Kolejny rekordowy rok dla Element Logic
Norweska firma technologiczna podwaja swoje obroty drugi rok z rzędu. – Naszym celem jest zrewolucjonizowanie magazynowania na całym świecie – mówi Group CEO Element Logic, Dag-Adler Blakseth.
490 mln euro – tyle wyniósł obrót Element Logic w 2022 roku. W ten sposób obrót z 2021 roku został poprawiony o ponad 100%.
Inne kluczowe dane za rok 2022:
- Wskaźnik EBITDA wyniósł 57,5 mln euro.
- Standardowe zyski po opodatkowaniu wyniosły 27,7 mln euro.
- Zasoby pieniężne na końcu 2022 roku wynosiły 37,4 mln euro.
CEO Group, Dag-Adler Blakseth, wymienia trzy powody, dla których Element Logic może kolejny rok z rzędu świętować podwojenie obrotów.
– Po pierwsze działamy na rynku, który odnotowuje silny wzrost. Po drugie mamy dedykowane zespoły sprzedażowe realizujące strategiczne założenia. I po trzecie dostarczamy dobre rozwiązania z krótkim czasem dostawy – mówi Blakseth.
Inflacja, zaległości w łańcuchach dostaw, rekordowo wysokie ceny energii i geopolityczna niestabilność – rok 2022 był pełen drastycznych zmian. Trendy na poziomie makro wpłynęły też na branżę intralogistyki.
– Możliwość skutecznego przewidywania jest mniejsza niż kiedyś. To prowadzi do większej niepewności – również wśród klientów. Procesy podejmowania decyzji w 2022 roku były znacznie dłuższe niż w latach 2021 i 2020 – wyjaśnia Blakseth.
– Pokazaliśmy jednak, że poradziliśmy sobie bardzo dobrze w tej sytuacji – dodaje.
Jednym z bardzo ważnych posunięć Element Logic w 2022 roku było wybranie się za Atlantyk.
Od jednego do trzech kontynentów
Rok 2022 był tym rokiem, w którym Element Logic z europejskiej firmy stał się globalnym graczem. W marcu zeszłego roku wykupili amerykańską firmę SDI Industries – dostawcę automatyzacji i rozwiązań do sortowania. Wraz z przejęciem SDI, Element Logic wzbogacił się o 8 nowych lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Południowej.
– Wykupienie SDI Industries było dla nas kamieniem milowym. Wkroczyliśmy na atrakcyjny amerykański rynek wspólnie z silnym partnerem, który wspiera naszą strategię wzrostu i dobrze do nas pasuje – mówi Blakseth.
Niedawno amerykańskie czasopismo „Modern Materials Handling” wymieniło Element Logic wśród 20 topowych dostawców systemów na świecie.
– W tym roku wchodzimy do regionów Azji i Pacyfiku. W Element Logic chcemy zrewolucjonizować magazynowanie na całym świecie i widzimy duże możliwości na przyszłość – Blakseth podkreśla, że globalna ekspansja Element Logic dopiero się rozpoczęła.
Ciągłe poszukiwanie inteligentnych rozwiązań
Element Logic, jako firma technologiczna, musi się stale rozwijać. W 2022 roku wzbogaciła swój zespół o nowe kompetencje i możliwości. Istotnym kamieniem milowym było wykupienie niemieckiej firmy zajmującej się oprogramowaniem, S&P Computersysteme – wiodącego dostawcy rozwiązań IT w branży intralogistyki.
– Z S&P Computersysteme w naszym zespole poszerzamy kompetencje i zwiększamy możliwości w zakresie innowacji, integracji i łączenia rozwiązań sprzętowych i oprogramowania. Jest to dla nas klucz do dalszego rozwoju i oferowania naszym klientom najlepszych rozwiązań – wyjaśnia Blakseth.
Oprócz rozwiązań typu „cube” czyli pojemników ułożonych w stosy, megatrendem w intralogistyce jest obecnie system typu AMR – czyli Autonomous Mobile Robots. Element Logic podjął w tym obszarze istotne kroki w 2022 roku, nawiązując partnerstwo z firmą Addverb Technologies zajmującą się robotyką i automatyzacją.
– Dzięki naszej współpracy z Addverb Technologies możemy oferować naszym klientom szeroką gamę rozwiązań intralogistycznych, które działają razem: AutoStore, eOperator i AMR – mówi Blakseth.
– Właśnie tego oczekują dziś klienci. Nie chcą wybierać rozwiązań od trzech czy czterech różnych dostawców – chcą otrzymać to od jednego integratora systemów. W przyszłości będzie to szczególnie ważne, a my chcemy być preferowanym przez klientów dostawcą i partnerem na całym świecie – podsumowuje.
*Wyniki Element Logic z 2021 roku są oparte norweskich zasadach rachunkowości (NGAAP), a liczby z roku 2022 odnoszą się do międzynarodowych zasad rachunkowości (IFRS).

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.