NIEMIECKA STACJA BENZYNOWA WYPOSAŻONA W SYSTEMY PANASONIC ESL ZDOBYŁA NAGRODĘ!
Firma team energie, która jest klientem Panasonic Connect Europe, została wyróżniona prestiżową nagrodą „Stacja Paliw Roku” w kategorii „Bistro” za swoją placówkę w Peelwatt znajdującą się na północy Niemiec. Ta renomowana nagroda jest przyznawana co dwa lata przez czasopismo branżowe Tankstelle we współpracy z Federalnym Stowarzyszeniem Niezależnych Stacji Paliw (BFT) oraz Stowarzyszeniem Zakupów Niezależnych Stacji Paliw (EFT), które reprezentują około 3000 stacji paliw w całych Niemczech.
Każda nominowana do tytułu stacja paliw została poddana ocenie przez jury składające się z doświadczonych ekspertów branżowych. Podczas oceny brano pod uwagę innowacyjność usług, zaangażowanie w ochronę środowiska, asortyment, przyjazny personel oraz jakość doradztwa świadczonego przez pracowników. Oficjalna ceremonia wręczenia nagrody odbyła się 14 czerwca podczas gali Tankstellenmesse Essen, która zgromadziła 1000 gości. To wynik wspaniałej współpracy między pracownikami stacji benzynowych, zespołem Petrol Station Business Unit, a także wszystkimi zaangażowanymi dostawcami i usługodawcami, podsumował zwycięstwo Arnd Luther, szef działu zarządzania w zespole team energie.
Przekonujący pakiet – od usług po ceny
W sklepie klientów przywitać mogą podświetlone diodami LED stanowiska kasowe, a także lokalna panorama Flensburga, widoczna na zadaszeniu nad obszarem kas i bistro. Te regionalne elementy personalizują zakupy, tworząc unikatową atmosferę, która jest obecna w całym budynku.
Wykorzystanie rozwiązania Panasonic Electronic Shelf Labelling (ESL) stanowi dodatkowy czynnik zapewniający pozytywne doświadczenia klientów. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, sklep może bezprzewodowo połączyć się ze scentralizowanym systemem punktów sprzedaży (POS), co umożliwia automatyczną aktualizację wyświetlanych cen w sklepie oraz wprowadzanie na bieżąco nowatorskich kampanii marketingowych, zwiększenie sprzedaż, redukcję błędów cenowych oraz optymalizację czasu pracy personelu. Sklep korzysta również z elementów cyfrowej reklamy na regałach i przy kasach, a także z ekranu dotykowego, na którym prezentowane są miesięczne zmiany w ofercie sklepu. Nowoczesny moduł sklepowy promuje również najnowsze i najbardziej popularne produkty, podkreślając tym samym innowacyjny charakter sklepu.
Kiedy mówimy o kategorii „Bistro”, niezwykle ważna jest obsługa klienta, czystość i porządek, dodaje Luther. Doświadczenie klienta było oceniane za pomocą tajnego testu zakupowego, którego wyniki były kluczowe do zdobycia tej nagrody.
Rozwiązanie ESL przyczyniło się do zdobycia nagrody w dwóch istotnych aspektach. Po pierwsze, system ten znacząco oszczędza czas, dzięki czemu pracownicy mają większą swobodę w obsłudze klientów i spełnianiu ich potrzeb. Po drugie, tego typu rozwiązanie ułatwia organizację i kontrolę poziomów zapasów, nawet wtedy, gdy kierownictwo nie jest dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, podkreśla Jens-Michael Pohl, Head of Engineering w firmie Panasonic Connect Europe.
Stacja paliw Peelwatt przeszła proces cyfryzacji w zaledwie jeden dzień! W tym czasie zainstalowano na niej ponad 800 elektronicznych etykiet (ESL), głownie o rozmiarze 2,2 cala, ale także w rozmiarach 2,6 i 4,2 cala.
Więcej informacji na temat pierwszej stacji paliw team energie wyposażonej w system Panasonic można znaleźć na stronie internetowej PCOEU.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.