Nowa technologia SentiOne przyspiesza tworzenie botów z 3 dni do 3 godzin
Polski SentiOne uruchamia zapowiadaną na początku roku polską odpowiedź na ChatGPT - generatywną sztuczną inteligencję, która wypowiada się w naturalny, swobodny sposób, jest godna zaufania, nie podaje niesprawdzonych informacji i jest możliwa do wykorzystania w biznesie. SentiOne zaprasza do współpracy firmy, które są zainteresowane przetestowaniem nowego rozwiązania. Dzięki automatyzacji czas budowy bota uległ skróceniu o 90 proc.
SentiOne, polski startup wspierający firmy w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji opartej na ich własnych bazach danych od ponad dekady, opracował własną technologię generatywnej AI podobną do ChatGPT, jednak, w przeciwieństwie do niego, możliwą do wykorzystania w biznesie, sprawdzoną i rzetelną. Opracowane przez inżynierów z SentiOne rozwiązanie LLM (Large Language Model) sprawia, że oparte na nim boty potrafią komunikować się naturalnym, swobodnym i poprawnym językiem, a jednocześnie usuwa ryzyka związane z korzystaniem z ChatGPT - takie jak brak umiejętności osadzenia wypowiedzi w kontekście czy opieranie się na przypadkowych, niezweryfikowanych danych, co zwiększa ryzyko podawania mylących, nieprecyzyjnych czy nawet fałszywych informacji.
Nowa technologia pozwala również zautomatyzować proces budowy nowych botów, skracając go z 3 dni do 3 godzin, czyli o ok. 90 proc. SentiOne zaprasza do współpracy firmy, które chciałyby go przetestować i zbudować pilotażowego bota porozumiewającego się w języku polskim opartego o nowe rozwiązanie. Aktualnie LLM jest dostępny w języku angielskim, a polska wersja LLM jest w trakcie budowy i testów.
Odkąd pod koniec ubiegłego roku pojawił się ChatGPT, większość firm zaczęła zastanawiać się, jak wykorzystać tę nową supertechnologię. Nie ominęło to SentiOne. Patrząc na nasze doświadczenie oraz na zasoby - zbiory danych i zespół - nie miałem wątpliwości, że jesteśmy w stanie zbudować najlepszy tego typu model dla języka polskiego, eliminując jednocześnie wady oryginalnego rozwiązania i czyniąc go możliwym do wykorzystania przez firmy. Nasze boty rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. - lepiej, niż niejeden prawdziwy człowiek - mówi Bartosz Baziński, CEO SentiOne - Konwersacyjna sztuczna inteligencja jest obecnie wykorzystywana głównie do automatyzacji obsługi klienta, m.in. przez banki, placówki medyczne i ubezpieczycieli. Bot stanowi element budowania wizerunku marki, musi być godny zaufania nie stanowić ryzyka dla firmy. I taka jest właśnie jest nasza technologia LLM.
Najnowsza konwersacyjna inteligencja od SentiOne jest trenowana na ogromnych zbiorach zweryfikowanych danych z konkretnych branż, co zapewnia jej szeroką wiedzę dziedzinową i usuwa ryzyko przekazywania przez nią fałszywych informacji. Potrafi też samodzielnie interpretować informacje z dowolnej bazy wiedzy (np. regulamin usług banku lub informacje produktowe), dzięki czemu może w prosty sposób wyjaśnić wszystkie zawiłości i zapisy (np. polisy czy kredytu) oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania. Dzięki naturalnemu językowi wypowiedzi rozmowa z botem zbudowanym w technologii LLM jeszcze bardziej przypomina rozmowę z prawdziwym człowiekiem, zwiększając tym komfort rozmówcy.
By zapewnić najwyższe bezpieczeństwo danych, firmy mają możliwość wdrożenia rozwiązania on-premise, czyli w prywatnej chmurze lub na własnej infrastrukturze serwerowej. Bot oparty o LLM może przyjąć dowolny charakter lub sposób mówienia, wybrany odgórnie albo dostosowany do sposobu wypowiedzi osoby, z którą w danym momencie rozmawia, dzięki czemu sprawia jeszcze bardziej naturalne i przyjazne wrażenie.
W ciągu 11 lat swojego istnienia SentiOne zainwestował w rozwój technologii AI już 42 mln zł. Ich algorytmy każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm.
W ramach linii biznesowej Automate spółka tworzy zaawansowane boty, wspierające firmy w obsłudze klienta - w Polsce korzystają z nich m.in. Alior Bank, Kruk SA, BNP Paribas, jak i wiodące telekomy czy firmy logistyczne. Współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach całego świata m.in. Procter & Gamble, McDonald's, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom czy Saatchi & Saatchi. Posiada biura w Gdańsku, Warszawie, Londynie, Ostrawie, Budapeszcie, Monachium, Eindhoven, Meksyku i Dubaju.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.