L'Oréal automatyzuje centrum badań włosów z aplikacjami współpracującymi OnRobot
Warszawa, grudzień 2020: L'Oréal wdrożył nowe technologie do automatyzacji, modelowania i oceny sensorycznej poprzez integrację zrobotyzowanych aplikacji i rozwiązań światowego lidera w dziedzinie cobotów: OnRobot.
L'Oréal to francuska grupa przemysłowa specjalizująca się w produktach kosmetycznych, obecnie światowy lider w branży. W 2012 r. marka otworzyła największe na świecie centrum badań włosów, w Saint-Ouen we Francji. Blisko 500 naukowców opracowuje nowe szampony, zabiegi, produkty do stylizacji i farby, w zależności od rodzajów włosów i w oparciu o postępy naukowe. Pracownicy rozwijają, tworzą i uważnie monitorują potrzeby i aspiracje kosmetyczne konsumentów.
„W dziale MTI (Innovation Methods and Techniques) zbieramy dane na temat wydajności i składu produktów. To pozwala nam podnosić jakość oferty i stale wprowadzać innowacje. Naszym celem jest usprawnienie działalności produkcyjnej i dalsze rozwijanie możliwości testowania produktów” – wyjaśnia Jérémy Baronnier, kierownik ds. rozwoju projektów w L'Oréal.
RG6 do oceny fryzur i RG2-FT do testowania piany
Aby pozostać w czołówce, L'Oréal potrzebuje nowych technologii automatyzacji, modelowania i oceny w swoich laboratoriach. Celem jest rozwiązanie kwestii oszczędzania czasu (przyspieszenie cyklu rozwoju produktu i uwolnienie cennego czasu techników i inżynierów), powtarzalności zadań i gromadzenia danych.
„Pracujemy nad robotyzacją od około 10 lat, ale po raz pierwszy instalujemy coboty w naszej infrastrukturze. Naturalnym wyborem były aplikacje OnRobot, w szczególności chwytaki RG6 i RG2-FT. Potrzebujemy sprawnego i elastycznego systemu. Instalując coboty, jesteśmy w stanie sprostać nowym wyzwaniom znacznie łatwiej, szybciej i efektywniej” – mówi Jérémy Baronnier.
RG6 oferuje optymalną elastyczność w ocenie fryzur dzięki rozmiarowi chwytaka i jego zwinności w zakresie szybkiej zmiany testów poprzez proste przypinanie i odpinanie. Jeśli chodzi o ocenę piany, chwytak RG2-FT pozwala na lepszą kontrolę siły dzięki możliwościom wykrywania i solidności podczas przenoszenia przedmiotów.
Cobot może być używany do różnych zadań, a w zależności od potrzeb laboratorium i możliwości chwytaków OnRobot, L'Oréal jest w stanie ustawić precyzyjne jednostki pomiarowe, takie jak kontrola przestrzeni i siły oraz obsługa 3D. Za pomocą jednego chwytaka można zwielokrotnić liczbę wykonywanych zadań. Ponadto możliwe jest wstępne nagranie około 100 ruchów i zainstalowanie do 3 lub 4 różnych programów bez potrzeby ponownej konfiguracji.
„Dzięki Quick Changer możemy łatwo przełączać się z jednego chwytaka na inny bez marnowania czasu. Kluczowymi zaletami rozwiązań OnRobot są łatwość obsługi, elastyczność i wydajność” – mówi Jérémy Baronnier. „Możemy przyspieszyć tempo innowacji bez konieczności zmiany całej naszej infrastruktury. OnRobot pozwala nam zarówno przewidywać nasze potrzeby, jak i zbierać dokładne informacje dotyczące pracy robotów, a wszystko to po niższych kosztach”.
Przejście na nowe narzędzia cobotyczne było stopniowe i zostało bardzo dobrze przyjęte przez wszystkich pracowników. W przeciwieństwie do masowej instalacji platform zrobotyzowanych, coboty uzupełniają pracę wykonywaną przez ludzi i nie tylko odciążają pracowników od żmudnych zadań, ale także pozwalają na przypisanie im bardziej wartościowych i satysfakcjonujących obowiązków. Inwestycja w zmianę infrastruktury przyniosła ostatecznie oszczędności sięgające kilkudziesięciu tysięcy euro. Ponadto dokonano optymalizacji wydajności, zwiększając łatwość obsługi i podnosząc produktywność wszystkich operatorów dzięki precyzyjnym jednostkom pomiarowym.
„Dzisiaj możemy uruchomić 175 formuł tygodniowo (7 godzin, 5 dni). Jutro będziemy mogli uruchamiać 504 formuły tygodniowo (24 godziny, 7 dni)” – mówi Rémi Bonafos, kierownik ds. metod i technik innowacji włosów w L'Oréal.
Od czasu wdrożenia aplikacji OnRobot w laboratorium badawczym L'Oréal, kilka innych działów wykazało zainteresowanie nowymi narzędziami i chęć przyjęcia nowych perspektyw. Obecnie rozwiązania OnRobot są instalowane we wszystkich francuskich laboratoriach L'Oréal i wkrótce mogą zostać wprowadzone na rynek międzynarodowy.
Opis wdrożenia oraz film ilustrujący zastosowanie aplikacji współpracujących OnRobot w L'Oréal: https://onrobot.com/en/case-studies/loreal-automates-hair-research-centre-through-onrobot-collaborative-applications
O L’ORÉAL
Od ponad 100 lat L'Oréal specjalizuje się w branży kosmetycznej. Dysponując międzynarodowym portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie 29,87 mld euro w 2019 roku i obecnie zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako światowy lider w branży kosmetycznej, L'Oréal jest obecny we wszystkich kanałach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, sprzedaży detalicznej adresowanej do podróżnych, markowych sklepach i e-commerce. L'Oréal polega na swojej wiedzy w zakresie badań i innowacji oraz 4100 naukowców, aby sprostać światowym aspiracjom kosmetycznym. L'Oréal podjął ambitne zobowiązania, aby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, łącząc cały swój ekosystem na rzecz bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://mediaroom.loreal.com/
O OnRobot
Oferta OnRobot obejmuje szeroki asortyment rozwiązań do zastosowań współpracujących, m.in. chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu, chwytak podciśnieniowy, laureata wielu nagród – chwytak Gecko, system wizyjny 2,5D, wkrętak, szlifierki oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów od OnRobot umożliwia szybszą i prostszą automatyzację takich zadań jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż oraz wykańczanie powierzchni. Siedziba główna OnRobot znajduje się w duńskim Odense, a biura lokalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Singapurze i Budapeszcie. Więcej informacji na stronie: https://onrobot.com/pl
Więcej informacji: Omega Communication, Zofia Bielska, zbielska@communication.pl, +48 882 502 401

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.