Komunikaty PR

Infobip wprowadza na rynek „Moments”

2020-09-11  |  16:00

Infobip, firma specjalizująca się w globalnej komunikacji w chmurze, uruchomiła „Moments” – kompleksowe  rozwiązanie do automatyzacji komunikacji omnichannel, umożliwiające markom lepsze zrozumienie i dotarcie do konsumenta w erze postępującej cyfryzacji. „Moments” w ramach jednej platformy integruje i automatyzuje komunikację poprzez kanały takie jak WhatsAPP, Viber, Facebook Messenger, ale też e-mail, SMS czy RCS, pozwalając firmie na zaawansowaną personalizację kontaktu z klientem.

Wszelkie inicjatywy przedsiębiorstw w zakresie transformacji cyfrowej ich biznesów uległy znacznemu  przyspieszeniu ze względu na pandemię koronawirusa. „Moments”, autorskie rozwiązanie Infobip, umożliwia marketerom budowanie trwałych relacji z klientami w ramach szerokiego zakresu najpopularniejszych na świecie cyfrowych kanałów komunikacji. Należą do nich aplikacje do czatu (WhatsApp, Viber, Facebook Messenger, Line, KakaoTalk itp.), SMS, e-mail, głos, aplikacje mobilne, strony internetowe, ale też nowe kanały zyskujące coraz większą popularność takie jak RCS.

„Moments” pomaga markom tworzyć, aktywować i śledzić kampanie marketingowe, które korespondują z osobistymi preferencjami komunikacyjnymi klientów. Dzięki zintegrowaniu w obrębie jednej platformy najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych, marki mogą docierać do klientów bezpośrednio za pomocą spersonalizowanych treści, co wraz z poprawą efektywności komunikacyjnej na linii klient-firma wpływa pozytywnie na efektywność biznesową i lepsze wyniki sprzedażowe.

„Dla marek, które chcą wzbudzać zaufanie i lojalność, znajomość klienta w stopniu podstawowym może okazac się niewystarczająca. By osiągać ponadprzeciętne efekty trzeba go zrozumieć w jak najpełniejszym wymiarze, a także wiedzieć jakie są jego preferencje i zwyczaje komunikacyjne. Niektóre kanały, takie jak na przykład WhatsApp, są obecnie powszechnie używane do wszystkiego – od komunikacji z lekarzem po dostawę artykułów spożywczych. Dlatego ważne było dla nas, by uwzględnić charakter tego zjawiska  w ramach jednego rozwiązania i pozwolić marce spotkać się z klientami tam, gdzie oni już są, respektując przy tym ich zwyczaje. Przykładowo SMS-y są zwykle odczytywane natychmiast, podczas gdy e-mail może znajdować się w czyjejś skrzynce przez chwilę, nie rodząc konieczności natychmiastowej odpowiedzi. Chodzi o zrozumienie ekosystemu komunikacyjnego i umiejętne zaplanowanie wokół niego zaangażowania klientów. Opierając się na ich zachowaniach, nasze rozwiązanie „Moments” umożliwia marketerom oferowanie prawdziwie zindywidualizowanych doświadczeń poprzez dostarczanie komunikatów za pośrednictwem najszerszej gamy kanałów komunikacyjnych z których korzysta współczesny konsument. Odpowiada to na bieżące zapotrzebowanie na szyte na miarę i bardziej zorientowane na konkretnego klienta działania marketingowe, co jest bezpośrednim efektem zmian spowodowanych pandemią - wyjaśnia Adrian Benic, wiceprezes ds. produktu w Infobip.

Kluczowe funkcje „Moments” to:

Proste zarządzanie kampaniami w wielu kanałach. Marketerzy uzyskują możliwość przeprowadzania kampanii w szerokiej gamie kanałów, za pośrednictwem jednego czytelnego interfejsu.

Ujednolicone dane klientów. Rozwiązanie pomaga tworzyć bogatsze profile klientów poprzez łączenie i ujednolicanie danych z wielu źródeł. Umożliwia to firmom lepsze zrozumienie potrzeb klientów i tworzenie skuteczniejszych, spersonalizowanych kampanii.

Inteligentniejsza segmentacja odbiorców. Dzięki „Moments” kampanie informacyjne mogą być „szyte na miarę” i jednocześnie realizowane na dużą skalę, dzięki możliwości segmentacji odbiorców na podstawie wydarzeń, tagów lub zachowań.

Automatyzacja marketingu. Rozwiązanie umożliwia wieloetapową automatyzację kampanii oraz daje sposobność do natychmiastowej reakcji na działania klientów związane z marką.

Zaawansowana analityka. Dzięki analizie zdarzeń i segmentów firmy mogą skutecznie optymalizować relacje z klientami, w oparciu o rozbudowane raporty. „Moments” daje również możliwość przetestowania, które komunikaty i kanały najbardziej angażują klientów, dzięki testom A/B.

 „Wprowadzenie Moments idealnie wpisuje się w naszą misję przekształcania komunikacji biznesowej w bardziej bezpośrednią i naturalną w momencie gdy z roku na rok, coraz więcej ludzi kupuje za pośrednictwem aplikacji i urządzeń mobilnych. Chcemy pomóc marketerom w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji, która będzie decydowała o powodzeniu biznesu nie tylko dzisiaj, ale i w przyszłości” – podsumowuje Adrian Benic.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

www.infobip.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.