Najwięksi aktorzy o przyszłości wody na świecie
24/7Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
izabella.rzymowska|247.com.pl| |izabella.rzymowska|247.com.pl
+48 530 228 895
www.247.com.pl
„Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny”
Film dokumentalny „Brave Blue World”, przez który widza przeprowadza kojący głos Liama Neesona, staje się coraz bardziej popularny, również w Polsce. Produkcja dostępna na platformie Netflix, przybliża odbiorcom najważniejsze kwestie, związane z obiegiem i oszczędzaniem wody. Już teraz ma szanse na dotarcie do milionowej publiczności na całym świecie. Partnerem przedsięwzięcia została firma Xylem.
„Brave Blue World”, którego polski tytuł to „Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny”, można oglądać na Netflixie już od 21 października 2020 r. Premiera na tak popularnym serwisie oznacza, że jest on dostępny dla publiczności liczącej 193 miliony abonentów na całym świecie. Obejrzeć można go aż w 29 wersjach językowych. Występujący w nim aktorzy to gratka dla amatorów kina, zobaczymy w nim m.in. Matta Damona i Jadena Smitha.
Nakręcony na pięciu kontynentach, Brave Blue World pozwala spojrzeć z nadzieją w wodną przyszłość naszego świata. Opowiada o tym, jak ludzkość wykorzystuje nowe technologie i innowacje na drodze lepszego zarządzania wodą. Dokumentaliści wyruszają w niesamowitą podróż, podczas której spotkali się z naukowcami, innowatorami i pionierami branży, podejmującymi globalne wyzwania związane z wodą i urządzeniami sanitarnymi, w tym z firmą Xylem.
- Wyzwań związanych z zarządzaniem wodą jest wiele, również w naszym kraju. Łączna objętość wody w Polsce zmagazynowanej w zbiornikach retencyjnych stanowi jedynie niespełna 6 proc. objętości średniego rocznego odpływu rzek. Oznacza to, że w razie kryzysu, niemal z pewnością, wody po prostu zabraknie. „Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny” to projekt niezwykle ważny w budowaniu świadomości i edukacji całego społeczeństwa. Szczególnie dla organizacji takiej, jak Xylem, która nie ustaje w swoich wysiłkach w tym zakresie. Dlatego tym bardziej cieszymy się i jesteśmy dumni, że mogliśmy wesprzeć ten projekt – mówi Rafal Bonter, Prezes Zarządu Xylem Water Solutions Polska.
Założyciel Brave Blue World Foundation, Paul O'Callaghan, stojący na czele projektu, podkreślił, że gdy zdecydował się na tę podróż dwa lata temu, jego ambicją było zwiększenie świadomości na temat globalnego kryzysu wodnego i odnalezienie tym samym jego potencjalnych rozwiązań. To właśnie dzięki wsparciu globalnej społeczności wodnej mógł dopiąć swego i wreszcie nadać wodzie taką wagę, na jaką zasługuje.
Znany na całym świecie aktor Liam Neeson podsumował produkcję postulatem, że każdy człowiek powinien film zobaczyć na własne oczy, tak samo każda szkoła i każdy uniwersytet. Jego zdaniem obraz podkreśla jedną bardzo ważną rzecz: woda ma charakter lokalny, otacza nas blisko - co tak wielu ludzi na ziemi uważa za rzecz oczywistą i mało istotną na co dzień.
„Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny” został wyprodukowany przez Fundację Brave Blue World, we współpracy z partnerami produkcyjnymi, m. in. firmą Xylem.
O firmie XYLEM
Xylem (XYL) to wiodąca globalna firma zajmująca się technologią wodną, zaangażowana w rozwiązywanie, dzięki swojej innowacyjnej technologii, kluczowych problemów związanych z wodą i infrastrukturą. Zaangażowanie 16 000 pracowników pozwoliło osiągnąć firmie przychody w wysokości 5,25 miliarda dolarów w 2019 roku. Tworzymy bardziej zrównoważony świat, umożliwiając naszym klientom optymalizację zarządzania wodą i zasobami oraz pomagamy społecznościom w ponad 150 krajach w zakresie bezpieczeństwa wodnego. Odwiedź nas na www.xylem.pl.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.