Komunikaty PR

Jak rozszerzona rzeczywistość uratuje święta dla handlu detalicznego

2022-11-09  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Urszula Kostrzewa
Ro

Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team

Święta to jeden z najbardziej dochodowych okresów dla sektora detalicznego. Konkurencja z roku na rok rośnie, więc żeby pozostawać w świadomościach klientów, marki muszą wymyślać coraz bardziej innowacyjne sposoby na zwrócenie na siebie uwagi.

W sezonie świątecznym 2021 roku amerykańscy konsumenci wydali ponad 878 miliardów dolarów, z czego około 211 miliardów dolarów pochodziło ze sprzedaży online. Stanowi to wzrost o 54,9% w porównaniu z sezonem świątecznym 2019. Przyspieszony przez pandemię ecommerce stał się nową normą dla wielu kupujących. To przesunięcie na zakupy online znacząco wpływa na sklepy stacjonarne, których sukces opiera się na kupujących wchodzących do lokalu handlowego. Aby zwiększyć ruch w sklepie, sprzedawcy muszą przemyśleć swoje doświadczenia i dać konsumentom nowe powody do odwiedzenia i poznania fizycznej lokalizacji.

Firma Niantic proponuje jeden ze sposobów, w jaki detaliści mogą to zrobić, jest rzeczywistość rozszerzona (AR). Rzeczywistość rozszerzona ma charakter doświadczalny, ponieważ czyni użytkowników aktywnymi uczestnikami wirtualnych treści, z którymi się stykają, w otaczającym ich świecie.

Wykorzystując przestrzeń fizyczną, AR odblokowuje cyfrowego bliźniaka lokalizacji, który może być rozszerzony w celu stworzenia nieskończonej liczby ciekawych doświadczeń. Nadaje to nowe znaczenie danej lokalizacji i angażuje konsumentów w interaktywne doświadczenia, które mogą prowadzić do wymiernych rezultatów. Dzięki internetowej rzeczywistości rozszerzonej (WebAR), wszystko to można osiągnąć w przeglądarce, bez konieczności pobierania aplikacji, co sprawia, że jest to niezwykle łatwe i dostępne dla użytkowników.

Ożywiaj okna i plakaty

AR umożliwia tworzenie instalacji o większych rozmiarach i z korzystać z rozwiązań niedostępnych w fizycznym świecie. Co roku dziesiątki tysięcy osób odwiedza dom towarowy Harrods, by obejrzeć słynne świąteczne wystawy wzdłuż Brompton Road w Londynie. W ubiegłym roku Harrods współpracował ze studiem Visualise, zajmującym się treściami immersyjnymi, aby nadać wystawom dodatkowy wymiar, zamieniając cztery okna domu towarowego w atrakcje rzeczywistości rozszerzonej.

Zamiast oglądać fizyczną ekspozycję przez okno, klienci otrzymali oklejkę z kodem QR, który musieli zeskanować, aby "stać się świadkami spektaklu". Korzystając ze smartfona, kupujący zobaczyli wirtualną kurtynę, która podniosła się na okno i ukazała zegarową zabawkę-robota z napisem Harrods "H" na piersi. Naturalnej wielkości robot ożył i zaczął mechanicznie tańczyć do Jeziora Łabędziego. W połowie występu postać stała się samoświadoma i zdjęła mechaniczne ograniczenia z nóg, by tańczyć freestyle'owo w oknie, a następnie założyć czapkę Mikołaja i wykonać ostatni ukłon.

To doświadczenie AR wykorzystało technologię Image Target firmy 8th Wall. Przedsiębiorstwo na początku 2022 roku dołączyło do Niantic – globalnego twórcu gier i aplikacji AR.

Promocje i niespodzianki dla zaangażowanych konsumentów

W 2020 r. centrum handlowe Westfield rozpoczęło zakrojone na szeroką skalę akcję z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej w 22 centrach handlowych Westfield w Stanach Zjednoczonych. Po zeskanowaniu kodu QR w jednym z uczestniczących w akcji centrów Westfield, akcja "The Holiday Hunt" zabierała kupujących w magiczną przygodę po centrum handlowym, podczas której odkrywali 10 wirtualnych postaci o tematyce świątecznej, m.in. tańczące pierniczki, bałwanki, filtr na twarz Świętego Mikołaja, Dziadka do orzechów, renifery i inne. Każda z nich dawała możliwość zrobienia sobie zdjęcia lub nagrania wideo, które można było udostępnić znajomym i rodzinie. Po odnalezieniu wszystkich 10 postaci gracze otrzymywali ekskluzywne promocje i oferty do zrealizowania w uczestniczących w grze sklepach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ro
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce

Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.

Zdrowie

Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.

Algorytmy sztucznej inteligencji usprawnią wykrywanie wrodzonych wad serca w okresie prenatalnym. Wykrycie problemu na tym etapie ma kolosalne znaczenie dla rokowania noworodka. Fundacja Serce Dziecka realizuje program, który ma przygotować medyków na nadchodzące zastosowania AI w analizowaniu danych z echokardiografii płodu. Są już obiecujące dane mówiące o tym, że algorytmy skutecznie wspierają lekarzy w stawianiu takich diagnoz. Również polskie środowisko naukowe pracuje nad technologią, która będzie analizowała dane obrazowe w podobny sposób, jak robi to człowiek.

Handel

Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę

W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.