Miovision wybiera TomTom
TomTom (TOM2) został wybrany przez Miovision, światowego lidera w dziedzinie technologii zarządzania ruchem, aby ulepszyć jego analizy sygnałów drogowych oraz rozwiązania w pojazdach. Pomoże to zmniejszyć korki i emisje, a także poprawić bezpieczeństwo na drogach.
Miovision umożliwia korzystanie z produktów takich jak Audi Traffic Light Information. Jest to pierwsza w swoim rodzaju technologia, która pomaga kierowcom określić optymalną prędkość, aby uniknąć czerwonych świateł. Dane o ruchu drogowym TomTom wzbogacą rozwiązania Miovision o informacje w czasie rzeczywistym i historyczne dane o natężeniu ruchu na skrzyżowaniach.
Wykorzystując ulepszony produkt TomTom Junction Analytics, Miovision może precyzyjnie określić liczbę pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie, zidentyfikować ich kierunki jazdy i dokładnie przewidzieć czas zielonego światła. Informacje te są przekazywane kierowcom za pośrednictwem standardowych zestawów komunikatów, dając im pewność i zaufanie niezbędne do bezpiecznego zbliżania się do skrzyżowań. Działając w oparciu o w pełni zanonimizowane dane TomTom o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pochodzące z milionów pojazdów connected oraz urządzeń na całym świecie, Miovision poprawił funkcjonalność i dokładność swoich produktów.
„Ponieważ Miovision chce rozszerzyć zasięg i zakres usług, cieszymy się, że możemy współpracować z TomTom, światowym liderem w dziedzinie informacji o ruchu drogowym i analityki”, powiedział Thomas Bauer, General Manager, V2X and Connected Vehicles Strategy and Go-to-Market, Miovision. „Korzystając z najlepszych w swojej klasie aktualnych i historycznych danych o ruchu drogowym TomTom, jesteśmy w stanie znacznie skrócić czas gromadzenia danych, jednocześnie zwiększając nasz globalny zasięg. Pozwala nam to lepiej analizować trendy i dostarczać zaawansowane dane analityczne naszym klientom z sektora motoryzacyjnego, nawigacyjnego, dostaw żywności, dostaw flotowych i inteligentnych miast”.
„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy partnerem Miovision, wiodącego dostawcy technologii dla pojazdów connected i sygnalizacji świetlnej”, powiedział Ralf-Peter Schäfer, Vice President for Traffic & Travel Information, TomTom. „Łącząc nasze wiodące w branży produkty do analizy ruchu drogowego z ich inteligentnymi rozwiązaniami trafficowymi, umożliwiamy kierowcom podejmowanie bardziej świadomych decyzji, torując drogę do inteligentniejszych, bezpieczniejszych i bardziej wydajnych sieci drogowych”.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.