Jak firma zwiększyła miesięczną sprzedaż o 70% dzięki monitoringowi Internetu
Dotychczas w 2021 r. na Facebooku pojawiło się 214 mln wypowiedzi publicznych tylko w języku polskim. Na Twitterze opublikowano ponad 103 mln postów, na Instagramie 5 mln, a na blogach i forach dodano 34 mln wpisów. Firmy, które chcą osiągnąć sukces na rynku, powinny zwrócić uwagę na te liczby i skupić się na analizie opinii Internautów. Dzięki współpracy z polskim SentiOne przy monitoringu Internetu operator komórkowy MobileVikings zwiększył miesięczną sprzedaż o 70 proc., a zasięgi aż o 300 proc.
Wśród działających na polskim rynku operatorów nowatorskim działaniem wyróżnia się Mobile Vikings. W analizie wyników swoich kampanii skorzystał z pomocy SentiOne, polskiej firmy wspierającej marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z użyciem zaawansowanej sztucznej inteligencji.
Dzięki analizie opinii Internautów zasięgi Mobile Vikings wzrosły o 300 proc. miesięcznie
Bieżący monitoring reakcji na działania firmy przyniósł błyskawiczne efekty. W porównaniu do 12 miesięcy przed jego wprowadzeniem miesięczne zasięgi Mobile Vikings wzrosły średnio aż o 300 proc., a miesięczna sprzedaż o 70 proc. Naszym głównym celem w 2020 r. było skupienie się na podniesieniu zasięgu - mówi Magdalena Broj, Head of Communication w Mobile Vikings - Dzięki wprowadzeniu nowej metody pracy oraz korzystaniu z narzędzi SentiOne mogliśmy dokładnie monitorować efekty naszych działań i na bieżąco modyfikować kolejne zaplanowane akcje. W rezultacie osiągnęliśmy stabilne wzrosty, a w obliczu takich wyników trudno ocenić współpracę z SentiOne inaczej, niż pozytywnie. Z chęcią będziemy ją kontynuować.
W przypadku kampanii internetowych liczy się przede wszystkim nieustanna, bieżąca analiza wyników i błyskawiczne reagowanie - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne, polskiej firmie zajmującej się monitoringiem Internetu i automatyzacją obsługi klienta z użyciem zaawansowanej sztucznej inteligencji - Dotychczas w 2021 r. na Facebooku pojawiło się 214 mln wypowiedzi publicznych tylko w języku polskim. Na Twitterze opublikowano ponad 103 mln postów, na Instagramie 5 mln, a na blogach i forach dodano 34 mln wpisów. Analizując te wypowiedzi, można poznać sugestie i zastrzeżenia Internautów, odnieść się do nich i ewentualnie uwzględnić je w działaniach, co przełoży się na wizerunek firmy przyjaznej i zwracającej uwagę na potrzeby konsumentów.
Zdaniem Polaków firmy powinny angażować się w cele społeczne
Mobile Vikings, którego siedziba mieści się we Wrocławiu, postanowiło skoncentrować się na lokalnych działaniach charytatywnych i proekologicznych. Firma m.in. adoptowała wilka z wrocławskiego ZOO, sfinansowali zakup testów na COVID-19 dla Wrocławskiego Hospicjum Bonifratrówi wsparli pierwsze polskie schronisko dla koni TARA. Z kolei specjalny projekt Viking Support stworzony na czas pandemii miał na celu pomóc w walce z koronawirusem. Wykorzystano HelpDesk firmy, by zorganizować infolinię dla osób, które potrzebowały pomocy w codziennych sprawach, jak zakupy czy wyprowadzenie psa w trakcie przebywania na kwarantannie. Wsparcie nieśli wolontariusze z różnych organizacji, a nierzadko sami pracownicy Mobile Vikings. W czasie lockdownów zorganizowali również akcję Virusong, w ramach której zachęcali do nagrywania i udostępniania w social media piosenek o tym, co najbardziej denerwuje ludzi zamkniętych w domach, by pomóc im rozładować negatywne emocje i uświadomić, że są w nich osamotnieni.
Firma Mobile Vikings jest obecna w Polsce od 2013 r., a jej oferta obejmuje usługi telekomunikacyjne na kartę oraz internet mobilny. Obecnie ma w swojej bazie ponad 75 000 aktywnych kart SIM. Nie reklamuje się za pomocą tradycyjnych mediów masowych, jak telewizja, a jego aktywność marketingowa i sprzedażowa ogranicza się niemal w całości do kanałów online. W związku z tym nietypowym jak na nasze realia modelem biznesowym firma stanęła przed wyzwaniem, jakim było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i zwiększenie rozpoznawalności marki. Z kolei SentiOne już od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego silnika rozumienia języka naturalnego rozpoznają one intencje autorów wypowiedzi z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi.
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.