na usprawnienie operacji i zwiększenie skali działalności drukarskiej. Jako nasz pierwszy klient jesteśmy pewni, że posiadamy doświadczenie, które pozwoli nam pomóc innym w pokonaniu wszelkich wyzwań związanych z transformacją cyfrową. W końcu sami byliśmy na ich miejscu.

Rozwiązanie IoT oparte na wynikach

Platforma Lexmark Optra IoT Platform, oparta na szerokich doświadczeniach z rozwiązań IoT, które zbudowaliśmy w celu obsługi naszych usług zarządzania drukiem, pomaga naszym kolegom, producentom urządzeń połączonych, w operacjonalizacji ich danych i uproszczeniu procesów.

Dzięki Optra IoT Platform producenci mogą:

  • Bezproblemowo łączyć dane ze swoich podłączonych urządzeń z danymi z podstawowych systemów biznesowych, aby uzyskać holistyczny obraz operacji.
  • Szybko opracować użyteczne spostrzeżenia na podstawie danych, wykorzystując modele AI i ML, pulpity raportowania i szablony procesów biznesowych dostępne w ramach platformy.
  • Współpracować z zespołem zaufanych konsultantów, którzy pomogą zidentyfikować możliwości i zmaksymalizować wydajność operacyjną.

Zdajemy sobie sprawę, że w przestrzeni IoT jest wielu graczy, ale wiemy też, że nie ma zbyt wielu sprawdzonych partnerów. W przypadku większych dostawców rozwiązań IoT, klient często otrzymuje bloki oprogramowania i notatkę "Powodzenia, wymagany jest montaż!". W firmie Lexmark nie rzucamy rozwiązania na kolana klienta, a następnie odchodzimy.

Lexmark jest prawdziwym partnerem, pomagającym klientom w ich własnej transformacji biznesowej dzięki naszemu unikalnemu oprogramowaniu i dogłębnym branżowym wskazówkom naszych ekspertów w zakresie usług konsultingowych. Dzięki takiemu podejściu Lexmark na nowo odkrywa, jak producenci wykorzystują IoT do przekształcania biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.