Komunikaty PR

Nevomo z finansowaniem z Shift2Rail!

2020-12-02  |  16:34
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Nevomo (dawniej Hyper Poland), wraz z 12 konsorcjantami z 8 europejskich krajów, uzyskała grant w ramach inicjatywy Shift2Rail. Projekt „HyperNex” ma stać się zalążkiem, które ułatwi powstanie i rozwój wielomiliardowego rynku technologii opartych o ideę hyperloop w Europie. W projekcie weźmie też udział drugi podmiot z Polski - Instytut Kolejnictwa.

Celem projektu pod nazwą „Hypernex: Uruchomienie Europejskiego Systemu Hyperloop” (ang. „Hypernex: Ignition of the European Hyperloop Ecosystem”) jest rozpoczęcie wspólnych badań oraz współpracy pomiędzy firmami, ośrodkami naukowymi oraz instytucjami badawczo-rozwojowymi, zainteresowanymi rozwojem systemu transportu nowej generacji, takiego jak magrail i hyperloop. W ramach projektu powstanie kompleksowe studium, bazujące na wiedzy ekspertów i partnerów. W rezultacie, program przyczyni się do wzmocnienia konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw sektora transportu kolejowego oraz wdrożenia zrównoważonego systemu transportu inspirowanego technologią hyperloop. Dzięki wymianie doświadczeń i komplementarności, projekt HYPERNEX ma szanse przyśpieszyć rozwój technologii w Europie, a sam kontynent może stać się liderem dla przyszłego rynku hyperloop na świecie. Realizacja programu ma potrwać rok.

 

 - Pozyskanie wsparcia w ramach inicjatywy Shift2Rail, skupiającej najważniejszych graczy europejskiego przemysłu kolejowego, to wielki sukces i kolejny dowód na to, że nasza technologia magrail ma szansę stać się rzeczywistością w ciągu najbliższych kilku lat. – cieszy się Przemysław Pączek, CEO Nevomo. - Biorąc pod uwagę konieczność ograniczania emisji z sektora lotniczego, Komisja Europejska aktywnie szuka alternatyw i wspiera ich rozwój. Kolej jest naturalnym wyborem, ale by skutecznie konkurować z transportem lotniczym na dystansach regionalnych, potrzebuje wyższych prędkości. Magrail oferuje kolei możliwość upgrade`u i uzyskanie prędkości do 550 km/h. Słuszność obranego przez nas kierunku potwierdzają zaawansowane rozmowy z wiodącymi koncernami kolejowymi z Europy, zainteresowanymi pilotażowym wdrożeniem naszej technologii.

 

Potrzeba rozwoju nowoczesnych form transportu, takich jak magrail i hyperloop, jest już powszechnie dostrzegana w UE. W ramach konsultowanego niedawno draftu Agendy Badawczej Strategicznych Innowacji Kolejowych (SRIA), której brzmienie będzie miało istotny wpływ na kształt programu Shift2Rail w perspektywie budżetowej 2021-2027, wyraźnie wskazano na potrzebę inwestowania unijnych środków w rozwój „nietradycyjnych i powstających systemów transportu szynowego”.

Europa pionierem w rozwoju technologii hyperloop

Przedsięwzięcie Shift2Rail, przy wsparciu Komisji Europejskiej aktywnie współpracuje z cała branżą hyperloop. Płynące z ust szefostwa programu deklaracje nie pozostawiają złudzeń: nowe środki transportu będą mogły pozyskiwać finansowanie na prace badawczo-rozwojowe oraz studialne, w przyszłej perspektywie budżetowej, w ramach tzw. nowego Shift2Rail.

- Możliwe, że programem będą mogły być objęte również pilotażowe wdrożenia – dodaje Michał Litwin, dyrektor ds. strategii Nevomo - Warto zauważyć, że również w USA, na mocy dokumentu Departamentu Transportu „Droga do Przyszłości Transportu (ang. „Pathways to the Future of Transportation: A Non-Traditional and Emerging Transportation), projekty takie jak hyperloop mogą kwalifikować się do federalnej pomocy finansowej z tych samych programów, co projekty kolejowe oraz maglev. Mamy więc do czynienia z jednoznacznymi deklaracjami władz amerykańskich i europejskich dotyczącymi finansowania tego typu technologii. Uważam, że można wręcz mówić o rozpoczęciu rywalizacji pomiędzy Europą a Ameryką o objęcie pozycji lidera w rozwoju nowego środka transportu.

W projekcie bierze udział 13 podmiotów z 8 państw europejskich. Oprócz Nevomo, w projekcie biorą udział pozostali europejscy liderzy technologii hyperloop (holenderski Hardt, hiszpański Zeleros oraz francusko-kanadyjski Transpod), wiodące uczelnie techniczne z Niemiec (TU Berlin), Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpanii, Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) oraz jednostki naukowo-badawcze, w tym polski Instytut Kolejnictwa. W radzie doradczej projektu znalazły się też m.in. RENFE (hiszpański narodowy przewoźnik kolejowy) oraz RFI (włoski zarządca infrastruktury kolejowej).

 

Czym jest Shift2Rail

 

Shift2Rail to partnerstwo publiczno-prywatne w sektorze kolejowym, ustanowione na mocy art. 187 art. Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, stanowiące platformę dla sektora kolejowego jako całość do współpracy w celu stymulowania innowacji. Shift2Rail ma dziewięciu członków założycieli: Unię Europejską (reprezentowaną Komisję Europejską), ośmiu członków z branży kolejowej, w tym m.in. Alstom, Ansaldo STS, Bombardier, CAF, Siemens, Thales, oraz zarządcy infrastruktury: szwedzki Trafikverket i brytyjski Network Rail. Jest to inicjatywa, której celem jest poszukiwanie ukierunkowanych badań i innowacji (R&I) oraz rozwiązań rynkowych poprzez przyspieszenie integracji nowych i zaawansowanych technologii z istniejącymi produktami kolejowymi. Shift2Rail promuje konkurencyjność europejskiego przemysłu kolejowego i odpowiada na zmieniające się potrzeby transportowe UE. Badania i innowacje prowadzone w ramach inicjatywy „Horyzont 2020” rozwijają technologię niezbędną do ukończenia Jednolitego Europejskiego Obszaru Kolejowego (SERA). W szczególności inicjatywa ma na celu podwojenie przepustowości europejskiego systemu kolejowego oraz zwiększenie jego niezawodności i jakości usług o 50%, przy jednoczesnym zmniejszeniu o połowę kosztów cyklu życia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT Biuro prasowe
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
Technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć