Komunikaty PR

Najważniejsze globalne trendy w łączności sieciowej w 2023 roku

2023-02-08  |  15:00
Biuro prasowe

12 nadchodzących miesięcy zostanie zdominowanych przez Wi-Fi 6 i cyberbezpieczeństwo. Będzie to okres rozwoju technologii, które dowiodły swojej przydatności podczas pandemii. Jeśli chodzi o cyberbezpieczeństwo, organizacje będą dążyły do zabezpieczenia nowo rozszerzonych sieci. Łączność Wi-Fi 6 udowodni swój potencjał biznesowy i wreszcie zajmie należne jej miejsce wśród technologii decydujących o rozwoju branży.

 

Nasilający się trend zabezpieczania punktów końcowych

Praca hybrydowa, początkowo traktowana jako prowizoryczne rozwiązanie na czas pandemii, zostanie z nami na dłużej. To nowe środowisko pracy stało się jednak miejscem cyberataków, które w 2021 i 2022 roku osiągnęły skalę plagi. Co więcej, wzrost ryzyka zewnętrznego oznacza, że ponad połowa organizacji będzie traktowała zagrożenia cyfrowe jako kluczową kwestię podczas prowadzenia biznesu i transakcji ze stronami trzecimi1. Dobra wiadomość jest taka, że firmy wiedzą już, że cyberprzestępczość (na przykład oprogramowanie ransomware) stała się poważnym zagrożeniem, i podejmują działania, które zmierzają do zapewnienia bezpieczeństwa cyfrowego oraz ochrony danych.

Ten wzrost świadomości zagrożeń jest budujący. Wiele organizacji polega jednak wciąż na istniejących rozwiązaniach, takich jak konwencjonalne bramy zabezpieczające. Fragmentaryczne podejście jest niewystarczające do odparcia różnych zagrożeń, które stojącą przed nowoczesnymi sieciami. Więcej użytkowników, urządzeń i aplikacji mobilnych, to więcej potencjalnych dróg ataku zwłaszcza, gdy dostęp do aplikacji internetowych pozostaje otwarty, urządzenia służbowe są używane do bankowości lub przeglądania mediów społecznościowych, a phishing wciąż ma się dobrze.

Dlatego coraz więcej klientów jest zainteresowanych chmurowymi zabezpieczeniami punktów końcowych, które potrafią monitorować i kontrolować ustawienia bezpieczeństwa we wszystkich urządzeniach pracowników. W 2023 r. to rosnące zainteresowanie zabezpieczeniami punktów końcowych zmieni się w wyraźny trend. Do 2025 r. 80 proc. przedsiębiorstw planuje zunifikować dostęp do aplikacji internetowych, chmurowych oraz prywatnych w ramach usługi zabezpieczającej od jednego producenta, a 60 proc. przyjmie postawę „zero zaufania”2.

Zunifikowane rozwiązania od jednego producenta pozwalają zastosować środki bezpieczeństwa wdrożone w centrali lub oddziale firmy (na przykład filtrowanie treści) u pracowników zdalnych (najlepiej we wszystkich systemach operacyjnych), a zatem zapewnić konsekwentną ochronę wszystkich punktów końcowych, w tym aplikacji internetowych, dostępu prywatnego oraz aplikacji SaaS. Dzięki scentralizowanym interfejsom i ściślejszej integracji oferują też dodatkowe korzyści, takie jak łatwość zarządzania i wyższa wydajność.

 

Rok 2023: idealny moment na wdrożenie łączności Wi-Fi 6/6E

Technologia Wi-Fi 6 obiecuje wysoką szybkość i niskie opóźnienia i oczywiste korzyści konkurencyjne. Hotele, szkoły, fabryki i zakłady opieki zdrowotnej inwestują już w sieci Wi-Fi 6, aby dostarczać krytyczne aplikacje i usługi, które do niedawna były poza ich zasięgiem.

Choć standard został oficjalnie przyjęty w 2018 r., dopiero w 2022 r. osiągnęliśmy masę krytyczną kompatybilnego sprzętu, która pozwoli zrealizować potencjał Wi-Fi 6. Tylko w pierwszym kwartale punkty dostępowe Wi-Fi 6 reprezentowały 70 proc. przychodów i 59 proc. dostaw w rynkowym segmencie zależnych punktów dostępowych.3 Trend ten naturalnie przyspieszy w 2023 r. i zyska dodatkowy impet za sprawą dwóch czynników.

Pierwszym jest powrót do biur. W przypadku firm, które ociągały się z przejściem na Wi-Fi 6 i najnowszy standard Wi-Fi 6E z powodu pustych biurek, powrót ten może stać się motywacją do podjęcia ostatecznej decyzji — zwłaszcza, że z sondaży wynika, że najlepszym sposobem na zwabienie personelu są technologie zwiększające wydajność (a nie bonusy, takie jak bezpłatna kawa).4

Praca hybrydowa i zdalna pozostają jednak nadal popularne, a sieci domowe będą drugim motorem wzrostu rynku Wi-Fi 6 w 2023 r. Teraz, kiedy dostępne są wreszcie konsumenckie i prosumenckie produkty Wi-Fi 6 oraz 6E, biura domowe mogą skorzystać z technologii klasy korporacyjnej. Oznacza to wzrost wydajności i przepustowości przy ograniczonych opóźnieniach, co przełoży się na bezproblemową pracę zdalną i bardziej satysfakcjonującą rozrywkę.

Co ciekawe, w związku z migracją na Wi-Fi 6 pojawił się dodatkowy trend w postaci zwiększonego zainteresowania ochroną prywatności i danych. Lepszej ochrony szukają zwłaszcza małe firmy, podczas gdy konsumenci są coraz bardziej zaniepokojeni monitorowaniem i śledzeniem ich aktywności w sieci.5 Trend ten nasili się w 2023 r. w związku z pojawieniem się takich rozwiązań, jak Connect & Protect, które są łatwe w obsłudze, a gwarantują bezpieczeństwo wszystkich użytkowników i urządzeń podłączonych do sieci. Oferują wstępnie zdefiniowane ustawienia bezpieczeństwa i umożliwiają zdalne zarządzanie konfiguracją i działaniem urządzeń z poziomu jednej platformy chmurowej. Dlatego są szczególnie cenione przez małe firmy i mikroprzedsiębiorstwa, takie jak pensjonaty, kawiarnie, które oferują usługi hotspotu Wi-Fi, ale nie mają wdrożonych środków bezpieczeństwa.

Rozwiązania do zabezpieczania punktów dostępowych mogą odfiltrowywać złośliwe witryny oraz inne szkodliwe treści, aby zapobiegać naruszeniom bezpieczeństwa oraz wyciekom danych osobistych i biznesowych. W przypadku rozwiązania Connect & Protect dostępne są również zrozumiałe, wizualne raporty aktywności online, które anonimizują dane, aby chronić prywatność użytkowników Wi-Fi uzyskujących dostęp do internetu za pośrednictwem publicznych hotspotów i sieci gościnnych. 

Zyxel Networks

Zyxel od ponad 30 lat zapewnia użytkownikom domowym i biznesowym dostęp do Internetu, od samego początku polegając na innowacjach i usługach zorientowanych na potrzeby klientów. W 1989 roku oznaczało to modemy analogowe. Dziś to wykorzystanie sztucznej inteligencji i chmury, by zapewniać szybkie, niezawodne i bezpieczne rozwiązania sieciowe dla domu i firmy.

Zyxel jest znaczącą marką na globalnym rynku urządzeń sieciowych:

  • obecny na 150 rynkach na całym świecie
  • 1 mln firm pracuje lepiej, dzięki produktom marki Zyxel
  • 100 milionów urządzeń łączących na globalną skalę

Obecnie, Zyxel tworząc sieci przyszłości, uwalnia potencjał i spełnia wymagania nowoczesnych miejsc pracy – wspiera ludzi w biurze, codziennym życiu i w czasie wolnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane
Technologie Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
2024-12-20 | 01:00

Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!

To idealny moment, aby wyposażyć swój dom w najnowsze technologie i cieszyć się komfortem oraz bezpieczeństwem na najwyższym poziomie. Wśród prawdziwych, zakupowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.