Komunikaty PR

Kolejne inwestycje Toyoty w autonomiczne samochody i smart cities

2020-09-14  |  14:00
Biuro prasowe

Toyota robi następną inwestycję w rozwój autonomicznych samochodów, usług łączności i smart cities. Za 800 milionów dolarów tworzy fundusz inwestycyjny Woven Capital, wspierający rozwój firm technologicznych. Fundusz będzie stanowił kolejne ogniwo grupy Woven, w którą na początku przyszłego roku przekształci się firma badawcza Toyota Research Institute - Advanced Development, specjalizująca się w rozwoju oprogramowania do samochodów, w tym dla pojazdów autonomicznych. Powstanie grupy Woven to element trwającego procesu przeobrażania się Toyoty z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianych środków i usług mobilności.

 

Toyota Research Institute - Advanced Development, Inc. (TRI-AD) otwiera nowy fundusz inwestycyjny Woven Capital. Toyota przeznaczyła na nową spółkę 800 milionów dolarów. Woven Capital z siedzibą w Stanach Zjednoczonych rozpocznie działalność w styczniu 2021 roku.

Toyota rozbudowuje grupę Woven

Jest to kontynuacja budowy nowej grupy Woven – Woven Planet Holdings, Woven CORE i Woven Alphaw – w którą w styczniu 2021 roku zostanie przekształcona firma badawczo-rozwojowa TRI-AD. Grupa Woven ma się skupić na rozwoju oprogramowania do samochodów, systemach autonomicznej jazdy, automatycznie generowanych mapach i szeroko rozumianej mobilności – czyli technologiach, które ułatwiają ludziom poruszanie się bądź działanie na odległość.

Jednym z flagowych projektów grupy Woven jest eksperymentalne miasto Woven City, które Toyota buduje w okolicach góry Fuji. To inteligentne, autonomiczne, ekologiczne, bezemisyjne i samowystarczalne energetycznie miasto powstanie w ciągu kilku lat, a jego mieszkańcy wezmą udział w wieloletnim eksperymencie, jednocześnie prowadząc normalne życie. W tym żywym laboratorium inżynierowie Toyoty i współpracujący naukowcy będą testować najnowsze technologie oparte na sztucznej inteligencji.

Inne ważne projekty grupy Woven to Arene i Automated Mapping Platform (AMP) – otwarte platformy, stworzone przez TRI-AD do szerokiego użytku. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla programowalnych samochodów, zaś druga pozwala tworzyć i udostępniać bardzo dokładne mapy dla zautomatyzowanych i autonomicznych samochodów.

Spółka badawczo-rozwojowa TRI-AD, z której zostanie wyłoniona grupa Woven, została założona w marcu 2018 roku w Tokio. Jej głównym zadaniem jest dostarczanie oprogramowania do zautomatyzowanych samochodów. W ciągu ostatnich dwóch lat firma poczyniła ogromne postępy w opracowaniu najnowszych systemów wsparcia kierowcy o nazwie Teammate, opartych na Mobility Teammate Concept.

Fundusz inwestycyjny dla nowych technologii

Woven Capital będzie wspierał merytorycznie grupę Woven, inwestując w firmy technologiczne szukające kapitału na rozwój. W ten sposób zapewni grupie stały dopływ nowych pomysłów, technologii i ludzi. Fundusz inwestycyjny Toyoty skupi się na firmach rozwijających innowacyjne technologie i modele biznesowe w najbardziej przyszłościowych dziedzinach – samochodów autonomicznych, automatyzacji, sztucznej inteligencji i uczenia się maszyn, a także przetwarzania danych, usług łączności i smart cities. Woven Capital będzie współpracować z Toyota AI Ventures, funduszem inwestycyjnym dla start-upów, oferując kolejną fazę finansowania dla firm, które rozwinęły się dzięki wsparciu Toyota AI Ventures. Woven Capital nie będzie się jednak ograniczać do tej jednej kooperacji w ramach grupy Toyoty, lecz zainwestuje także w inne fundusze typu venture capital na całym świecie.

„Dzięki tak zróżnicowanym projektom jak Arene, Automated Mapping Platform i Woven City, Woven Planet Holdings Group stawia przed sobą bardzo ambitne zadania. Dlatego potrzebujemy jak najszerszego grona partnerów i różnorodnych technologii” – powiedział James Kuffner, CEO Toyota Research Institute - Advanced Development. – „Inwestycje Woven Capital pozwolą nam spleść ze sobą globalne portfolio partnerów i technologii, które przyniesie długofalowe korzyści naszym klientom i społeczeństwu. Woven Capital umożliwi nam także kontynuację współpracy na etapie finansowania rozwojowego z firmami wspieranymi na początkowym etapie przez Toyota AI Ventures”.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł Biuro prasowe
2024-04-23 | 12:00

Wiosenna promocja ZTE – smartfony od 249 zł

Smartfony ZTE Blade to seria przystępnych cenowo telefonów zbalansowanych pod kątem stosunku ceny do jakości. Charakteryzują się one estetycznym i niebanalnym designem oraz odpowiednio
Technologie SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI
2024-04-19 | 13:00

SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli AI

SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie AI i umożliwią budowanie wiarygodnych i
Technologie Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
2024-04-19 | 11:00

Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens

Universal Robots (UR), wiodąca na świecie firma produkująca roboty współpracujące (coboty), zintegrowała interfejs SRCI (ang. Standard Robot Command Interface,  standardowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.