Kongres GIS 2023 - moc informacji przestrzennych
Kongres GIS 2023 – moc informacji przestrzennych
Po największej na świecie konferencji użytkowników GIS, czas na największe takie wydarzenie w Polsce. Już 25 października rozpocznie się organizowany przez Esri Polska Kongres GIS 2023. Obok przywiezionych wprost z San Diego inspiracji i newsów ze świata GIS, będzie tam można zapoznać się z tym, jak technologię geolokalizacji w swej działalności wykorzystują m.in. Allegro, Orange, Tatrzański Park Narodowy i Gaz-System, miasta jak Warszawa, Łódź czy Kraków, uczelnie, administracja centralna i samorządowa oraz wiele innych podmiotów. Podzielą się one swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu wykorzystania informacji przestrzennych w biznesie. Wydarzenie wskaże kierunki rozwoju i pokaże, jak budować przewagę konkurencyjną w oparciu o przestrzenne analizy danych.
– Choć nasza globalna wioska staje się coraz mniejsza, to zwiększa się poziom skomplikowania zależności pomiędzy jej częściami – zauważa Bogdan Zawiśliński, Dyrektor Sprzedaży w Esri Polska. – By rozumieć rzeczywistość organizacje potrzebują źródła informacji, przewodnika. Mapy, która pozwoli zorientować się w sytuacji i podjąć najlepsze w danej chwili decyzje, w dodatku szybko. Dlatego po raz kolejny organizujemy Kongres GIS, by w społeczności użytkowników technologii geolokalizacji wymieniać się doświadczeniami, najlepszymi praktykami, pomysłami, dzielić się przykładami zrealizowanych projektów i inspirować do rozwoju. Dokładnie tak samo, jak kilka miesięcy temu miało to miejsce w kalifornijskim San Diego podczas światowego Esri User Conference 2023, gdzie pojawiła się silna reprezentacja polskich organizacji, które już dziś z sukcesami wykorzystują technologię geoprzestrzenną.
Goście kongresu będą mogli poznać najnowsze trendy, rozwiązania i narzędzia GIS. Spotkanie będzie też wyśmienitą okazją do rozmowy o dobrych praktykach związanych z wdrożeniem i unowocześnieniem systemu GIS w przedsiębiorstwie, urzędzie czy firmie prywatnej. Z pewnością nie zabraknie też dyskusji o tym, jak wykorzystać potencjał informacji przestrzennej i dzięki temu usprawniać procesy decyzyjne.
– Choć od słynnego Yellowstone jesteśmy mniejsi czterdziestokrotnie, to dorównujemy mu w liczbie gości. Odwiedza nas ponad 4 mln osób w ciągu roku. Pogodzenie ruchu turystycznego o takim natężeniu z ochroną przyrody stanowi nie lada wyzwanie. Na szczęście wspierają nas narzędzia bazujące na GIS – mówi Katarzyna Dąbrowska-Stanik, Starszy Specjalista w Zespole ds. Danych Przestrzennych Tatrzańskiego Parku Narodowego. – O tym, jak zbieramy dane GIS, do czego wykorzystujemy aplikacje mobilne, a do czego drona, jak przetwarzamy i wizualizujemy pozyskane dane opowiemy podczas naszej prezentacji „Przykłady wykorzystania systemu ArcGIS Enterprise w Tatrzańskim Parku Narodowym”.
Tegoroczna edycja kongresu organizowana jest pod hasłem „Zmień perspektywę!”. Jest to odzwierciedleniem faktu, że rozwiązania bazujące na GIS pozwalają wykorzystującym je organizacjom w zupełnie nowy sposób spojrzeć na swoją działalność i otoczenie, a w efekcie dostrzec to, czego często nie widzą inni. O tej nowej perspektywie podczas dwudniowego spotkania opowiadać będą przedstawiciele administracji centralnej i samorządowej, biznesu, operatorzy logistyczni, zarządzający infrastrukturą krytyczną i naukowcy.
Wszystko to podczas dwudniowego spotkania (25-26 października) w wyjątkowych wnętrzach pochodzącej z XIX wieku Cukrowni Żnin. Miejsce to będzie stanowiło dodatkowy pretekst do zmiany perspektywy patrzenia na codzienne wyzwania przez uczestników kongresu. Pozwoli dotknąć historii i podjąć refleksję nad rewolucjami technologicznymi, które odciskają wyraźny ślad na naszej rzeczywistości. Dziś uczestniczymy w czwartej z nich, a technologia geoprzestrzenna jest jednym z jej najistotniejszych komponentów.
Więcej informacji o wydarzeniu, m.in. jego szczegółową agendę, a także formularz zgłoszeniowy znaleźć można na stronie internetowej Kongres GIS 2023. Zapraszamy do udziału!

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.