Kolejny rekordowy rok dla Element Logic
Norweska firma technologiczna podwaja swoje obroty drugi rok z rzędu. – Naszym celem jest zrewolucjonizowanie magazynowania na całym świecie – mówi Group CEO Element Logic, Dag-Adler Blakseth.
490 mln euro – tyle wyniósł obrót Element Logic w 2022 roku. W ten sposób obrót z 2021 roku został poprawiony o ponad 100%.
Inne kluczowe dane za rok 2022:
- Wskaźnik EBITDA wyniósł 57,5 mln euro.
- Standardowe zyski po opodatkowaniu wyniosły 27,7 mln euro.
- Zasoby pieniężne na końcu 2022 roku wynosiły 37,4 mln euro.
CEO Group, Dag-Adler Blakseth, wymienia trzy powody, dla których Element Logic może kolejny rok z rzędu świętować podwojenie obrotów.
– Po pierwsze działamy na rynku, który odnotowuje silny wzrost. Po drugie mamy dedykowane zespoły sprzedażowe realizujące strategiczne założenia. I po trzecie dostarczamy dobre rozwiązania z krótkim czasem dostawy – mówi Blakseth.
Inflacja, zaległości w łańcuchach dostaw, rekordowo wysokie ceny energii i geopolityczna niestabilność – rok 2022 był pełen drastycznych zmian. Trendy na poziomie makro wpłynęły też na branżę intralogistyki.
– Możliwość skutecznego przewidywania jest mniejsza niż kiedyś. To prowadzi do większej niepewności – również wśród klientów. Procesy podejmowania decyzji w 2022 roku były znacznie dłuższe niż w latach 2021 i 2020 – wyjaśnia Blakseth.
– Pokazaliśmy jednak, że poradziliśmy sobie bardzo dobrze w tej sytuacji – dodaje.
Jednym z bardzo ważnych posunięć Element Logic w 2022 roku było wybranie się za Atlantyk.
Od jednego do trzech kontynentów
Rok 2022 był tym rokiem, w którym Element Logic z europejskiej firmy stał się globalnym graczem. W marcu zeszłego roku wykupili amerykańską firmę SDI Industries – dostawcę automatyzacji i rozwiązań do sortowania. Wraz z przejęciem SDI, Element Logic wzbogacił się o 8 nowych lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Południowej.
– Wykupienie SDI Industries było dla nas kamieniem milowym. Wkroczyliśmy na atrakcyjny amerykański rynek wspólnie z silnym partnerem, który wspiera naszą strategię wzrostu i dobrze do nas pasuje – mówi Blakseth.
Niedawno amerykańskie czasopismo „Modern Materials Handling” wymieniło Element Logic wśród 20 topowych dostawców systemów na świecie.
– W tym roku wchodzimy do regionów Azji i Pacyfiku. W Element Logic chcemy zrewolucjonizować magazynowanie na całym świecie i widzimy duże możliwości na przyszłość – Blakseth podkreśla, że globalna ekspansja Element Logic dopiero się rozpoczęła.
Ciągłe poszukiwanie inteligentnych rozwiązań
Element Logic, jako firma technologiczna, musi się stale rozwijać. W 2022 roku wzbogaciła swój zespół o nowe kompetencje i możliwości. Istotnym kamieniem milowym było wykupienie niemieckiej firmy zajmującej się oprogramowaniem, S&P Computersysteme – wiodącego dostawcy rozwiązań IT w branży intralogistyki.
– Z S&P Computersysteme w naszym zespole poszerzamy kompetencje i zwiększamy możliwości w zakresie innowacji, integracji i łączenia rozwiązań sprzętowych i oprogramowania. Jest to dla nas klucz do dalszego rozwoju i oferowania naszym klientom najlepszych rozwiązań – wyjaśnia Blakseth.
Oprócz rozwiązań typu „cube” czyli pojemników ułożonych w stosy, megatrendem w intralogistyce jest obecnie system typu AMR – czyli Autonomous Mobile Robots. Element Logic podjął w tym obszarze istotne kroki w 2022 roku, nawiązując partnerstwo z firmą Addverb Technologies zajmującą się robotyką i automatyzacją.
– Dzięki naszej współpracy z Addverb Technologies możemy oferować naszym klientom szeroką gamę rozwiązań intralogistycznych, które działają razem: AutoStore, eOperator i AMR – mówi Blakseth.
– Właśnie tego oczekują dziś klienci. Nie chcą wybierać rozwiązań od trzech czy czterech różnych dostawców – chcą otrzymać to od jednego integratora systemów. W przyszłości będzie to szczególnie ważne, a my chcemy być preferowanym przez klientów dostawcą i partnerem na całym świecie – podsumowuje.
*Wyniki Element Logic z 2021 roku są oparte norweskich zasadach rachunkowości (NGAAP), a liczby z roku 2022 odnoszą się do międzynarodowych zasad rachunkowości (IFRS).
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.