Komunikaty PR

Najważniejsze technologiczne prognozy Motoroli

2021-03-11  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.19 MB )

Rok 2021 z pewnością przyniesie fascynujące nowe trendy, technologie i innowacje. Zachowania konsumentów podlegają ciągłym zmianom, a firmy technologiczne dostosowują do nich swoje podejście. Wiceprezes ds. produktów globalnych Motoroli Dan Dery sporządził listę swoich najważniejszych prognoz na najbliższą przyszłość.

PROGNOZA 1: Smartfony nie będą już tylko smartfonami, a ich interakcja z naszym otoczeniem będzie jeszcze większa.

W 2020 roku zachowania ludzi znacznie się zmieniły. Obecnie wyjątkowo mocno rzuca się w oczy potrzeba łączności i dostępności. W roku 2021 i kolejnych latach ta zmiana będzie katalizatorem innowacji, dzięki którym smartfony zyskają nowe możliwości.

Dan Dery, wiceprezes ds. produktów globalnych Motoroli, mówi: Jako producenci OEM już teraz dostosowujemy nasze strategie produktowe, marketingowe i ogólnobiznesowe do nowej rzeczywistości. Patrząc jednak w przyszłość, dostrzegamy w tym okazję do pojawienia się nowej fali innowacji, które zaczną odgrywać główną rolę.

Dzięki sieciom 5G i bardziej responsywnym procesorom łączność staje się szybsza i stabilniejsza, a smartfony będą pełnić ważniejszą funkcję w jej zapewnianiu. Udoskonalenia łączności umożliwią smartfonom lepszą i efektywniejszą interakcję z innymi urządzeniami w naszym otoczeniu, dzięki czemu staną się też konsolami do gier czy elementami sprzętu komputerowego. W epoce intensywnie wykorzystywanej łączności zdalnej smartfony będą nie tylko pomagać nam w efektywniejszym wykonywaniu zadań związanych z nową rzeczywistością, takich jak praca zdalna i nauka w domu.

PROGNOZA 2: W 2021 r. zwiększy się zapotrzebowanie na technologie o określonej funkcjonalności.

Konsumenci wciąż oczekują produktów, które będą nadążać za ich intensywnym trybem życia, ale też rozwiązywać określone problemy i zaspokajać konkretne potrzeby. Producenci sprzętu zaczynają się koncentrować na wprowadzaniu na rynek urządzeń odpowiadających oczekiwaniom wszystkich typów konsumentów.

W ostatnich dwóch latach zaobserwowaliśmy mocną koncentrację kilku gigantów technologicznych na urządzeniach do gier. Mogą to być komputery z doskonałą specyfikacją gamingową, takie jak Lenovo Legion 7i, czy smartfony zapewniające graczom imponujące wrażenia audio, realistyczny obraz na wyświetlaczach oraz najszybsze działanie na rynku — takie jak motorola edge. Spodziewamy się, że to podejście będzie kontynuowane — mówi Dan Dery.

W dalszej części roku tendencje te wykroczą poza świat gier, by zapewnić konsumentom bardziej wyspecjalizowane rozwiązania, takie jak profesjonalne funkcje fotograficzne do mediów społecznościowych, zwiększona wytrzymałość i wygoda dla konsumentów prowadzących aktywny styl życia, a nawet większa mobilność i elastyczność urządzeń. Konsumenci będą na przykład nadal poszukiwać rozwiązań zapewniających mobilność, ale bez ograniczania inteligencji i funkcjonalności związanych z większymi ekranami.

Choć konsumenci podróżują teraz mniej, jeszcze bardziej niż zwykle potrzebują rozwiązań technicznych, które będą wystarczająco elastyczne i mobilne, by nadążać za nieustającymi zmianami w ich stylu życia. Rozwiązaniem będzie tu składane urządzenie oferujące zarówno przenośność, jak i funkcjonalność.

PROGNOZA 3: Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona w sklepach

Rozwiązania z dziedziny rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (VR/AR) wyjdą poza sferę gier oraz edukacji i zagoszczą także w sklepach internetowych. W 2020 roku konsumenci na całym świecie rzadziej dokonywali zakupów osobiście, głównie wskutek lokalnie obowiązujących ograniczeń. Ponieważ szacuje się, że w samym 2020 roku sprzedano 190 milionów urządzeń 5G, można oczekiwać, że konsumenci będą używać funkcji VR/AR do testowania produktów, przymierzania ubrań, a nawet projektowania wnętrz bez wychodzenia z domu. Robienie zakupów i wypróbowywanie nowych produktów nie będzie już wymagało ich dotykania, a producenci będą musieli znaleźć sposoby na zapewnianie klientom maksymalnie realistycznych wrażeń. To zaś będzie możliwe przede wszystkim dzięki rozwojowi i upowszechnianiu się łączności 5G.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Farmacja

Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.