Inwestycje sposobem na pandemię? Atlas wzmacnia automatyzację
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Grupa Atlas tylko w ubiegłym roku zainwestowała ponad 50 milionów złotych w unowocześnienie swoich fabryk oraz blisko 25 milionów złotych przeznaczyła na remonty. Grupa nie powiedziała ostatniego słowa i w tym roku zamierza przeprowadzić szereg inwestycji nie tylko na polskim rynku, ale i w zagranicznych fabrykach.
PIE podaje, że wystarczające moce produkcyjne w stosunku do portfela zamówień deklaruje 72 proc. przedsiębiorstw. Co piąty badany wskazywał na zbyt duże moce produkcyjne przy przewidywanych zmianach popytu, a zbyt małe jedynie co 8 proc. badanych przedsiębiorstw.
Grupa Atlas zwiększyła moce produkcyjne
Grupa Atlas – lider na rynku producentów chemii budowlanej – podsumowała inwestycje zrealizowane w 2020 roku. Firma przedstawiła również planowane działania na najbliższy rok. Prezes Grupy, Paweł Kisiel wyjaśnia, że dzięki przeprowadzonym inwestycjom udało się m.in. zwiększyć moce produkcyjne.
– Zakupiliśmy nowe pakowaczki FFS do dwóch zakładów produkcyjnych, co pozwoliło nam zwiększyć wydajność produkcji naszej najnowszej linii produktowej GEOFLEX. Udało nam się to zorganizować bez zatrzymywania na dłużej procesu produkcji. W trakcie realizacji są prace zwiększające nasze zdolności produkcyjne wyrobów mokrych, w tym linii produktów GTA. Zwiększone też zostały możliwości produkcji wyrobów przez doposażenie i modernizacje linii produkcyjnych. Inwestycje są nieodzownym elementem rozwoju, a my chce się rozwijać – mówi prezes Grupy Atlas Paweł Kisiel. – W „Nowym Lądzie” oddaliśmy do użytkowania halę produkcyjno-magazynową o powierzchni 1200m2 i budynek socjalno -biurowy. W „Dolinie Nidy” została wykonana modernizacja linii produkcji gipsu pozwalająca na zwiększenie wydajności procesu o równoległą przeróbkę FGD. W całej grupie w roku 2020 wydaliśmy na inwestycje, modernizację i zakupy środków trwałych około 50 mln złotych i były to naprawdę dobrze przemyślane wydatki.
Rozwój w kierunku robotyzacji
Grupa Atlas w swoich fabrykach posiada nowoczesne linie technologiczne. Te cały czas są usprawniane i robotyzowane. Obecnie firma ma pięć w pełni zrobotyzowanych stanowisk, a teraz trwają prace nad wprowadzeniem kolejnych.
– W firmach produkcyjnych automatyzacja i robotyzacja odgrywają ogromne znaczenie. Umożliwiają wytwarzanie takich samych jakościowo i powtarzalnych produktów, z wyłączeniem ryzyka błędu spowodowanego czynnikiem ludzkim – mówi Rafał Lisik, dyrektor ds. Inwestycji, Grupa Atlas. – Dzięki automatyzacji nasi pracownicy posiedli nowe kompetencje, jednocześnie poprawiliśmy ich komfort pracy. Dziś pracujemy nad zwiększeniem mocy produkcyjnych, podniesieniem efektywności produkcji oraz zmniejszeniem zużycia energii lub zastępowania funkcjonujących rozwiązań nowymi charakteryzującymi się mniejszą emisją CO2 i pyłów. Czuję duże wsparcie i wolę Zarządu we wdrażaniu kolejnych innowacji i automatyzacji procesów produkcyjnych oraz otwartość na nowe technologie. Cieszę się, że to się nie zmienia od wielu lat i nadal będziemy o krok przed konkurencją, również pod względem technologicznym.
W 2021 roku Grupa Atlas planuje kolejne inwestycje zarówno w obszarze infrastruktury produkcyjnej, robotyzacji jak również w systemy informatyczne, w tym także inwestycje zagraniczne: zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie Oradei w Rumunii i uruchomienie nowej suszarni w Grodnie, zwiększenie efektywności zakładu produkcji pap na Białorusi.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.