Komunikaty PR

Jak rozszerzona rzeczywistość uratuje święta dla handlu detalicznego

2022-11-09  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Urszula Kostrzewa
Ro

Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team

Święta to jeden z najbardziej dochodowych okresów dla sektora detalicznego. Konkurencja z roku na rok rośnie, więc żeby pozostawać w świadomościach klientów, marki muszą wymyślać coraz bardziej innowacyjne sposoby na zwrócenie na siebie uwagi.

W sezonie świątecznym 2021 roku amerykańscy konsumenci wydali ponad 878 miliardów dolarów, z czego około 211 miliardów dolarów pochodziło ze sprzedaży online. Stanowi to wzrost o 54,9% w porównaniu z sezonem świątecznym 2019. Przyspieszony przez pandemię ecommerce stał się nową normą dla wielu kupujących. To przesunięcie na zakupy online znacząco wpływa na sklepy stacjonarne, których sukces opiera się na kupujących wchodzących do lokalu handlowego. Aby zwiększyć ruch w sklepie, sprzedawcy muszą przemyśleć swoje doświadczenia i dać konsumentom nowe powody do odwiedzenia i poznania fizycznej lokalizacji.

Firma Niantic proponuje jeden ze sposobów, w jaki detaliści mogą to zrobić, jest rzeczywistość rozszerzona (AR). Rzeczywistość rozszerzona ma charakter doświadczalny, ponieważ czyni użytkowników aktywnymi uczestnikami wirtualnych treści, z którymi się stykają, w otaczającym ich świecie.

Wykorzystując przestrzeń fizyczną, AR odblokowuje cyfrowego bliźniaka lokalizacji, który może być rozszerzony w celu stworzenia nieskończonej liczby ciekawych doświadczeń. Nadaje to nowe znaczenie danej lokalizacji i angażuje konsumentów w interaktywne doświadczenia, które mogą prowadzić do wymiernych rezultatów. Dzięki internetowej rzeczywistości rozszerzonej (WebAR), wszystko to można osiągnąć w przeglądarce, bez konieczności pobierania aplikacji, co sprawia, że jest to niezwykle łatwe i dostępne dla użytkowników.

Ożywiaj okna i plakaty

AR umożliwia tworzenie instalacji o większych rozmiarach i z korzystać z rozwiązań niedostępnych w fizycznym świecie. Co roku dziesiątki tysięcy osób odwiedza dom towarowy Harrods, by obejrzeć słynne świąteczne wystawy wzdłuż Brompton Road w Londynie. W ubiegłym roku Harrods współpracował ze studiem Visualise, zajmującym się treściami immersyjnymi, aby nadać wystawom dodatkowy wymiar, zamieniając cztery okna domu towarowego w atrakcje rzeczywistości rozszerzonej.

Zamiast oglądać fizyczną ekspozycję przez okno, klienci otrzymali oklejkę z kodem QR, który musieli zeskanować, aby "stać się świadkami spektaklu". Korzystając ze smartfona, kupujący zobaczyli wirtualną kurtynę, która podniosła się na okno i ukazała zegarową zabawkę-robota z napisem Harrods "H" na piersi. Naturalnej wielkości robot ożył i zaczął mechanicznie tańczyć do Jeziora Łabędziego. W połowie występu postać stała się samoświadoma i zdjęła mechaniczne ograniczenia z nóg, by tańczyć freestyle'owo w oknie, a następnie założyć czapkę Mikołaja i wykonać ostatni ukłon.

To doświadczenie AR wykorzystało technologię Image Target firmy 8th Wall. Przedsiębiorstwo na początku 2022 roku dołączyło do Niantic – globalnego twórcu gier i aplikacji AR.

Promocje i niespodzianki dla zaangażowanych konsumentów

W 2020 r. centrum handlowe Westfield rozpoczęło zakrojone na szeroką skalę akcję z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej w 22 centrach handlowych Westfield w Stanach Zjednoczonych. Po zeskanowaniu kodu QR w jednym z uczestniczących w akcji centrów Westfield, akcja "The Holiday Hunt" zabierała kupujących w magiczną przygodę po centrum handlowym, podczas której odkrywali 10 wirtualnych postaci o tematyce świątecznej, m.in. tańczące pierniczki, bałwanki, filtr na twarz Świętego Mikołaja, Dziadka do orzechów, renifery i inne. Każda z nich dawała możliwość zrobienia sobie zdjęcia lub nagrania wideo, które można było udostępnić znajomym i rodzinie. Po odnalezieniu wszystkich 10 postaci gracze otrzymywali ekskluzywne promocje i oferty do zrealizowania w uczestniczących w grze sklepach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ro
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.