Nowa technologia SentiOne przyspiesza tworzenie botów z 3 dni do 3 godzin
Polski SentiOne uruchamia zapowiadaną na początku roku polską odpowiedź na ChatGPT - generatywną sztuczną inteligencję, która wypowiada się w naturalny, swobodny sposób, jest godna zaufania, nie podaje niesprawdzonych informacji i jest możliwa do wykorzystania w biznesie. SentiOne zaprasza do współpracy firmy, które są zainteresowane przetestowaniem nowego rozwiązania. Dzięki automatyzacji czas budowy bota uległ skróceniu o 90 proc.
SentiOne, polski startup wspierający firmy w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji opartej na ich własnych bazach danych od ponad dekady, opracował własną technologię generatywnej AI podobną do ChatGPT, jednak, w przeciwieństwie do niego, możliwą do wykorzystania w biznesie, sprawdzoną i rzetelną. Opracowane przez inżynierów z SentiOne rozwiązanie LLM (Large Language Model) sprawia, że oparte na nim boty potrafią komunikować się naturalnym, swobodnym i poprawnym językiem, a jednocześnie usuwa ryzyka związane z korzystaniem z ChatGPT - takie jak brak umiejętności osadzenia wypowiedzi w kontekście czy opieranie się na przypadkowych, niezweryfikowanych danych, co zwiększa ryzyko podawania mylących, nieprecyzyjnych czy nawet fałszywych informacji.
Nowa technologia pozwala również zautomatyzować proces budowy nowych botów, skracając go z 3 dni do 3 godzin, czyli o ok. 90 proc. SentiOne zaprasza do współpracy firmy, które chciałyby go przetestować i zbudować pilotażowego bota porozumiewającego się w języku polskim opartego o nowe rozwiązanie. Aktualnie LLM jest dostępny w języku angielskim, a polska wersja LLM jest w trakcie budowy i testów.
Odkąd pod koniec ubiegłego roku pojawił się ChatGPT, większość firm zaczęła zastanawiać się, jak wykorzystać tę nową supertechnologię. Nie ominęło to SentiOne. Patrząc na nasze doświadczenie oraz na zasoby - zbiory danych i zespół - nie miałem wątpliwości, że jesteśmy w stanie zbudować najlepszy tego typu model dla języka polskiego, eliminując jednocześnie wady oryginalnego rozwiązania i czyniąc go możliwym do wykorzystania przez firmy. Nasze boty rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. - lepiej, niż niejeden prawdziwy człowiek - mówi Bartosz Baziński, CEO SentiOne - Konwersacyjna sztuczna inteligencja jest obecnie wykorzystywana głównie do automatyzacji obsługi klienta, m.in. przez banki, placówki medyczne i ubezpieczycieli. Bot stanowi element budowania wizerunku marki, musi być godny zaufania nie stanowić ryzyka dla firmy. I taka jest właśnie jest nasza technologia LLM.
Najnowsza konwersacyjna inteligencja od SentiOne jest trenowana na ogromnych zbiorach zweryfikowanych danych z konkretnych branż, co zapewnia jej szeroką wiedzę dziedzinową i usuwa ryzyko przekazywania przez nią fałszywych informacji. Potrafi też samodzielnie interpretować informacje z dowolnej bazy wiedzy (np. regulamin usług banku lub informacje produktowe), dzięki czemu może w prosty sposób wyjaśnić wszystkie zawiłości i zapisy (np. polisy czy kredytu) oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania. Dzięki naturalnemu językowi wypowiedzi rozmowa z botem zbudowanym w technologii LLM jeszcze bardziej przypomina rozmowę z prawdziwym człowiekiem, zwiększając tym komfort rozmówcy.
By zapewnić najwyższe bezpieczeństwo danych, firmy mają możliwość wdrożenia rozwiązania on-premise, czyli w prywatnej chmurze lub na własnej infrastrukturze serwerowej. Bot oparty o LLM może przyjąć dowolny charakter lub sposób mówienia, wybrany odgórnie albo dostosowany do sposobu wypowiedzi osoby, z którą w danym momencie rozmawia, dzięki czemu sprawia jeszcze bardziej naturalne i przyjazne wrażenie.
W ciągu 11 lat swojego istnienia SentiOne zainwestował w rozwój technologii AI już 42 mln zł. Ich algorytmy każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm.
W ramach linii biznesowej Automate spółka tworzy zaawansowane boty, wspierające firmy w obsłudze klienta - w Polsce korzystają z nich m.in. Alior Bank, Kruk SA, BNP Paribas, jak i wiodące telekomy czy firmy logistyczne. Współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach całego świata m.in. Procter & Gamble, McDonald's, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom czy Saatchi & Saatchi. Posiada biura w Gdańsku, Warszawie, Londynie, Ostrawie, Budapeszcie, Monachium, Eindhoven, Meksyku i Dubaju.
Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.