L'Oréal automatyzuje centrum badań włosów z aplikacjami współpracującymi OnRobot
Warszawa, grudzień 2020: L'Oréal wdrożył nowe technologie do automatyzacji, modelowania i oceny sensorycznej poprzez integrację zrobotyzowanych aplikacji i rozwiązań światowego lidera w dziedzinie cobotów: OnRobot.
L'Oréal to francuska grupa przemysłowa specjalizująca się w produktach kosmetycznych, obecnie światowy lider w branży. W 2012 r. marka otworzyła największe na świecie centrum badań włosów, w Saint-Ouen we Francji. Blisko 500 naukowców opracowuje nowe szampony, zabiegi, produkty do stylizacji i farby, w zależności od rodzajów włosów i w oparciu o postępy naukowe. Pracownicy rozwijają, tworzą i uważnie monitorują potrzeby i aspiracje kosmetyczne konsumentów.
„W dziale MTI (Innovation Methods and Techniques) zbieramy dane na temat wydajności i składu produktów. To pozwala nam podnosić jakość oferty i stale wprowadzać innowacje. Naszym celem jest usprawnienie działalności produkcyjnej i dalsze rozwijanie możliwości testowania produktów” – wyjaśnia Jérémy Baronnier, kierownik ds. rozwoju projektów w L'Oréal.
RG6 do oceny fryzur i RG2-FT do testowania piany
Aby pozostać w czołówce, L'Oréal potrzebuje nowych technologii automatyzacji, modelowania i oceny w swoich laboratoriach. Celem jest rozwiązanie kwestii oszczędzania czasu (przyspieszenie cyklu rozwoju produktu i uwolnienie cennego czasu techników i inżynierów), powtarzalności zadań i gromadzenia danych.
„Pracujemy nad robotyzacją od około 10 lat, ale po raz pierwszy instalujemy coboty w naszej infrastrukturze. Naturalnym wyborem były aplikacje OnRobot, w szczególności chwytaki RG6 i RG2-FT. Potrzebujemy sprawnego i elastycznego systemu. Instalując coboty, jesteśmy w stanie sprostać nowym wyzwaniom znacznie łatwiej, szybciej i efektywniej” – mówi Jérémy Baronnier.
RG6 oferuje optymalną elastyczność w ocenie fryzur dzięki rozmiarowi chwytaka i jego zwinności w zakresie szybkiej zmiany testów poprzez proste przypinanie i odpinanie. Jeśli chodzi o ocenę piany, chwytak RG2-FT pozwala na lepszą kontrolę siły dzięki możliwościom wykrywania i solidności podczas przenoszenia przedmiotów.
Cobot może być używany do różnych zadań, a w zależności od potrzeb laboratorium i możliwości chwytaków OnRobot, L'Oréal jest w stanie ustawić precyzyjne jednostki pomiarowe, takie jak kontrola przestrzeni i siły oraz obsługa 3D. Za pomocą jednego chwytaka można zwielokrotnić liczbę wykonywanych zadań. Ponadto możliwe jest wstępne nagranie około 100 ruchów i zainstalowanie do 3 lub 4 różnych programów bez potrzeby ponownej konfiguracji.
„Dzięki Quick Changer możemy łatwo przełączać się z jednego chwytaka na inny bez marnowania czasu. Kluczowymi zaletami rozwiązań OnRobot są łatwość obsługi, elastyczność i wydajność” – mówi Jérémy Baronnier. „Możemy przyspieszyć tempo innowacji bez konieczności zmiany całej naszej infrastruktury. OnRobot pozwala nam zarówno przewidywać nasze potrzeby, jak i zbierać dokładne informacje dotyczące pracy robotów, a wszystko to po niższych kosztach”.
Przejście na nowe narzędzia cobotyczne było stopniowe i zostało bardzo dobrze przyjęte przez wszystkich pracowników. W przeciwieństwie do masowej instalacji platform zrobotyzowanych, coboty uzupełniają pracę wykonywaną przez ludzi i nie tylko odciążają pracowników od żmudnych zadań, ale także pozwalają na przypisanie im bardziej wartościowych i satysfakcjonujących obowiązków. Inwestycja w zmianę infrastruktury przyniosła ostatecznie oszczędności sięgające kilkudziesięciu tysięcy euro. Ponadto dokonano optymalizacji wydajności, zwiększając łatwość obsługi i podnosząc produktywność wszystkich operatorów dzięki precyzyjnym jednostkom pomiarowym.
„Dzisiaj możemy uruchomić 175 formuł tygodniowo (7 godzin, 5 dni). Jutro będziemy mogli uruchamiać 504 formuły tygodniowo (24 godziny, 7 dni)” – mówi Rémi Bonafos, kierownik ds. metod i technik innowacji włosów w L'Oréal.
Od czasu wdrożenia aplikacji OnRobot w laboratorium badawczym L'Oréal, kilka innych działów wykazało zainteresowanie nowymi narzędziami i chęć przyjęcia nowych perspektyw. Obecnie rozwiązania OnRobot są instalowane we wszystkich francuskich laboratoriach L'Oréal i wkrótce mogą zostać wprowadzone na rynek międzynarodowy.
Opis wdrożenia oraz film ilustrujący zastosowanie aplikacji współpracujących OnRobot w L'Oréal: https://onrobot.com/en/case-studies/loreal-automates-hair-research-centre-through-onrobot-collaborative-applications
O L’ORÉAL
Od ponad 100 lat L'Oréal specjalizuje się w branży kosmetycznej. Dysponując międzynarodowym portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie 29,87 mld euro w 2019 roku i obecnie zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako światowy lider w branży kosmetycznej, L'Oréal jest obecny we wszystkich kanałach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, sprzedaży detalicznej adresowanej do podróżnych, markowych sklepach i e-commerce. L'Oréal polega na swojej wiedzy w zakresie badań i innowacji oraz 4100 naukowców, aby sprostać światowym aspiracjom kosmetycznym. L'Oréal podjął ambitne zobowiązania, aby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, łącząc cały swój ekosystem na rzecz bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://mediaroom.loreal.com/
O OnRobot
Oferta OnRobot obejmuje szeroki asortyment rozwiązań do zastosowań współpracujących, m.in. chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu, chwytak podciśnieniowy, laureata wielu nagród – chwytak Gecko, system wizyjny 2,5D, wkrętak, szlifierki oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów od OnRobot umożliwia szybszą i prostszą automatyzację takich zadań jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż oraz wykańczanie powierzchni. Siedziba główna OnRobot znajduje się w duńskim Odense, a biura lokalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Singapurze i Budapeszcie. Więcej informacji na stronie: https://onrobot.com/pl
Więcej informacji: Omega Communication, Zofia Bielska, zbielska@communication.pl, +48 882 502 401
Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.