Kolejny rekordowy rok dla Element Logic
Norweska firma technologiczna podwaja swoje obroty drugi rok z rzędu. – Naszym celem jest zrewolucjonizowanie magazynowania na całym świecie – mówi Group CEO Element Logic, Dag-Adler Blakseth.
490 mln euro – tyle wyniósł obrót Element Logic w 2022 roku. W ten sposób obrót z 2021 roku został poprawiony o ponad 100%.
Inne kluczowe dane za rok 2022:
- Wskaźnik EBITDA wyniósł 57,5 mln euro.
- Standardowe zyski po opodatkowaniu wyniosły 27,7 mln euro.
- Zasoby pieniężne na końcu 2022 roku wynosiły 37,4 mln euro.
CEO Group, Dag-Adler Blakseth, wymienia trzy powody, dla których Element Logic może kolejny rok z rzędu świętować podwojenie obrotów.
– Po pierwsze działamy na rynku, który odnotowuje silny wzrost. Po drugie mamy dedykowane zespoły sprzedażowe realizujące strategiczne założenia. I po trzecie dostarczamy dobre rozwiązania z krótkim czasem dostawy – mówi Blakseth.
Inflacja, zaległości w łańcuchach dostaw, rekordowo wysokie ceny energii i geopolityczna niestabilność – rok 2022 był pełen drastycznych zmian. Trendy na poziomie makro wpłynęły też na branżę intralogistyki.
– Możliwość skutecznego przewidywania jest mniejsza niż kiedyś. To prowadzi do większej niepewności – również wśród klientów. Procesy podejmowania decyzji w 2022 roku były znacznie dłuższe niż w latach 2021 i 2020 – wyjaśnia Blakseth.
– Pokazaliśmy jednak, że poradziliśmy sobie bardzo dobrze w tej sytuacji – dodaje.
Jednym z bardzo ważnych posunięć Element Logic w 2022 roku było wybranie się za Atlantyk.
Od jednego do trzech kontynentów
Rok 2022 był tym rokiem, w którym Element Logic z europejskiej firmy stał się globalnym graczem. W marcu zeszłego roku wykupili amerykańską firmę SDI Industries – dostawcę automatyzacji i rozwiązań do sortowania. Wraz z przejęciem SDI, Element Logic wzbogacił się o 8 nowych lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Południowej.
– Wykupienie SDI Industries było dla nas kamieniem milowym. Wkroczyliśmy na atrakcyjny amerykański rynek wspólnie z silnym partnerem, który wspiera naszą strategię wzrostu i dobrze do nas pasuje – mówi Blakseth.
Niedawno amerykańskie czasopismo „Modern Materials Handling” wymieniło Element Logic wśród 20 topowych dostawców systemów na świecie.
– W tym roku wchodzimy do regionów Azji i Pacyfiku. W Element Logic chcemy zrewolucjonizować magazynowanie na całym świecie i widzimy duże możliwości na przyszłość – Blakseth podkreśla, że globalna ekspansja Element Logic dopiero się rozpoczęła.
Ciągłe poszukiwanie inteligentnych rozwiązań
Element Logic, jako firma technologiczna, musi się stale rozwijać. W 2022 roku wzbogaciła swój zespół o nowe kompetencje i możliwości. Istotnym kamieniem milowym było wykupienie niemieckiej firmy zajmującej się oprogramowaniem, S&P Computersysteme – wiodącego dostawcy rozwiązań IT w branży intralogistyki.
– Z S&P Computersysteme w naszym zespole poszerzamy kompetencje i zwiększamy możliwości w zakresie innowacji, integracji i łączenia rozwiązań sprzętowych i oprogramowania. Jest to dla nas klucz do dalszego rozwoju i oferowania naszym klientom najlepszych rozwiązań – wyjaśnia Blakseth.
Oprócz rozwiązań typu „cube” czyli pojemników ułożonych w stosy, megatrendem w intralogistyce jest obecnie system typu AMR – czyli Autonomous Mobile Robots. Element Logic podjął w tym obszarze istotne kroki w 2022 roku, nawiązując partnerstwo z firmą Addverb Technologies zajmującą się robotyką i automatyzacją.
– Dzięki naszej współpracy z Addverb Technologies możemy oferować naszym klientom szeroką gamę rozwiązań intralogistycznych, które działają razem: AutoStore, eOperator i AMR – mówi Blakseth.
– Właśnie tego oczekują dziś klienci. Nie chcą wybierać rozwiązań od trzech czy czterech różnych dostawców – chcą otrzymać to od jednego integratora systemów. W przyszłości będzie to szczególnie ważne, a my chcemy być preferowanym przez klientów dostawcą i partnerem na całym świecie – podsumowuje.
*Wyniki Element Logic z 2021 roku są oparte norweskich zasadach rachunkowości (NGAAP), a liczby z roku 2022 odnoszą się do międzynarodowych zasad rachunkowości (IFRS).

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu
Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Żywienie
Naukowcy opracowali czynniki wpływające na długowieczność. Decyduje o niej nie tylko dieta i tryb życia, ale też relacje z rodziną

Wiadomo już, że są pewne czynniki, które sprzyjają długowieczności. Aby dożyć 100, a nawet więcej lat trzeba stosować dietę bogatą w warzywa i owoce, odstawić używki, dbać o regularną aktywność fizyczną i zdrowy sen. Niezwykle ważne są także udane relacje rodzinne i towarzyskie. Prof. Grzegorz Dworacki z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu podkreśla, że kluczem do opracowania czynników długowieczności było wyznaczenie na świecie pięciu tzw. niebieskich stref, w których żyje najwięcej zdrowych, sprawnych i zadowolonych z życia stulatków.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.