Jak wygrać 10 000 dolarów w konkursie Huawei Next-Image Awards 2020?

Zdjęcie, które zachwyci jury globalnego konkursu i zdeklasuje konkurencję – jak je zrobić? Jaki przedmiot uchwycić w kadrze? Członkowie jury konkursu Huawei Next-Image Awards 2020, m.in. Steve McCurry i Elizaveta Porodina, przygotowali fotograficzne podpowiedzi dla uczestników, na których czeka m.in. 10 000 dolarów i flagowy smartfon Huawei P40 Pro.
Obiektyw aparatu to pryzmat, który pozwala pokazać otaczający nas świat w osobisty i niepowtarzalny sposób. Jednocześnie fotografia to nieustający proces uczenia się, który wymaga czasu, ogromnej liczby wykonanych zdjęć, ale także wiedzy technicznej. Podczas doskonalenia umiejętności fotograficznych warto czerpać z doświadczenia ekspertów, którzy dzieląc się radami i wskazówkami mogą pomóc wzbić się na wyżyny swoich fotograficznych umiejętności.
Huawei zachęca do podjęcia wyzwania i przesyłania swoich prac do konkursu, nawet jeśli uczestnik dopiero rozpoczyna swoją przygodę z fotografią mobilną. Członkowie jury Next-Image Awards 2020, podzielili się fotograficznymi radami, by pomóc uczestnikom w zrobieniu zdjęć, które mają szansę zostać wyróżnione w konkursie, a jego autorzy otrzymać nagrody Grand Prize – 10 000 dolarów i smartfon Huawei P40 Pro.
Eksperci w jury konkursu i ich rady dla uczestników
Steve McCurry – Amerykański fotograf, autor „Afgańskiej dziewczyny”
Steve McCurry jest od ponad 30 lat jednym z najbardziej uznanych głosów we współczesnej fotografii. Jest autorem licznych okładek czasopism i książek, a na swoim koncie ma niezliczone międzynarodowe wystawy swoich prac. McCurry został wyróżniony jednymi z najbardziej prestiżowych nagród w branży, w tym złotym medalem Roberta Capy, nagrodą National Press Photographers Award oraz czterema pierwszymi nagrodami w konkursie World Press Photo.
- Dla fotografa ważne jest, aby pracował w kontekście, który go pasjonuje. Jeśli nawiążesz silną więź emocjonalną z obiektem zdjęć, efekt Twojej pracy będzie lepszy – podpowiada uczestnikom konkursu Steve McCurry.
Elizaveta Porodina – artystka, fotografka i psycholożka
Elizaveta Porodina to pochodząca z Rosji artystka i fotografka mody, znana z surrealistycznych motywów. W swojej eksperymentalnej fotografii podróżuje w czasie i przestrzeni, wydobywając emocje leżące u jej podstaw. W swoich pracach często bawi się melancholijną symboliką.
- Fotografia i psychologia nie są tak daleko od siebie, jak mogłoby się początkowo wydawać. Obie dyscypliny starają się odkryć głębię przedmiotu – chcą poznać, opisać i w pełni zrozumieć wyjątkowe zachowanie bohatera. Oceniając zdjęcie, szukam prostoty ekspresji oraz świetnej kompozycji, które przeplatają się z przesłaniem obrazu – zdradza Elizaveta Porodina.
Karolina Henke – fotografka mody i sztuki
Karolina Henke to uznana na całym świecie szwedzka fotografka sztuki i mody. Jej wyjątkowe kadry tworzą świat historii opowiadającej o artystycznej perfekcji.
- Staram się opowiadać historię poprzez wizje i interpretacje, które widzę w mojej głowie. Jednak tak naprawdę narracja zależy od odbiorców zdjęć. To oni kontemplują i tworzą własną opowieść, opartą na własnych doświadczeniach oraz sposobie w jaki ja tę historię ujęłam. Przynajmniej mam nadzieję, że ich do tego inspiruję – dzieli się swoim doświadczeniem Karolina Henke.
Reuben Krabbe - fotograf przyrody i sportów ekstremalnych
Reuben Krabbe jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych fotografów w świecie sportów ekstremalnych. Jego trylogia surrealistycznych zdjęć łączących narciarstwo i przestrzeń – „Aurora”, „Zaćmienie” i „Mgławica” – przykuły uwagę i rozbudziły wyobraźnię milionów na całym świecie.
- Jesteśmy w wyjątkowym momencie w historii świata. To pierwsza pandemia od czasu wynalezienia aparatów cyfrowych i telefonów z aparatem. Myślę, że zdjęcia, które zobrazują te niezwyczajne czasy i społeczną reakcję na zaistniałą sytuację będą bardzo interesujące. Mimo, że pozostajemy osobno, dzielimy podobne doświadczenia. Warto pokusić się o uchwycenie tego masowego zjawiska. Natomiast prostszą metodą zabawy z fotografią mobilną w obecnych czasach jest fotografia z bliskiej perspektywy. Można pokazać wiele szczegółów z każdego zakątka domu. Rośliny oraz żywność skrywają w małych teksturach świat warty odkrycia – ocenia Reuben Krabbe.
Pozostali członkowie jury - Andrew Garrihy i Li Changzhu z Huawei Consumer Business Group
Także przedstawiciele Huawei CBG będą oceniać zgłoszone prace w globalnym etapie Huawei Next-Image Awards 2020. Andrew Garrihy w Huawei CBG odpowiada za globalny wizerunek i rozwój marki. Natomiast Li Changzhu, który jest inicjatorem konkursu Next-Image Awards, odpowiada za planowanie strategiczne i współpracę ekosystemową w Huawei CBG.
Atrakcyjne nagrody dla zwycięzców
Warunkiem udziału w konkursie jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie go do 31 lipca na konkursowej platformie. Na tej platformie można także znaleźć regulamin konkursu. Każdy uczestnik może zgłosić do 30 zdjęć w całym konkursie.
W pierwszym etapie konkursu lokalne jury wyłoni 20 najlepszych polskich twórców – po 4 z każdej z 5 kategorii. Każdy laureat otrzyma bezprzewodowe słuchawki Huawei FreeBuds 3, a wyróżnione prace staną w szranki ze zdjęciami autorów z całego świata w etapie globalnym. Dodatkowo autor najlepszej pracy z Polski otrzyma laptop Huawei MateBook 13 2020.
Trzech zwycięzców globalnego etapu konkursu otrzyma tytuł Fotografa Roku, nagrodę Grand Prize w wysokości 10 000 dolarów, a także najnowszy, fotograficzny smartfon Huawei P40 Pro. Nagrodzonych zostanie także 15 najlepszych prac ze wszystkich kategorii, a każdy laureat otrzyma 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. Dodatkowo jury wyróżni jeszcze 55 autorów prac, którzy otrzymają smartfon Huawei P40 Pro. Konkurs zostanie rozstrzygnięty we wrześniu.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.