Lepsza integracja systemu: Advantech prezentuje moduł AMAX-5070 ModBus TCP
Advantech wprowadza na rynek moduł AMAX-5070 ModBus/TCP, zapewniający prostą i solidną integrację fabrycznych systemów IT/OT. System ten wyróżnia się wysoką wydajnością – agreguje dane ze wszystkich podłączonych modułów I/O.
AMAX-5070 obsługuje do 255 różnych wejść/wyjść, wyróżnia się także kompaktowym formatem o wymiarach 10 x 2,5 cm. Moduł ten oferuje również Group IDs (identyfikatory grupowe), a także zwiększoną (zapasową) liczbę przewodów. Dzięki temu rozwiązaniu zapewnia wysoką jakość łączności EtherCAT. Funkcje te tworzą potężny protokół komunikacyjny ModBus TCP DADC – łatwy w konfiguracji i w zdalnym sterowaniu podłączonych urządzeń. Dzięki temu doskonale sprawdzi się w systemach fabrycznych modernizowanych do Przemysłu 4.0 i nowszych.
Potężna siła zamknięta w małych rozmiarach
The AMAX-5070 ModBus TCP stanowi część serii AMAX-5000 i oferuje maksymalnie 160 punktów DIO (en. Digital Input/Output – Cyfrowych Wejść i Wyjść) lub 60 punktów AIO przy szerokości zaledwie
15 cm. Seria AMAX-5000 I/O zapewnia również 15 modułów funkcjonalnych, począwszy od podstawowych analogowych / cyfrowych wejść i wyjść, po enkodery i dekodery – wszystkie zarządzane zdalnie dla różnych zastosowań.
Uproszczona inżynieria terenowa
Przyjazna dla użytkownika konstrukcja technologii Group ID umożliwia inżynierom szybką i dokładną konfigurację modułów. Funkcja Group ID automatycznie dopasowuje się do numeru przełącznika obrotowego modułu, co pozwala na sprawną synchronizację sprzętu i oprogramowania. Co więcej, AMAX-5070 wymaga tylko jednego adresu IP dla maksymalnie 255 modułów I/O. Rozwiązuje to problemy związane z niedoborem adresów IP na terenie zakładu produkcyjnego i usprawnia konserwację działu IT.
Kluczowe cechy moduł AMAX-5070 Modbus TCP ze switchem ID
· Identyfikatory grupowe dla urządzeń ModBus
· Zwiększona liczba przewodów dla lepszej łączności EtherCAT
· Kompaktowy projekt
· Szybki, stabilny i wydajny
· Wspiera do 255 wejść I wyjść (I/O)
· 15 modułów funkcjonalnych

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.