Komunikaty PR

Inteligentne technologie wsparciem dla łańcuchów dostaw

2021-07-29  |  12:00

Pandemia wywarła ogromny wpływ na globalne łańcuchy dostaw. Doprowadziło to między innymi do poważnych zmian w funkcjonowaniu sektora logistycznego, a same firmy przekonały się, jak ważne jest wsparcie technologii dla usprawnienia i efektywnego zarządzania przepływem towarów. W odpowiedzi na nowe wyzwania biznesowe Lexmark przedstawił rozwiązania technologiczne, które mają na celu odciążyć łańcuchy dostaw i zoptymalizować procesy.

Pandemia wpłynęła nie tylko na nawyki pracy i interakcje społeczne, ale też znacząco zmieniła zwyczaje zakupowe konsumentów. Zakupy w Internecie już wcześniej zyskiwały na popularności, ale wytyczne dotyczące pozostawania w domu przyspieszyły ich wykorzystanie jako kanału sprzedaży. Klienci, którzy do tej pory nie byli przyzwyczajeni do zakupów online, preferując wizyty w sklepach tradycyjnych, zostali niejako do nich zmuszeni. Pandemia spowodowała też, że ludzie zaczęli spędzać większą część dnia w domu, co spowodowało konsumpcję „rzeczy”, zamiast doświadczeń. Ta zwiększona konsumpcja wywarła ogromną presję na łańcuchy dostaw.

Śledzenie RFID

Ważną częścią sprawnego funkcjonowania logistyki jest odpowiednia kontrola nad zasobami. Dla skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw kluczowa jest możliwość śledzenia produktów lub przesyłek w trakcie transportu. Jednym z rozwiązań są urządzenia śledzące GPS, ale nie zawsze się one sprawdzają – są drogie i nieopłacalne w przypadku sporadycznej wysyłki pojedynczego towaru.

Istnieje bardziej efektywna i tańsza technologia identyfikacji radiowej (Radio Frequency Identification, RFID). Wykorzystuje ona fale radiowe do przesyłania danych między mikroukładem a urządzeniem odczytującym, umożliwiając tym samym identyfikację i śledzenie obiektów. Ze względu na bardzo konkurencyjne koszty i niezawodność, technologia RFID ma ogromny potencjał do wykorzystania w łańcuchach dostaw.

Przesyłanie danych poprzez znaczniki RFID jest idealnym rozwiązaniem do śledzenia towarów i przesyłek. W porównaniu do kodów kreskowych, etykiety RFID pozwalają na przechowywanie znacznie większej ilości informacji. Ponadto, dane z nich można odczytywać zdalnie na odległość nawet do 12 metrów, a towary skanować masowo. Oznacza to wydajność – przygotowanie całej palety produktów oznaczonych RFID za jednym razem. Co więcej, towarom nadawane są indywidualne kody identyfikacyjne, za pomocą których można śledzić poszczególne produkty i aktualizować ich lokalizację w kluczowych momentach transportu: gdy opuszczają fabrykę, trafiają do kontenera, docierają do magazynu portowego aż w końcu są odbierane przez dystrybutora.

Lexmark RFID Laser Printing dla produkcji

Dzięki tym zaletom znakowanie RFID zyskuje coraz większą popularność w całym sektorze logistyki i transportu. Dzisiejsza technologia identyfikacji radiowej zazwyczaj zakłada drukowanie dokumentów i etykiet z jednego urządzenia i programowanie tagów na innym. Istnieją natomiast rozwiązania uniwersalne, jak na przykład Lexmark RFID Laser Printing dla produkcji, które polega na połączeniu czytnika RFID i drukarki laserowej w jedno urządzenie. Drukowanie znaczników RFID na drukarce biurowej jest opłacalnym i łatwym do wdrożenia sposobem na śledzenie pojedynczych przedmiotów, lub przesyłek zbiorowych w całym łańcuchu dostaw. Takie rozwiązanie pozwala na sprawne i efektywne zarządzanie procesem, eliminację błędów i niedopasowań. W ten sposób, za pomocą jednego urządzenia drukującego, można szybko i oszczędnie kodować i drukować rachunki, faktury oraz etykiety RFID Global Transport. Same układy RFID nadają się do ponownego użytku. Można je odzyskiwać, a następnie ponownie drukować i kodować tyle razy, ile trzeba. Ponadto, takie urządzenie może z łatwością wydrukować kody kreskowe do natychmiastowego wyświetlania informacji wizualnych, o ile są one potrzebne.

Niestandardowe rozwiązania w zakresie druku mogą łączyć możliwości formularzy elektronicznych, druku kolorowego i nośników specjalnych w jednym kolorowym urządzeniu laserowym lub wielofunkcyjnym – mówi Piotr Żarczyński, Technology Specialist, Lexmark Polska. – Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić kompleksowe technologiczne wsparcie dla całego łańcucha dostaw naszych klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl Biuro prasowe
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.