Komunikaty PR

Massmedica S.A. zawarła umowę z chińskim producentem implantów ortopedycznych

2021-08-12  |  01:00
Biuro prasowe

Massmedica S.A. zawarła umowę z chińskim producentem implantów ortopedycznych - firmą Beijing Chunlizhengda Medical Instruments Co., Ltd. („Chunli”) na wyłączną dystrybucję endoprotez stawu kolanowego i biodrowego w Polsce oraz prawa do sprzedaży implantów Chunli na terenie Unii Europejskiej. Chiński partner jest notowany na giełdzie w Hongkongu, a jego kapitalizacja przekracza 1 mld USD. W 2020 r. notował sprzedaż na poziomie 195 mln USD, a jego współpraca z Massmedica S.A. wiąże się z planami ekspansji  na rynku UE. Jednocześnie obie spółki zawarły umowę dotyczącą utworzenia składu komisowego implantów do endoprotezoplastyki stawu biodrowego i kolanowego zlokalizowanego w magazynach Massmedica S.A. o wartości 1 mln USD.

Pozyskaliśmy jako partnera jednego ze światowych liderów na rynku implantów ortopedycznych, co wpisuje się w długofalową strategię wzmacniania tego obszaru działalności. Co niezwykle ważne, uzyskujemy możliwości dystrybucyjne co poszerza nasze pole biznesowego manewru z produktami Chunli na terenie całej UE. Spodziewamy się, że umowa wpłynie pozytywnie na wyniki sprzedażowe działu RECON oraz zapewni dalszy wzrost marży prowadzonej działalności. Zawarcie wspomnianej umowy istotnie zwiększa dywersyfikację dostawców działu tego segmentu naszej działalności. Utworzenie składu komisowego implantów eliminuje z kolei podstawową przeszkodę ograniczającą wzrost sprzedaży w branży implantów ortopedycznych związaną z nakładami niezbędnymi do tworzenia w szpitalach składów implantów i instrumentów niezbędnych do zakładania endoprotez. Pozwoli to na dynamiczny wzrost sprzedaży implantów Chunli, tak w Polsce, jak i na terenie UE – mówi Marek Młodzianowski, Prezes Zarządu Massmedica S.A.

 

Zgodnie z umową na mocy której powstał skład komisowy Chunli przekaże Massmedica S.A. w komis implanty o wartości 1 miliona USD, które Massmedica S.A. będzie wykorzystywać do zaopatrywania szpitali w Polsce i na terenie Unii Europejskiej. Implanty będą przekazywane w transzach począwszy od czwartego kwartału 2021 do połowy roku 2022. Polska spółka będzie dokonywała płatności tylko za sprzedane implanty w terminach przewidzianych przez umowę dystrybucyjną. Dodatkowo Chunli przekaże nieodpłatnie Massmedica S.A. zestawy instrumentów niezbędne do implantacji endoprotez.

Chunli jest wiodącym producentem sprzedającym implanty ortopedyczne w Chinach, posiadającym sieć dystrybucji w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej. We współpracy z Massmedica S.A., notowana na giełdzie w Hongkongu spółka rozpoczyna sprzedaż swoich produktów w Europie. Tym samym Chunli będzie pierwszym znaczącym chińskim producent endoprotez na rynku UE. W ramach zawartej umowy Spółka uzyskała prawa do sprzedaży implantów Chunli na terenie całej Unii Europejskiej. Dzięki zawartemu kontraktowi Massmedica S.A. uzyska dostęp do segmentu nowoczesnych, ekonomicznych implantów stanowiących obecnie większość rynku endoprotez w Polsce i Europie.

 

W związku z zawartą umową Zarząd zarekomendował Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy przeznaczenie zysku netto wypracowanego w 2020 roku na kapitał zapasowy. Spółka zamierza przeznaczyć zysk wypracowany w roku 2020 na inwestycje w implanty i instrumenty niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży wyrobów nowego dostawcy.

 

Nasza działalność zyskuje całkowicie nowy wymiar. Stawiamy na solidnych partnerów z całego świata i głęboko wierzę, że nasza nowa umowa to dopiero początek rozbudowy naszej oferty dla szpitali i placówek medycznych. Nasza działalność nabiera tempa i sądzę, że kolejne lata mogą być dla nas kluczowe w kreśleniu kolejnych planów na rynku kapitałowym – dodaje Marek Młodzianowski, Prezes Zarządu Massmedica S.A.

 

 ***

Massmedica S.A

Spółka prowadzi działalność z zakresu dystrybucji produktów medycznych w kilku liniach biznesowych. W obrębie medycyny rekonstrukcyjnej, firma dostarcza endoprotezy biodra, endoprotezy kolana i endoprotezy 3D – drukowane dla pacjentów indywidualnie oraz produkty do odbudowy zerwanych wiązadeł i ścięgien. W obszarze medycyny regeneracyjnej, sportowej i estetycznej firma oferuje: systemy do pozyskiwania komórek macierzystych z tkanki tłuszczowej, biopolimery glukozaminy do odbudowy chrząstki stawowej, biologiczne preparaty krwiopochodne w tym plazmę bogatopłytkową PRP/PRP+HA, SOLO 120 -rozwiązanie do regeneracji płynu stawowego za pomocą kwasu hialuronowego, nutri-technologię, nutraceutyki pobudzające rekonstrukcję tkankową oraz popularne wypełniacze hialuronowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.