Kolejne inwestycje Toyoty w autonomiczne samochody i smart cities
Toyota robi następną inwestycję w rozwój autonomicznych samochodów, usług łączności i smart cities. Za 800 milionów dolarów tworzy fundusz inwestycyjny Woven Capital, wspierający rozwój firm technologicznych. Fundusz będzie stanowił kolejne ogniwo grupy Woven, w którą na początku przyszłego roku przekształci się firma badawcza Toyota Research Institute - Advanced Development, specjalizująca się w rozwoju oprogramowania do samochodów, w tym dla pojazdów autonomicznych. Powstanie grupy Woven to element trwającego procesu przeobrażania się Toyoty z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianych środków i usług mobilności.
Toyota Research Institute - Advanced Development, Inc. (TRI-AD) otwiera nowy fundusz inwestycyjny Woven Capital. Toyota przeznaczyła na nową spółkę 800 milionów dolarów. Woven Capital z siedzibą w Stanach Zjednoczonych rozpocznie działalność w styczniu 2021 roku.
Toyota rozbudowuje grupę Woven
Jest to kontynuacja budowy nowej grupy Woven – Woven Planet Holdings, Woven CORE i Woven Alphaw – w którą w styczniu 2021 roku zostanie przekształcona firma badawczo-rozwojowa TRI-AD. Grupa Woven ma się skupić na rozwoju oprogramowania do samochodów, systemach autonomicznej jazdy, automatycznie generowanych mapach i szeroko rozumianej mobilności – czyli technologiach, które ułatwiają ludziom poruszanie się bądź działanie na odległość.
Jednym z flagowych projektów grupy Woven jest eksperymentalne miasto Woven City, które Toyota buduje w okolicach góry Fuji. To inteligentne, autonomiczne, ekologiczne, bezemisyjne i samowystarczalne energetycznie miasto powstanie w ciągu kilku lat, a jego mieszkańcy wezmą udział w wieloletnim eksperymencie, jednocześnie prowadząc normalne życie. W tym żywym laboratorium inżynierowie Toyoty i współpracujący naukowcy będą testować najnowsze technologie oparte na sztucznej inteligencji.
Inne ważne projekty grupy Woven to Arene i Automated Mapping Platform (AMP) – otwarte platformy, stworzone przez TRI-AD do szerokiego użytku. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla programowalnych samochodów, zaś druga pozwala tworzyć i udostępniać bardzo dokładne mapy dla zautomatyzowanych i autonomicznych samochodów.
Spółka badawczo-rozwojowa TRI-AD, z której zostanie wyłoniona grupa Woven, została założona w marcu 2018 roku w Tokio. Jej głównym zadaniem jest dostarczanie oprogramowania do zautomatyzowanych samochodów. W ciągu ostatnich dwóch lat firma poczyniła ogromne postępy w opracowaniu najnowszych systemów wsparcia kierowcy o nazwie Teammate, opartych na Mobility Teammate Concept.
Fundusz inwestycyjny dla nowych technologii
Woven Capital będzie wspierał merytorycznie grupę Woven, inwestując w firmy technologiczne szukające kapitału na rozwój. W ten sposób zapewni grupie stały dopływ nowych pomysłów, technologii i ludzi. Fundusz inwestycyjny Toyoty skupi się na firmach rozwijających innowacyjne technologie i modele biznesowe w najbardziej przyszłościowych dziedzinach – samochodów autonomicznych, automatyzacji, sztucznej inteligencji i uczenia się maszyn, a także przetwarzania danych, usług łączności i smart cities. Woven Capital będzie współpracować z Toyota AI Ventures, funduszem inwestycyjnym dla start-upów, oferując kolejną fazę finansowania dla firm, które rozwinęły się dzięki wsparciu Toyota AI Ventures. Woven Capital nie będzie się jednak ograniczać do tej jednej kooperacji w ramach grupy Toyoty, lecz zainwestuje także w inne fundusze typu venture capital na całym świecie.
„Dzięki tak zróżnicowanym projektom jak Arene, Automated Mapping Platform i Woven City, Woven Planet Holdings Group stawia przed sobą bardzo ambitne zadania. Dlatego potrzebujemy jak najszerszego grona partnerów i różnorodnych technologii” – powiedział James Kuffner, CEO Toyota Research Institute - Advanced Development. – „Inwestycje Woven Capital pozwolą nam spleść ze sobą globalne portfolio partnerów i technologii, które przyniesie długofalowe korzyści naszym klientom i społeczeństwu. Woven Capital umożliwi nam także kontynuację współpracy na etapie finansowania rozwojowego z firmami wspieranymi na początkowym etapie przez Toyota AI Ventures”.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.