L'Oréal automatyzuje centrum badań włosów z aplikacjami współpracującymi OnRobot
Warszawa, grudzień 2020: L'Oréal wdrożył nowe technologie do automatyzacji, modelowania i oceny sensorycznej poprzez integrację zrobotyzowanych aplikacji i rozwiązań światowego lidera w dziedzinie cobotów: OnRobot.
L'Oréal to francuska grupa przemysłowa specjalizująca się w produktach kosmetycznych, obecnie światowy lider w branży. W 2012 r. marka otworzyła największe na świecie centrum badań włosów, w Saint-Ouen we Francji. Blisko 500 naukowców opracowuje nowe szampony, zabiegi, produkty do stylizacji i farby, w zależności od rodzajów włosów i w oparciu o postępy naukowe. Pracownicy rozwijają, tworzą i uważnie monitorują potrzeby i aspiracje kosmetyczne konsumentów.
„W dziale MTI (Innovation Methods and Techniques) zbieramy dane na temat wydajności i składu produktów. To pozwala nam podnosić jakość oferty i stale wprowadzać innowacje. Naszym celem jest usprawnienie działalności produkcyjnej i dalsze rozwijanie możliwości testowania produktów” – wyjaśnia Jérémy Baronnier, kierownik ds. rozwoju projektów w L'Oréal.
RG6 do oceny fryzur i RG2-FT do testowania piany
Aby pozostać w czołówce, L'Oréal potrzebuje nowych technologii automatyzacji, modelowania i oceny w swoich laboratoriach. Celem jest rozwiązanie kwestii oszczędzania czasu (przyspieszenie cyklu rozwoju produktu i uwolnienie cennego czasu techników i inżynierów), powtarzalności zadań i gromadzenia danych.
„Pracujemy nad robotyzacją od około 10 lat, ale po raz pierwszy instalujemy coboty w naszej infrastrukturze. Naturalnym wyborem były aplikacje OnRobot, w szczególności chwytaki RG6 i RG2-FT. Potrzebujemy sprawnego i elastycznego systemu. Instalując coboty, jesteśmy w stanie sprostać nowym wyzwaniom znacznie łatwiej, szybciej i efektywniej” – mówi Jérémy Baronnier.
RG6 oferuje optymalną elastyczność w ocenie fryzur dzięki rozmiarowi chwytaka i jego zwinności w zakresie szybkiej zmiany testów poprzez proste przypinanie i odpinanie. Jeśli chodzi o ocenę piany, chwytak RG2-FT pozwala na lepszą kontrolę siły dzięki możliwościom wykrywania i solidności podczas przenoszenia przedmiotów.
Cobot może być używany do różnych zadań, a w zależności od potrzeb laboratorium i możliwości chwytaków OnRobot, L'Oréal jest w stanie ustawić precyzyjne jednostki pomiarowe, takie jak kontrola przestrzeni i siły oraz obsługa 3D. Za pomocą jednego chwytaka można zwielokrotnić liczbę wykonywanych zadań. Ponadto możliwe jest wstępne nagranie około 100 ruchów i zainstalowanie do 3 lub 4 różnych programów bez potrzeby ponownej konfiguracji.
„Dzięki Quick Changer możemy łatwo przełączać się z jednego chwytaka na inny bez marnowania czasu. Kluczowymi zaletami rozwiązań OnRobot są łatwość obsługi, elastyczność i wydajność” – mówi Jérémy Baronnier. „Możemy przyspieszyć tempo innowacji bez konieczności zmiany całej naszej infrastruktury. OnRobot pozwala nam zarówno przewidywać nasze potrzeby, jak i zbierać dokładne informacje dotyczące pracy robotów, a wszystko to po niższych kosztach”.
Przejście na nowe narzędzia cobotyczne było stopniowe i zostało bardzo dobrze przyjęte przez wszystkich pracowników. W przeciwieństwie do masowej instalacji platform zrobotyzowanych, coboty uzupełniają pracę wykonywaną przez ludzi i nie tylko odciążają pracowników od żmudnych zadań, ale także pozwalają na przypisanie im bardziej wartościowych i satysfakcjonujących obowiązków. Inwestycja w zmianę infrastruktury przyniosła ostatecznie oszczędności sięgające kilkudziesięciu tysięcy euro. Ponadto dokonano optymalizacji wydajności, zwiększając łatwość obsługi i podnosząc produktywność wszystkich operatorów dzięki precyzyjnym jednostkom pomiarowym.
„Dzisiaj możemy uruchomić 175 formuł tygodniowo (7 godzin, 5 dni). Jutro będziemy mogli uruchamiać 504 formuły tygodniowo (24 godziny, 7 dni)” – mówi Rémi Bonafos, kierownik ds. metod i technik innowacji włosów w L'Oréal.
Od czasu wdrożenia aplikacji OnRobot w laboratorium badawczym L'Oréal, kilka innych działów wykazało zainteresowanie nowymi narzędziami i chęć przyjęcia nowych perspektyw. Obecnie rozwiązania OnRobot są instalowane we wszystkich francuskich laboratoriach L'Oréal i wkrótce mogą zostać wprowadzone na rynek międzynarodowy.
Opis wdrożenia oraz film ilustrujący zastosowanie aplikacji współpracujących OnRobot w L'Oréal: https://onrobot.com/en/case-studies/loreal-automates-hair-research-centre-through-onrobot-collaborative-applications
O L’ORÉAL
Od ponad 100 lat L'Oréal specjalizuje się w branży kosmetycznej. Dysponując międzynarodowym portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie 29,87 mld euro w 2019 roku i obecnie zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako światowy lider w branży kosmetycznej, L'Oréal jest obecny we wszystkich kanałach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, sprzedaży detalicznej adresowanej do podróżnych, markowych sklepach i e-commerce. L'Oréal polega na swojej wiedzy w zakresie badań i innowacji oraz 4100 naukowców, aby sprostać światowym aspiracjom kosmetycznym. L'Oréal podjął ambitne zobowiązania, aby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, łącząc cały swój ekosystem na rzecz bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://mediaroom.loreal.com/
O OnRobot
Oferta OnRobot obejmuje szeroki asortyment rozwiązań do zastosowań współpracujących, m.in. chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu, chwytak podciśnieniowy, laureata wielu nagród – chwytak Gecko, system wizyjny 2,5D, wkrętak, szlifierki oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów od OnRobot umożliwia szybszą i prostszą automatyzację takich zadań jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż oraz wykańczanie powierzchni. Siedziba główna OnRobot znajduje się w duńskim Odense, a biura lokalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Singapurze i Budapeszcie. Więcej informacji na stronie: https://onrobot.com/pl
Więcej informacji: Omega Communication, Zofia Bielska, zbielska@communication.pl, +48 882 502 401
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.