Komunikaty PR

Kolejne inwestycje Toyoty w autonomiczne samochody i smart cities

2020-09-14  |  14:00
Biuro prasowe

Toyota robi następną inwestycję w rozwój autonomicznych samochodów, usług łączności i smart cities. Za 800 milionów dolarów tworzy fundusz inwestycyjny Woven Capital, wspierający rozwój firm technologicznych. Fundusz będzie stanowił kolejne ogniwo grupy Woven, w którą na początku przyszłego roku przekształci się firma badawcza Toyota Research Institute - Advanced Development, specjalizująca się w rozwoju oprogramowania do samochodów, w tym dla pojazdów autonomicznych. Powstanie grupy Woven to element trwającego procesu przeobrażania się Toyoty z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianych środków i usług mobilności.

 

Toyota Research Institute - Advanced Development, Inc. (TRI-AD) otwiera nowy fundusz inwestycyjny Woven Capital. Toyota przeznaczyła na nową spółkę 800 milionów dolarów. Woven Capital z siedzibą w Stanach Zjednoczonych rozpocznie działalność w styczniu 2021 roku.

Toyota rozbudowuje grupę Woven

Jest to kontynuacja budowy nowej grupy Woven – Woven Planet Holdings, Woven CORE i Woven Alphaw – w którą w styczniu 2021 roku zostanie przekształcona firma badawczo-rozwojowa TRI-AD. Grupa Woven ma się skupić na rozwoju oprogramowania do samochodów, systemach autonomicznej jazdy, automatycznie generowanych mapach i szeroko rozumianej mobilności – czyli technologiach, które ułatwiają ludziom poruszanie się bądź działanie na odległość.

Jednym z flagowych projektów grupy Woven jest eksperymentalne miasto Woven City, które Toyota buduje w okolicach góry Fuji. To inteligentne, autonomiczne, ekologiczne, bezemisyjne i samowystarczalne energetycznie miasto powstanie w ciągu kilku lat, a jego mieszkańcy wezmą udział w wieloletnim eksperymencie, jednocześnie prowadząc normalne życie. W tym żywym laboratorium inżynierowie Toyoty i współpracujący naukowcy będą testować najnowsze technologie oparte na sztucznej inteligencji.

Inne ważne projekty grupy Woven to Arene i Automated Mapping Platform (AMP) – otwarte platformy, stworzone przez TRI-AD do szerokiego użytku. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla programowalnych samochodów, zaś druga pozwala tworzyć i udostępniać bardzo dokładne mapy dla zautomatyzowanych i autonomicznych samochodów.

Spółka badawczo-rozwojowa TRI-AD, z której zostanie wyłoniona grupa Woven, została założona w marcu 2018 roku w Tokio. Jej głównym zadaniem jest dostarczanie oprogramowania do zautomatyzowanych samochodów. W ciągu ostatnich dwóch lat firma poczyniła ogromne postępy w opracowaniu najnowszych systemów wsparcia kierowcy o nazwie Teammate, opartych na Mobility Teammate Concept.

Fundusz inwestycyjny dla nowych technologii

Woven Capital będzie wspierał merytorycznie grupę Woven, inwestując w firmy technologiczne szukające kapitału na rozwój. W ten sposób zapewni grupie stały dopływ nowych pomysłów, technologii i ludzi. Fundusz inwestycyjny Toyoty skupi się na firmach rozwijających innowacyjne technologie i modele biznesowe w najbardziej przyszłościowych dziedzinach – samochodów autonomicznych, automatyzacji, sztucznej inteligencji i uczenia się maszyn, a także przetwarzania danych, usług łączności i smart cities. Woven Capital będzie współpracować z Toyota AI Ventures, funduszem inwestycyjnym dla start-upów, oferując kolejną fazę finansowania dla firm, które rozwinęły się dzięki wsparciu Toyota AI Ventures. Woven Capital nie będzie się jednak ograniczać do tej jednej kooperacji w ramach grupy Toyoty, lecz zainwestuje także w inne fundusze typu venture capital na całym świecie.

„Dzięki tak zróżnicowanym projektom jak Arene, Automated Mapping Platform i Woven City, Woven Planet Holdings Group stawia przed sobą bardzo ambitne zadania. Dlatego potrzebujemy jak najszerszego grona partnerów i różnorodnych technologii” – powiedział James Kuffner, CEO Toyota Research Institute - Advanced Development. – „Inwestycje Woven Capital pozwolą nam spleść ze sobą globalne portfolio partnerów i technologii, które przyniesie długofalowe korzyści naszym klientom i społeczeństwu. Woven Capital umożliwi nam także kontynuację współpracy na etapie finansowania rozwojowego z firmami wspieranymi na początkowym etapie przez Toyota AI Ventures”.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.