Lekkie i smukłe laptopy Huawei MateBook X i MateBook 14 już w Polsce
Dwa nowe, ultrasmukłe i wyjątkowo lekkie laptopy Huawei – MateBook X oraz MateBook 14, zaprezentowane podczas globalnej premiery w połowie września – są już dostępne w Polsce. Od 7 do 25 października można je zamówić w przedsprzedaży w zestawie z innymi atrakcyjnymi produktami. MateBook X wyróżnia się dotykowym ekranem FullView 3k i praktycznie niewidocznymi ramkami, a także wyjątkową lekkością – waży zaledwie 1 kg. Z kolei MateBook 14 to wydajny laptop z procesorem AMD Ryzen z serii H, z ultrasmukłą, aluminiową obudową i bezramkowym ekranem FullView 2k.
MateBook X jest dostępny w rekomendowanej cenie detalicznej 6499 zł, natomiast MateBook 14 – w zależności od konfiguracji – dostępny jest w rekomendowanej cenie detalicznej 3599 zł lub 3999 zł. W czasie przedsprzedaży nowe laptopy można zamówić wraz ze smartwatchem Huawei Watch GT 2 i plecakiem Huawei Classic Backpack. Regularna sprzedaż ruszy 26 października.
Oba modele można kupić w sklepie internetowym huawei.pl, oficjalnym sklepie Huawei Warszawa w galerii handlowej Westfield Arkadia oraz w sklepach: Komputronik, Media Expert, Media Markt, Neonet, RTV Euro AGD, x-kom. U operatora Play będzie dostępny tylko MateBook 14. Oferta oraz data rozpoczęcia sprzedaży może różnić się w zależności od sklepu. Szczegóły oferty dostępne są na stronie internetowej Huawei oraz u poszczególnych partnerów akcji.
Sprzedaż nowych laptopów w Polsce będzie wsparta kampanią marketingową 360 stopni. Komunikacja „Bardzo smukły, bardzo lekki, bardzo mój” będzie promować model MateBook X, najbardziej zaawansowany model w portfolio. W telewizyjnym spocie reklamowym, który od 8 października emitowany będzie w największych stacjach telewizyjnych, występuje ambasador marki Robert Lewandowski. Spot dostępny jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=zrdU0mksj6k&feature=youtu.be.
Kampania będzie prowadzona także w radiu i kanałach digital.
Huawei MateBook X – praca i rozrywka na najwyższym poziomie
Ultrasmukły i wyjątkowo lekki MateBook X wyposażony jest w dotykowy ekran 3K Infinite FullView o przekątnej 13 cali i rozdzielczości 3000 x 2000, który zapewnia najwyższe doznania wizualne. Gwarantuje to najwyższy, bo aż 100% wskaźnik odwzorowywania palety kolorów sRGB oraz praktycznie niewidoczne ramki wyświetlacza – ekran zajmuje aż 90% wewnętrznej powierzchni urządzenia. Wyświetlacz nowego MateBooka X jest dotykowy oraz zastosowano w nim innowacyjną funkcję obsługiwania gestów. Na przykład zrzut ekranu można wykonać w szybki sposób za pomocą ruchu trzech palców.
MateBook X wyróżnia się też bardzo smukłą i bardzo lekką obudową. Urządzenie waży zaledwie 1 kg, a szerokość obudowy laptopa w najszerszym miejscu wynosi jedynie 13,6 mm. MateBook X wyposażono w touchpad, który jest o 26% większy w porównaniu z urządzeniami Huawei poprzedniej generacji, a cała jego powierzchnia rejestruje dotyk. Laptop został także wyposażony w pełnowymiarową klawiaturę oraz system głośników składający się z dwóch głośników wysokotonowych i dwóch niskotonowych.
Urządzenie napędza procesor Intel Core 10-tej generacji, wspierany przez 16 GB pamięci operacyjnej, co zapewnia najwyższą wydajność podczas codziennej pracy. Pamięć wewnętrzna wynosi 512 GB. Huawei MateBook X to także pierwszy notebook obsługujący Wi-Fi 6, który oferuje trzykrotnie szybszy transfer danych.
Huawei MateBook X mieści baterię o pojemności 42 Wh i obsługuje technologię szybkiego ładowania 65 W – 30 minut ładowania pozwala na oglądanie filmów przez 4 godziny. Do laptopa dołączona jest kieszonkowa ładowarka 65 W, która obsługuje uniwersalny port USB-C. Można nią naładować również inne urządzenia wyposażone w ten port.
MateBook X umożliwia również szybsze łączenie się z innymi urządzeniami, dzięki wbudowanej w touchpad funkcji Huawei Share. Użytkownik może jednocześnie sterować smartfonem i laptopem, prowadzić rozmowy wideo, a nawet edytować pliki zapisane na smartfonie bezpośrednio za pomocą komputera. System operacyjny preinstalowany na MateBook X to Windows 10 Home.
MateBook X będzie dostępny na polskim rynku w dwóch wariantach kolorystycznych: srebrnym i zielonym, przy czym wersja zielona pojawi się w sprzedaży po 25 października.
Wydajny i ultrasmukły Huawei MateBook 14
MateBook 14 to nowy model w portfolio laptopów Huawei, który wyróżnia się ultrasmukłą konstrukcją i wysoką wydajnością pracy. Urządzenie waży 1,49 kg, a szerokość obudowy laptopa w najszerszym miejscu wynosi 15,9 mm. Wysoką wydajność zapewnia procesor AMD Ryzen 5-4600H, zbudowany w zaawansowanym, 7-nanometrowym procesie technologicznym oraz – w zależności od konfiguracji – 8 lub 16 GB pamięci operacyjnej. Pamięć wewnętrzna MateBook 14 w zależności od konfiguracji wynosi 256 GB lub 512 GB. Laptop został wyposażony w system Shark Fin 2.0, który skutecznie optymalizuje przepływ powietrza rozpraszając generowane podczas pracy laptopa ciepło, przez co urządzenie działa bardzo cicho, a system nie przegrzewa się. Laptop został wyposażony został w baterię o pojemności 56 Wh.
MateBook 14, podobnie jak nowy MateBook X wyposażony został w duży, wygodny touchpad, który jest o 30% większy w porównaniu z urządzeniami Huawei poprzedniej generacji. W touchpad wbudowany został także Huawei Share, dzięki czemu użytkownik może w wygodny i szybki sposób przesyłać dane między laptopem a smartfonem lub tabletem Huawei, wyposażonym w technologię NFC. Użytkownik może również współdzielić ekrany urządzeń mobilnych – między współdzielonymi ekranami wystarczy przesunąć dowolny plik, aby zapisać go w pamięci drugiego urządzenia.
System operacyjny preinstalowany na MateBook 14 to Windows 10 Home. Urządzenie dostępne jest na polskim rynku w kolorze szarym.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.